Skip to main content
Vraag

Mobiel nummer overzetten vanaf Vodafone, maar lukt niet via KPN winkel

• July 25, 2026
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Ongeveer twee weken geleden ben ik naar een KPN-winkel gegaan omdat ik mijn telefoonnummer wilde wijzigen. De medewerker heeft mij toen een tijdelijk prepaidnummer gegeven, met de uitleg dat dit later zou worden omgezet naar een abonnement met nummerbehoud.

Later bleek dat dit niet mogelijk was. Vervolgens kreeg ik de instructie om eerst naar Vodafone te gaan om daar nummerbehoud aan te vragen. Daarna moest ik, volgens de medewerker, drie dagen later weer terugkomen naar de KPN-winkel zodat het nummerbehoud alsnog door KPN kon worden afgerond.

Ik heb alle instructies opgevolgd, maar inmiddels zijn we ruim twee weken verder en is mijn nummer nog steeds niet succesvol overgezet. Ik heb hierdoor veel tijd verloren en ervaar veel ongemak. Ik vind het teleurstellend dat het proces zo lang duurt en dat het probleem nog steeds niet is opgelost.

Ik verzoek KPN daarom om mijn situatie zo snel mogelijk op te lossen en mij duidelijk te informeren over de reden van de vertraging en wanneer mijn nummer definitief zal worden overgezet.

2 reacties

JanD
Wijsgeer
  • July 25, 2026

Beste ​@MT Socila je openingszin is al fout, je wilt niet je nummer wijzigen, maar je wilt van provider wijzigen met nummerbehoud.

Dat doe je op de meest simpele manier door bij KPN een abonnement aan te vragen met nummerbehoud, dan wordt, na goedkeuring door Vodafone e.e.a. in het werk gesteld met de opzegtermijn van 1 maand.

Als vodafone dat niet goedkeurt, zit je nog binnen een contract dat nog niet afgelopen is en met je dat eerst uitzitten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@MT Socila wat vervelend dat jouw overstap dan niet goed verloopt zeg. We zullen je natuurlijk altijd graag als klant verwelkomen maar we zijn voor het overnemen van het nummer wel afhankelijk van de latende partij, Vodafone in dit geval. Weet je zeker dat je buiten contract zit bij Vodafone. Normaal zou je ook een reden moeten krijgen waarom we het nummer niet kunnen overnemen namelijk.