Skip to main content

BEDROGEN DOOR KPN

BEDROGEN door KPN! Ik had een collectieve abonnement bij een ander en wilde graag PREPAID mobiel van KPN met nummerbehoud. Klantenservice van KPN gebeld: Volgens persoon aan telefoon: Beste optie KPN abonnement maandelijks opzegbaar om daarna wanneer ik wil over te zetten op PREPAID. Daar ging ik mee accoord. KPN regelde van abonnement ander naar abonnement KPN. Op gegeven moment kreeg ik van KPN een sms met mededeling te reageren met JA voor nummerbehoud. Dit werkte niet. Ik KPN gebeld dat dit niet werkte... en toen begon ellende. Uiteindelijk kreeg ik een medewerker te spreken die daar lange tijd werkt (volgens eigen zeggen). Hij had door wat het probleem was. Hij zou zorgen dat alles goed kwam: Bel abonnement, maandelijks opzegbaar om over te zetten naar prepaid met nummerbehoud. Daarbij zei hij een paar keer uitdrukkelijk: NIET REAGEREN OP SMS EN EMAILS VAN KPN, zodat er niet weer iets mis kon gaan. Dus ik deed wat hij zei. Na een maand had ik eindelijk het abonnement van KPN om later om te zetten naar PREPAID. Ik een korye peride kijken hoe dit abonnement mij beviel. Overbodig! Ik KPN belle dat ik het maandelijks opzegbare abonnement wil ovetzetten naar PREPAID. Tot mijn schrik kreeg ik te horen dat dat niet kan omdat ik een abonnement zou hebben afgesloten van 24 maanden!!! DIT HEB IK NIET GEDAAN! Waarom zou ik een abonnement van 24 maanden afsluiten als ik PREPAID wil. Ze kunnen de gesprekken naluisteren, omdat ze de gesprekken opnemen. Wat een bedrog! Op 15 mrt stond bij hun vermeld dat ik PREPAID wil!! Waarom zou ik 5 dagen later 24 maanden abonnement willen. Ik eis dat dit abonnement per direct beëindigd wordt!!!

Hoi @Gideon007 

Welkom op het forum van KPN.

Wat een vervelend verhaal, en wat een gedoe terwijl het ook veel simpeler had gekund.
Je had gewoon een KPN Prepaid simkaart kunnen kopen bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt, of gewoon online via de volgende website van KPN: KPN Prepaid simkaart bestellen.

Dan had je na het activeren van deze prepaid simkaart, met nummerbehoud je huidige 06-nummer kunnen laten overzetten naar je KPN Prepaid simkaart.
Bellen met de klantenservice van KPN, was dus helemaal niet nodig geweest.

Je huidige KPN Mobiele abonnement kunt je zonder reden, kosteloos annuleren binnen de eerste 14 dagen (wettelijke bedenktijd) dat jouw mobiele abonnement is ingegaan.
Dit kan helaas niet via het forum, maar kun je het beste doen via de telefonische klantenservice van KPN via 0800-0402, dit is tevens ook de snelste manier.

Spreek dan nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Opzeggen en je wordt doorverbonden met een medewerker van de afdeling opzeggingen en contractbeheer.

Deze afdeling is bereikbaar:

  • Maandag t/m Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag en feestdagen gesloten

Geef aan, dat je jouw nieuwe KPN Mobiel abonnement binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen wilt annuleren, en de medewerker zal dat dan direct voor je regelen.
Je hoeft geen reden te geven waarom je opzegt, mocht dit gevraagd worden.
Vervolgens krijg je een bevestiging van deze annulering per e-mail in je inbox.

Wil je daarna toch nog graag KPN Prepaid, volg dan mijn aanwijzigingen die ik je aan het begin van mijn reactie heb gegeven.

Meer informatie over KPN Prepaid vindt je via de volgende link: Prepaid van KPN


Beste michel-uit-arnhem , Bedankt voor je bericht met uitleg. Helaas moest ik een maand wachten tot mijn nummer was overgezet naar kpn abonnement. Op de emails van 20 maart mocht ik niet reageren. Er daar zat dus het addertje in en zit ik 24 maanden vast aan een abonnement. Zij kunnen de opname v.h. gesprek beluisteren als bewijs. Vandaag had ik eindelijk een medewerker die met mij meedacht en zo eerlijk was om mij te vertellen dat uit gegevens van de 15e er duidelijk aangegeven werd dat ik prepaid wilde. En 5 dagen later is iemand van KPN zo ontdeugend geweest om zelfstandig en zonder mijn medeweten en toestemming mijn nummer om te zetten in een 24 maanden contract. En ik mocht nergens op reageren omdat alles goed zou komen. Ik ben echt belazerd door die medewerker van KPN. Wat kan ik doen? Een juridische procedure starten? Zoals het ernaar uit ziet zal KPN mij niet helpen. Het nummer dat je geeft is bij mij bekend en meestal hebben medewerkers van KPN voor problemen gezorgd. Vandaar dat die medewerker rien uitdrukken tegen mij zei om nergens van KPN op te reageren en dat hij zou zorgen dat alles goed kwam, omdat hij daar al heel wat jaren zou werken. De tweede telefinst vandaag weet precies wie die persoon is. Dat zei hij. Maar door vertrouwen te geven zit ik vast aan een 24 maanden contract. Ik vertrouw KPN niet meer. Ik heb dit doorgegeven aan FRAUDEHELPDESK met vermelding dat ik benaderd mag worden door politie en journalisten.


Hoi @Gideon007 

Als eerste mag je ten allertijde reageren op e-mails die vanuit KPN komen, een medewerker kan en mag jouw dit niet verbieden, dus hierin is de betreffende medewerker al in de fout gegaan.
Want als je de bewuste e-mail van 20 maart op tijd had gelezen, dan had je daar gelijk al adequaat op kunnen reageren, door te bellen met de klantenservice.

Daarnaast mag een medewerker NOOIT zonder toestemming en medeweten van de klant iets aanpassen, veranderen of annuleren, daar dient ALTIJD een officieel akkoord of handtekening van de klant op gegeven te worden.
Dus zonder jouw medeweten en toestemming, heeft de betreffende medewerker een 2-jarig mobiel contract voor je opgesteld, en dat mag dus niet en is in feite ook niet rechtsgeldig, zeker als het al duidelijk en helder was dat je liever KPN Prepaid wilde.
Ik heb zelf jaren op de klantenservice gewerkt bij diverse (mobiele) providers, en ik weet daarom ook dat daar streng op wordt gelet door leidinggevende.
Er is in in mijn werkperiode ook een oud collega hiervoor ontslagen, omdat die uit eigen beweging dingen deed zonder dat de klant ervan af wist.

Ik zou dus sowieso een officiële klacht indienen bij KPN, aangezien de bewuste medewerker daarop aangesproken dient te worden, los van wat de gevolgen voor hem of haar zal zijn.
Een officiële klacht kun je op de volgende wijze indienen bij KPN: 

  • Online: Klacht indienen
  • Post: 
    Klantenservice KPN 
    T.a.v. Afdeling Klachten

    Postbus 13500 
    9700 EG Groningen

    Vergeet niet jouw klantnummer, e-mailadres en telefoonnummer te vermelden.

De klachten afdeling van KPN, kan in jouw persoonlijke gegevens de telefoon en actie log inzien, met wie jij telefonisch hebt gesproken en wat welke medewerker heeft gedaan.
Ook kan deze afdeling het speciale team benaderen, om de telefoongesprekken na te luisteren, want dit mag alleen gedaan worden door een bepaald aantal bevoegde personen (i.v.m. privacy wetgeving) binnen KPN.

Dat je de Fraude-Helpdesk hebt ingeschakeld is uiteraard goed en prima, maar vergeet dus niet om nu ook nog een officiële klacht bij KPN in te dienen.


michel-uit-arnhem

Hartelijk bedankt voor de uitleg en begrip.


Hoi @Gideon007 

Ik heb je heel graag geholpen, en voorzien van de benodigde informatie om verder stappen te kunnen zetten.

Uiteraard begrijp ik je probleem, en hoop dat het snel voor je wordt opgelost.
Vergeet niet een officiële klacht in te dienen bij KPN, want dat is belangrijk in deze zaak.


Beste michel-uit-arnhem bedankt voor je begrip en adviezen! Ik heb daar veel aan gehad, want: Gezien de houding van sommige medewerkers bij de klantenservice van kpn, had ik eigenlijk niet veel hoop/vertrouwen dat dit probleem opgelost zou worden MAAR.... gelukkig werd ik gebeld door iemand van de afdeling klachten, die mij serieus nam, zei mij te geloven en samen zijn we er naar tevredenheid van beide partijen uitgekomen!! Wat een opluchting.

Naast jou bedank ik ook de medewerker van kpn die deze zaak tot een goed einde heeft weten te brengen.

Een tip: Kan jij niet bij klantenservice of klachtenafdeling van kpn werken?


Hoi @Gideon007 

Heel graag gedaan 😊, ik heb het met veel genoegen voor je mogen doen.
Tevens bedankt voor je compliment 👌🏻richting mij, doet mij erg goed.

Fijn dat alles nu is opgelost voor jouw, ik snap dat dit een behoorlijk opluchting voor je is geweest, alsof er een baksteen van je rug viel.

Bedankt voor je tip 💡, maar ik blijf liever mede klanten helpen op het forum van KPN.
Ik heb al jaren mogen werken op de telefonisch klantenservice van een aantal bekende providers, en had daar ook zeker klanten bij met klachten, die ik vaak binnen 1 telefoongesprek heb kunnen helpen met een passende oplossing, bij moeilijkere zaken stuurde ik dat door naar een andere afdeling.

Daarnaast tob ik met mijn gezondheid, dus ondanks je goede tip blijf ik gewoon op het forum, waar ik al veel mede klanten positief heb kunnen en mogen helpen.


Reageer