Skip to main content
Beantwoord

Mobiel internet valt steeds weg op Xiaomi 13T Pro

• January 11, 2025
  • 35 reacties
  • 747 keer bekeken

Hier exact hetzelfde probleem. Mijn werkgever is geswitcht van Vodafone naar Kpn, gelijk begonnen de issues. Na 20 minuten, half uur heb ik geen internet meer. Enige wat helpt is mobiele data uit en weer aan te zetten. Heb een Xiaomi 13T pro. Heb zowel eSIM als normale sim geprobeerd, maar bij beiden hetzelfde probleem. Switchen tussen 5g en 4g helpt ook niet

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door Neville

​@SvZ61  ​@EvanV 

Zouden jullie eens je apn internet instellingen kunnen aanpassen? Door apn-protocol aan te passen van IPv4/IPv6  naar IPv4. Ben benieuwd of dat voor jullie een oplossing is. 😊

De reden dat ik denk dat dit mogelijk een oplossing is voor jullie toestellen is dat het kpn netwerk met apn internet IPv6 adressen uitgeeft aan het toestel. Ik lees dat met een andere mobiel netwerk er geen problemen zijn en volgens mij  gebruiken deze IPv4 adressen. Door het apn-protocol aan te passen krijgt je toestel een IPv4 adres  in plaats van een IPv6 adres.

Zover ik weet is kpn de enige Nederlandse mobiele provider die via apn internet IPv6 adressen ondersteund. IPv6 adressen zijn de opvolger van IPv4 adressen. 

Je kunt deze instellingen vinden door naar instellingen te gaan en dan verbindingen kiezen. Zie schermafdrukken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

35 reacties

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 12, 2025

Welkom bij de club. Een oplossing gaat er niet komen. Ik heb het opgegeven abbo is opgezegd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2025

Die optie heb ik niet aangezien het de mobiele provider van mijn werkgever is. Enige wat ik  kan doen is andere telefoon kopen en hopen daar geen issues mee te hebben.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Gertdb, welkom op onze community! Je hoort natuurlijk gewoon te kunnen internetten op je telefoon. 
Ik ga er vanuit dat je de stappen op kpn.com/storing al doorlopen had.
Is dit op een specifieke locatie of overal?

Je kunt hiervoor het beste eigenlijk even met ons bellen of langs een winkel, mijn collega's kunnen dan even meekijken en als het nodig is een dekkingsklacht aanmaken of een ticket voor de technische dienst. De makkelijkste optie is daarvoor een belafspraak te maken

• Topper
  • January 30, 2025

Hier ook hetzelfde probleem, zowel met sim als esim.​

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 9, 2025

Heb dit overal. Na half uur, geeft de telefoon aan dat hij gewoon verbinding heeft, maar werkt internet niet meer. Mobiele data uit en weer aan doen om internet weer werkende te krijgen 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Je kunt hiermee toch het beste even contact opnemen met mijn collega's ​@Gertdb, voor jou geld hetzelfde ​@SvZ61

Hoi ​@Gertdb, welkom op onze community! Je hoort natuurlijk gewoon te kunnen internetten op je telefoon. 
Ik ga er vanuit dat je de stappen op kpn.com/storing al doorlopen had.
Is dit op een specifieke locatie of overal?

Je kunt hiervoor het beste eigenlijk even met ons bellen of langs een winkel, mijn collega's kunnen dan even meekijken en als het nodig is een dekkingsklacht aanmaken of een ticket voor de technische dienst. De makkelijkste optie is daarvoor een belafspraak te maken

• Topper
  • February 11, 2025

Mijn vrouw heeft dezelfde telefoon en die heeft hetzelfde. Ik heb gisteren het netwerk gereset op de telefoon, maar heeft niet geholpen. Als ik op internet kijk dan zijn wij ook niet de enige, is denk ik een Xiaomi probleem. Maar morgen zal ff langs de Phone House gaan.

• Topper
  • February 11, 2025

Ik ben bij de winkel geweest en ze denken dat het probleem bij Xiaomi ligt. Die zou hiervoor een software update moeten geven. Dus voorlopig niks opgelost. Ik heb al jaren een Xiaomi, maar ik denk dat het tijd wordt voor een ander merk.

• Topper
  • February 11, 2025

Overigens was het advies om 5g uit te zetten, en dan kijken of hij wel de verbinding houdt. Heb ik nu gedaan, ik hou je op de hoogte.

• Deelnemer
  • February 24, 2025

Hier al een paar weken hetzelfde probleem met een Xiaomi 14T. Laatste updates geïnstalleerd maar dat helpt helaas niet. Verbinding valt regelmatig weg terwijl het icoon aangeeft dat hij verbonden is. Ook tijdens navigeren of muziek luisteren. Door verbinding uit en aan te zetten is hij weer terug. 

• Topper
  • February 24, 2025

5g uitzetten maakte bij mij geen verschil, helaas. Maar als er zoveel problemen zijn kan het probleem dan niet bij kpn liggen.

• Deelnemer
  • February 24, 2025

Vanmorgen contact gehad met de kpn klantenservice. Die vertelde mij dat er ook problemen waren met andere netwerken? Die verwees me door naar een kpn winkel. Enige optie lijkt nu telefoon om te ruilen voor een ander merk..

5g uitzetten maakt bij mij ook geen verschil.

• Topper
  • March 10, 2025

Update, ik heb mijn Xiaomi geüpdatet naar hyper os 2, Maar dit maakt geen verschil. Zal het dan toch een andere telefoon worden? Iig geen Xiaomi meer.

• Deelnemer
  • March 10, 2025

Ik heb ook al van alles geprobeerd, maar niks werkt. Mijn vrouw met een Xiaomi 13t en ik met mijn Xiaomi 14t, beide hetzelfde probleem. Binnenkort naar de kpn winkel.

• Topper
  • March 12, 2025

Vraagje, zijn deze problemen alleen met Xiaomi?

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • March 12, 2025

​@SvZ61  ​@EvanV 

Zouden jullie eens je apn internet instellingen kunnen aanpassen? Door apn-protocol aan te passen van IPv4/IPv6  naar IPv4. Ben benieuwd of dat voor jullie een oplossing is. 😊

De reden dat ik denk dat dit mogelijk een oplossing is voor jullie toestellen is dat het kpn netwerk met apn internet IPv6 adressen uitgeeft aan het toestel. Ik lees dat met een andere mobiel netwerk er geen problemen zijn en volgens mij  gebruiken deze IPv4 adressen. Door het apn-protocol aan te passen krijgt je toestel een IPv4 adres  in plaats van een IPv6 adres.

Zover ik weet is kpn de enige Nederlandse mobiele provider die via apn internet IPv6 adressen ondersteund. IPv6 adressen zijn de opvolger van IPv4 adressen. 

Je kunt deze instellingen vinden door naar instellingen te gaan en dan verbindingen kiezen. Zie schermafdrukken.

• Deelnemer
  • March 12, 2025

​@Neville 

Aangepast, ben benieuwd!

• Topper
  • March 12, 2025

Hier ook aangepast, ik ben benieuwd.

• Topper
  • March 12, 2025

Als ik instellingen afsluit en weer opent staat hij weer in apv6. Hij houdt de instelling niet vast

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 12, 2025

Rechtsbovenin (3 puntjes)  kun je de instellingen opslaan. Heb je dat ook gedaan?

• Topper
  • March 12, 2025

Ja, nu wel gelukt. Ik moest er ook een nieuwe naam aangeven, maar nu werkt het wel. Ben benieuwd.

• Topper
  • March 12, 2025

Toestel opnieuw opgestart en nu blijft hij wel goed staan.

• Topper
  • March 12, 2025

Alleen staat hij nu op 4G+

• Topper
  • March 12, 2025

O, sorry type voorkeurs netwerk aangepast op 5G.

• Topper
  • March 13, 2025

Even een update. Tot nu toe geen problemen meer gehad.

Nu heb ik ook problemen met roaming in het buitenland, helpt het om in de instellingen dit ook te veranderen naar IPv4?