Skip to main content
Ik krijg vandaag te horen dat het tegoed op mijn prepaid telefoon minder dan 1 euro bedraagt.

4 augustus heb ik opgewaardeerd met 30 euro terwijl er nog een saldo opstond van plm. 12 euro.

Kan je weer even vooruit, denk je dan.

Na die melding kijk ik op mijn prepaid app en staat er € 45,70 voor mobiel internet (gebruikt op 7 augustus, vandaag dus) wat resulteert in een verbruik uit beltegoed van € 49,21.

Nu ben ik vandaag niet thuis geweest, ben niet op internet geweest en toch zou € 45,70 verbruikt zijn.

Wie o wie begrijpt hier iets van?
Hoi Cactusstekel. Inhoudelijk mag ik helaas niet kijken waar dit aan op is gegaan. Ik zie wel dat dit aan data is verbruikt en niet aan bellen, dus ergens is er wel verbinding geweest met internet. Het gaat om ets meer dan 300 Mb. Op de meeste telefoons kun je echter wel zien welke apps gebruik hebben gemaakt van de mobiele verbinding, eventueel kun je zo achterhalen waar dit aan is verbruikt.
Dag Alex.

Vandaag contact gehad met KPN. Zij konden dus ook niet zeggen waar het aan op is gegaan.

De telefoon zat de hele dag in mijn tas in een ziekenhuis, waar ik niet kon bellen i.v.m. de aanwezige gevoelige apparatuur. Dus ja, hoe dat dan kan? Zeg het maar.

Wel een dure liefhebberij zo.
Snap ik. Wat voor toestel heb je? Dan kijk ik of ik je op gang kan helpen om te kunnen achterhalen welke app contact heeft gemaakt.
iphone 5
Als je naar Instellingen gaat en daarna naar Mobiel netwerk hoor je onderaan een lijstje met apps te zien die van het mobiele netwerk gebruik hebben gemaakt. Zo heb je in ieder geval een indicatie. Het kan ook zijn dat de telefoon op de achtergrond een update heeft uitgevoerd. Maar met zekerheid kan ik dit niet zeggen, we mogen daar niet op inzoomen.



Mijn advies is om data uit te zetten als je buiten de deur bent en dit niet gebruikt. Hier kun je nog meer tips vinden om dit te beperken buiten WiFi om.
Bedankt. Ga ik zeker doen. Nooit eerder last van gehad maar een keer moet de eerste zijn waarschijnlijk.

Dat niet mogen inzoomen heeft zeker te maken met die overdreven regels i.v.m. de privacy ? Nou, dan zie je wat er is gebeurd, interessant hoor. Slaapt een mens dan beter?

Nederland slaat soms een beetje door met al die regeltjes maar we hebben het er maar mee te doen.
Dat zijn inderdaad die privacyregels, zowel voor als nadelen. Afhankelijk van je voorkeur natuurlijk, we hebben het inderdaad mee te doen. 🙂