Skip to main content

Ik zit nu in Montreal

Internet bundel besteld en bevestiging sms gekregen. Data werkt niet.

Uit/aan gedaan. Werkt nog steeds niet.

1 jaar geleden had ik hetzelfde in Iceland. Andere landen in EU of buiten EU blijken te werken.

KPN verkoopt een service die niet bestaat!

Hoi @iljam 

Welkom op het Forum van KPN

Roaming in Canada zou gewoon probleemloos moeten werken, met een KPN mobiel abonnement.
KPN heeft daarvoor (zoals jezelf al weet) speciale data bundels voor in het leven geroepen.

Waarom jij momenteel geen gebruik kunt maken van data/internet in Canada, kan verschillende oorzaken hebben, waar KPN als provider geen invloed op heeft.

Om te beginnen, zou je via het menu van je smartphone handmatig een andere lokaal netwerk kunnen proberen, dit regel je in het menu van mobiel netwerk of netwerkinstellingen.
Het kan namelijk zijn, dat je nu op een mobiel netwerk zit waarbij data roaming niet mogelijk is, of een storing heeft.
Er zitten genoeg providers in Canada die je zou kunnen uitproberen.

Ten tweede, zou je ook nog de netwerkinstellingen van je smartphone kunnen resetten.
Hiermee haal je eventuele fouten binnen de instellingen eruit, en worden de juiste verweer voor terug geplaatst, waarmee veel problemen worden opgelost.

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

 

Laat even weten of één van beide opties het probleem heeft verholpen.


Dank voor de reactie!

Ik heb alles al gecheckt en gedaan, maar “computer says no”. Wat vreemd is, is dat ik een smsje meteen heb ontwangen van 1266 met de tekst “je kan direct deze bundel beginnen te gebruiken...” en alleen 12 uur later nog een smsje van een andere nummer van kpn met “nu is uw aanvraag verwerkt...”. Dit is een beetje misleidend en heel traag ook


Hoi @iljam, welkom op ons forum!
Helaas kan het soms even duren voordat een wijziging verwerkt is. Sorry voor het ongemak!
In je MijnKPN kun je je actieve bundels zien


Inderdaad na 12 uur begon het te werken. Bizar dat dit zo lang was.


Inderdaad na 12 uur begon het te werken. Bizar dat dit zo lang was.

 

Hoi @iljam 

Daarom ook een goed advies aan je, voor de volgende keer.
Zet de data bundel voor bijvoorbeeld de VS of Canada één dag voordat je vertrek al aan, dan weet je zeker dat je hem gelijk kunt gebruiken zodra je in het land van bestemming bent geland.

Want de totale verwerking van het aanvragen en verwerken van een data bundel voor in het buitenland, kan inderdaad 12 uur in beslag nemen.
En waarom de verwerking zolang moet duren, kan ik je helaas niet zeggen.

Maar je kunt het dus wel een stap voor zijn!