Skip to main content

Hoi! Ik heb mijn mobiele nummer verwijderd bij ‘Mijn nummer’ bij de e-sim instellingen. Nu wil ik dit herstellen, maar ik kan mijn nummer niet meer handmatig toevoegen. Zie leeg veld op de afbeelding. Wat kan ik nu het beste doen? In MijnKPN staat mijn nummer nog wel steeds actief. Dus geen idee of dit “erg” is dat mijn mobiele nummer niet meer in m’n e-sim staat. Alvast bedankt! 

Welkom op het forum van KPN @ErickP !

Mijn eerste vraag aan jouw is, welke iOS versie draait jouw iPhone momenteel op?
Dit vind je in het menu van je iPhone: bij Algemeen en vervolgens info.

Mijn iPhone 14 Pro Max draait momenteel op iOS 17.0.3

Bij mij wordt mijn telefoonnummer helemaal niet meer weergegeven in het overzicht die jij hebt geplaatst in je topic.
Die is verwijderd na een update (weet niet meer bij welke) vanuit Apple.
Ook de indeling is aangepast.

Dus vandaar ook mijn vraag op welke iOS versie draait jouw iPhone momenteel, en welk model iPhone heb je in je bezit?

Waarmee ik je vraag gelijk kan beantwoorden, dat het niet noodzakelijk is dat je telefoonnummer daar wordt vermeld, zolang je maar kunt bellen, gebeld kunt worden, internetten en sms'en, is er helemaal niets aan de hand.

Ik zie je antwoorden graag tegemoet, zodat ik daar eventueel nog aanvulling op kan geven.


Hi Michel, 

Bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord. Ik heb een iPhone 11 met iOS update 16.6.1 actief. Zojuist een sms verstuurd, die lijkt bij de ontvanger te zijn aangekomen. Ik zal zo nog even testen met bellen en gebeld worden. Als dat lukt, is het denk ik geen issue dat mijn nummer niet meer bij mijn e-Sim instellingen staat. Nogmaals bedankt! Groet, Erik


Hoi @ErickP 

Met heel veel plezier voor je gedaan!

De iPhone 11 is natuurlijk alweer wat jaartjes oud, maar nog steeds veel gebruikt.
Maar zou ik nu wel gaan updaten naar iOS 17.1, want dat is nog gewoon mogelijk bij de iPhone 11.
Daarbij krijg je ook gelijk betere en nieuwe functies op je iPhone 11, en het menu gaat er hetzelfde uitzien als op mijn iPhone 14 Pro Max.

Ga hiervoor naar instellingen, vervolgens naar algemeen en dan naar software-update.

Bij software-update zie je gelijk de update naar 17.1 klaar staan, tik vervolgens op bijwerken.
Ik heb hem afgelopen nacht al gedownload, en geïnstalleerd.

Dus voordat je verder gaat met testen, eerst je iPhone 11 updaten naar iOS 17.1.


Zeer leerzaam dit @Michel.uit.Arnhem 😃. Weer wat van opgestoken.


Zeer leerzaam dit @Michel.uit.Arnhem 😃. Weer wat van opgestoken.

Kijk @PeterG , zo vullen elkaar toch weer mooi aan 😉 in bepaalde topics!
En we leren 📚ook nog eens van elkaar op dit forum, dat is ook het mooie van dit medium dat forum heet.

Dank voor je compliment.