Skip to main content
Beantwoord

Mobiel nummer heeft in het buitenland niet automatisch een mobiel netwerk

• May 30, 2025
  • 35 reacties
  • 406 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

• Deelnemer
  • September 30, 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem. Op vakantie naar Duitsland, Zweden, Noorwegen. De verbinding valt weg, geen melding dat ik in het buitenland ben, geen automatische netwerk keuze. Ook als ik handmatig op zoek ga naar een netwerk blijft de lijst blanco. Pas na een aantal malen proberen en de keuze automatisch uitschakelen, verschijnt er een lijst met providers. Heel vervelend, vooral omdat ik de telefoon gebruik voor fietsnavigatie op fietsvakanties. Wat is hiervoor de oplossing? Leuk dat KPN een ticket aanmaakt voor het individu, maar ik heb liever een openbare oplossing die voor iedereen zicht- en bruikbaar is. Ik heb dit probleem voor het eerst dit jaar, daarvoor verliep het altijd prima.

• Auteur
  • Topper
  • September 30, 2025

Probleem is hier nooit opgelost, kpn kon niks meer voor mij doen en blijven herhalen dat aan telefoon ligt maar ook sinds de nieuwe pixel 10 pro vorige week hebben wij probleem

Onze oplossing voor mijn vrouw.. abbonement gepakt bij de concurrent Vodafone helaas en werkt als een tierelier 

• Deelnemer
  • September 30, 2025

Lekker dan. Dan weet ik wat mij te doen staat. Bedankt voor je reactie.

• Auteur
  • Topper
  • September 30, 2025

Sorry, kan er helaas ook niks anders van maken.. hehe 

Mijn vrouw werkt in duitsland dit was dus haar enige optie nog 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hè wat jammer om te lezen ​@Kleut. Ik had toch echt gehoopt dat met het ticket dat ik voor je aangemaakt heb destijds, er een oplossing boven zou komen. Je vrouw heeft nu een ander toestel in gebruik dus. Heb je er sinds dien nog weer contact over gehad? Eventueel via een belafspraak? 

Niet fijn dat jouw verbinding buiten Nederland niet goed werkt, goed dat je het aankaart ​@Ssna.

De reden dat ik hier een ticket aangemaakt heb, is omdat dit een individueel dingetje is, geen algemene storing. Mijn advies voor jou is daarom ook om een belafspraak te maken. Op die manier kunnen de nodige dingen nagekeken worden in ons systeem en kan er (indien nodig) een ticket voor je aangemaakt worden. Zo kan onze technische dienst verder onderzoeken waar het mis gaat en hoe het opgelost kan worden.

• Auteur
  • Topper
  • October 1, 2025

Nee, want de vorige keer zijn wij uiteindelijk ook niet meer gebeld en ook nu met nieuwste iPhone is dit probleem, helaas ondanks dat ik medewerker ben voor mijn vrouw moeten overstappen naar de concurrent omdat ze gewoon nooit bereikbaar was. 

Voor mijn eigen maakt het niet zoveel uit, als met mijn vrouw buitenland zijn gebruiken wij haar hotspot 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 15, 2025

Hoi, ik heb dit probleem ook . Een samsung s24, laatste updates etc, etc. Ik werk als chauffeur en ook zodra ik de grens over ga, geen netwerk. 

Mijn vrouw zit langs mij, met een s22 ook kpn abonnement,  binnen 2 minuten op het buitenlandse netwerk. 

Hoe kan dit? 

En ja, alle mogelijke oplossingen die in de fora voorbij gekomen zijn heb ik geprobeerd. 

Het kan toch niet zo zijn dat kpn klanten gaat dwingen om over te stappen naar hun concurrentie? 

Graag verneem ik wat kpn hierin kan betekenen. 

@KPN jullie mogen mij zeker ook bellen. 

Alvast bedankt 

Voor de oplossing 

• Auteur
  • Topper
  • October 16, 2025

Hier ook weer zelfde probleem, iPhone 14, iPhone 13 pro en Google Pixel 10 pro.. geen netwerk.. pas na tijden zoeken. Vrouwlief overgestapt naar Vodafone en die werkt direct haar KPN kaart na 2 uur bot niks terwijl alles automatisch staat 

Ice minelandr
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Er zijn blijkbaar aardig wat mensen met roaming problemen, vooral het overschakelen naar Duitse providers:
Vanaf: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/83526614#83526614

• Auteur
  • Topper
  • October 20, 2025

Het is zoals is, netwerk zoeken duurt even maar werkt wel en als je zoals ons regelmatig in Duitsland zit komt in je routine. Maar het was wel de reden dat wij voor mijn vrouw (Duitsland werkt) ook bij VFZ een goedkoop abbonement te pakken, zodat ze altijd bereikbaar is.