Skip to main content

Is het mogelijk om een mobiel nummer te wijzigen, naar een nummer wat nu nog bij een abonnement (aflopend) via een andere provider hoort? Dus door middel van nummerbehoud? Ik heb op het forum wel iets kunnen vinden, over het wijzigen van je nummer, maar specifiek over wat ik graag wil nog niet. Graag hoor ik van iemand. Alvast bedankt voor de moeite! 

Nee, dat kan niet. ‘Nummerbehoud’ is alleen mogelijk bij wisselen van provider met behoud van nummer.

(oplossing 1) Wat dus wel kan is een nieuw abonnement (bv sim only) bij kpn te nemen met nummerbehoud van dat bijna aflopende nummer bij die andere provider. Dan raak je ‘t nummer niet kwijt.

Dan blijft ook als je dat abonnement nog even door laat lopen natuurlijk (oplossing 2).
Dat kun je later het niet belangrijke nummer opzeggen per einddatum en dat van die andere provider met nummerbehoud met een nieuw abonnement voortzetten bij KPN.

En dat abonnement waarvan het nummer kennelijk minder essentieel is opzeggen per einddatum.

N.B.
Een abonnement heeft alleen een minimum looptijd. Je kunt het langer laten doorlopen. Bij alle providers.


Dankjewel voor de tips Peter G. Ik ga voor een aangepaste oplossing 1, niet sim only, maar pre-paid om het nummer te houden. 


Ah, prepaid. Dat kan natuurlijk ook. Niet aan gedacht. Wel zorgen dat de prepaid dan ook geldig blijft, daar zijn ook voorwaarden aan.

  • er dient wel wat beltegoed gestort te zijn
  • er dient steeds binnen 6 maanden v.h. vorige gebruik gebruik van te zijn gemaakt. Bv even kort bellen mét verbinding. Na elk gebruik schuift de geldigheidsdatum naar 6 maanden later.

Reageer