Skip to main content
Beantwoord

Mobiel nummer dat vandaag overgaat naar KPN, is onbereikbaar

• March 30, 2026
  • 7 reacties
  • 34 keer bekeken

Mijn Vodafone mobiele abonnement is vandaag omgezet naar een KPN abonnement met nummerbehoud. Ik heb een SMS ontvangen van KPN waarin bevestigd wordt dat het is gelukt.

Alleen heb ik geen e-sim scancode voorbij zien komen in de email. 
En met de hand toevoegen aan mijn bestaande KPN (internet thuis) abbo mislukt: 

“Controleer de gegevens die je hebt ingevuld. Klopt alles? Probeer het dan later opnieuw.”

Hierdoor ben ik nu mobiel helemaal niet bereikbaar. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met support maar de enige optie die ik krijg is terugbellen, en dat werkt nu juist niet op mijn nummer.

Wat kan ik doen?

Beste antwoord door KsWi

De medewerker lukte het wel. En in de mail die ik kreeg is me nu ook duidelijk waarom: 

het samenvoegformulier vraagt om een klantennummer. Maar het klantennummer van een nog niet gekoppeld mobiel abonnement is anders dat dat van het vaste internet thuis. Dus bij toevoegen moet je het klantennummer van het mobiele abonnement gebruiken… 

7 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2026

Update: in een ander bericht hier op het forum kwam ik de link tegen naar de optie  om een nieuwe e-sim aan te vragen door betaling van 1 cent. Dat heb ik gedaan en het is gelukt om de e-sim te installeren.

https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim/installeren

Alleen maakt de nieuwe e-sim nog geen verbinding met het KPN-netwerk zo te zien. Even afwachten of dat zo blijft...

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2026

Ik kwam erachter dat ik nog een aantal andere e-sims in de telefoon had staan, en ik moest eerst de KPN e-sim kiezen en mijn oude Vodafone deactiveren, daarna werkte het.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2026

Nu het met de hand toevoegen van mijn abonnement in Mijn KPN, dat lukt nog niet.

Ik ga eens proberen te chatten met de support-bot, als het goed is kunnen ze me nu in elk geval terugbellen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 30, 2026

De medewerker lukte het wel. En in de mail die ik kreeg is me nu ook duidelijk waarom: 

het samenvoegformulier vraagt om een klantennummer. Maar het klantennummer van een nog niet gekoppeld mobiel abonnement is anders dat dat van het vaste internet thuis. Dus bij toevoegen moet je het klantennummer van het mobiele abonnement gebruiken… 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@KsWi, welkom op de community en welkom bij KPN! Je had een heel avontuur zo te zien, waarbij uiteindelijk alle puzzelstukjes al op hun plek zijn gevallen 🙂

Werkt het nu allemaal naar wens?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2026

Ja het werkt prima inmiddels! Misschien een tip voor KPN: bij het toevoegen van een abonnement op je profiel, wanneer er gevraagd wordt om een klantnummer, aangeven dat het om ‘t klantnummer van het nieuwe product gaat, en dat dat niet hetzelfde is als van het bestaande product. Dat zal sommige klanten een zoektocht besparen :)

Jasper van KPN
Moderator

Bij het toevoegen gaat het inderdaad om het abonnement wat je wilt toevoegen, het systeem weet niet dat je iets anders wilt toevoegen als je een al gekoppeld klantnummer gebruikt 😉

Ik geef het door, dan kan bekeken worden of het toegevoegd kan worden.