Skip to main content

Ik kan niet meer mobiel internetten als ik buiten op straat ben. Wat kan het probleem zijn?

Staat in het menu van jouw telefoon de optie Mobiel Netwerk aan? 

 


Ja m’n mobiele data staat aan. 


Beste @Jolink, welkom! Vreemd dat het niet meer werkt. Je hebt zelf niets gewijzigd in je toestel en/of abonnement? Heb je je toestel al eens uit en weer aan gezet? En kan je nog wel bellen? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je er verder mee. 


Ja ik heb alles gedaan wat ik kon vinden om te doen, incl mobiel aan en uit zetten. Ik kan inderdaad nog wel bellen. Oké ik zal m’n profiel aanpassen. 


Dit is vreemd! Ik zie dat je toestel gisteren nog wel geprobeerd heeft om een internetverbinding te maken, het lijkt dus ook gewoon goed te staan aan onze kant. Welke iOS versie gebruik je? Wil je via Instellingen, Mobiel netwerk, Mobieledatanetwerk, controleren of de APN op ‘internet’ staat? Zie je in je scherm wel KPN? En zie je dan ook 4G? Werkt het internet op geen enkele plek of alleen op een bepaalde locatie niet?


Hi Marcia. 
de APN mobiele data staat op’globaldata’ en m’n persoonlijke hotspot staat op ‘internet’


IOS 13.4


Of het niet werkt op meerdere plekken kan ik nog niet bevestigen. Omdat ik veel thuis ben nu en alleen voor de boodschappen maar buiten ga, heb ik dit alleen op die ene plek gemerkt dat ik geen internet heb. Ik zal moeten uitproberen ok ik ook op andere plekken buiten huis m’n internet wel of niet kan gebruiken. Ik heb wel gezien als ik buiten ben dat 4G aan staat.  


Hi Marcia. Ik heb beide netwerken op ‘internet’ gezet en nu doet m’n internet het weer. 
Heel hartelijk dank voor je hulp. Fijne avond. 


Graag gedaan namens Marcia, @Jolink Tof dat het is gelukt door de instellingen te wijzigen. Dank voor de update :)