Skip to main content

Op mijn mobiele telefoon met KPN 4g mobiel internet kan ik geen gebruik maken van XMPP/jabber. Het betreft volgens mij vooral de poort 5222 (en voor enkele toevoegingen aan het protocol nog andere poorten in de range 5222-5280). Enkele jaren geleden werkte dit nog wel.

Zodra ik op een wifi netwerk zit werkt, kan ik wel verbinding maken. Op de telefoon van mijn vrouw (zit niet bij KPN) werkt alles met dezelfde instellingen ook op 4g.

Hallo @Jannis T. 

 

Je kan proberen of het wel werkt als je bij mobiel netwerk de APN wijzigt van internet naar portalmmm.nl


Bedankt voor de suggestie. Ik wisselde net naar portalmmm.nl (eerst zat ik op KPN4G.nl), maar het werkt dan nog steeds niet.


Je zou nog APN advancedinternet kunnen proberen, dan staat alles open.

Je kan ook nog proberen of het uitmaakt als je alleen IPv4 of IPv6 instelt in de APN, standaard staat dat beide aan als het goed is


Goedemorgen @Jannis T. en welkom hier op ons forum :)

Jammer dat het nog steeds niet werkt wanneer je bij mobiel netwerk de ANP wijzigt van internet naar portalmmm.nl. 

Heb je de laatste tip van @GeSp ook al eens opgevolgd? Ben heel erg benieuwd of het dan wel gaat werken!


Voor een normale cliënt hoeven normaal gesproken geen poorten open te staan. Dus die poortnummers lijkt me niet het probleem. 

Heeft u misschien een beveiligspakket op uw toestel staan? Sommige beveiligingsproducten hebben voor het mobiele netwerk een ander beveiligingsniveau dan voor WiFi. Daardoor zou het kunnen dat het via WiFi wel werkt en 4G niet.

Andere optie is ipv6. Misschien kunt u dat eens uitzetten. Dat vind u on hetzelfde menu als waar u de APN kunen aanpassen. 


Ik heb het ook de apn “advancedinternet” geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Wellicht doe ik iets verkeerd met het instellen (mobile data → advanced → access point names → andere apn selecteren  en daarna een reboot).

Er staat geen beveilingssoftware op de telefoon. Het gekke is ook dat dit eerder (zeg 2-3 jaar geleden) wel werkte, met dezelfde telefoon en android versie. En zodra ik wifi heb, is er ook verbinding. Ik zal binnenkort eens een laptop verbinden met de hotspot van de telefoon om meer te weten te komen over poorten die ergens geblokkeerd worden.


Overigens moest ik de APN voor “advancedinternet” zelf aanmaken, daarvoor heb ik de instellingen van deze pagina gebruikt:

 


Ondertussen heb ik een andere telefoon geprobeerd, en daar werkt alles wel naar behoren. Het was dus toch een instelling/beveiliging op de telefoon, al ben ik er niet achter kunnen komen wat precies. Nogmaals bedankt voor de hulp!


Ondertussen heb ik een andere telefoon geprobeerd, en daar werkt alles wel naar behoren. Het was dus toch een instelling/beveiliging op de telefoon, al ben ik er niet achter kunnen komen wat precies. Nogmaals bedankt voor de hulp!

Fijn om te lezen dat het met een andere telefoon wel naar behoren werkt en ook bedankt dat je dit nog even hebt laten weten @Jannis T. !