Skip to main content
Antwoord

Mobiel van Odido naar KPN bellen lukt niet. Andersom wel

• September 24, 2025
  • 5 reacties
  • 85 keer bekeken

Er zijn in elk geval 2 personen met een Odido abonnement die mij en mijn vrouw niet kunnen bellen ( wij hebben beiden een KPN abonnement)

Ik heb een netwerk reset uitgevoerd en de abonnees van Odido hebben dat ook gedaan, echter zonder resultaat.

Ik kan de Odido abonnees wel bellen !

Beste antwoord door shylina57

Het probleem is opgelost. Mijn toestel was doorgeschakeld met *21*# en deze methode zorgde er dus voor dat ik niet gebeld kon worden. Doorschakelen dien je dus gebruiken via de telefoonapp en dan instelling “doorschakelen”

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 24, 2025

Beste ​@shylina57 misschien moeten de betreffende Odido-klanten ook even met hun provider contact opnemen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 24, 2025

Dat zal ik zeker vragen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 25, 2025

Hoi ​@shylina57. Welkom op de KPN Community! Heel vreemd dat dit speelt bij jullie. Het wil wel eens voorkomen dat na een nummerportering iets misgaat met de routering en dat je dan niet bereikbaar bent voor nummers van een bepaalde provider. Zijn jij en je vrouw net overgekomen naar KPN? 

Als dat het geval is, en ook trouwens wanneer niet, dan is het het beste om een ticket voor onze technische dienst aan te laten maken. Zij kunnen dan uitzoeken wat er precies misgaat. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Maar misschien hebben jouw bekenden ook al contact gezocht met Odido en is het opgelost. Laat het maar weten! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 25, 2025

Het probleem is opgelost. Mijn toestel was doorgeschakeld met *21*# en deze methode zorgde er dus voor dat ik niet gebeld kon worden. Doorschakelen dien je dus gebruiken via de telefoonapp en dan instelling “doorschakelen”

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 26, 2025

AH, dat was de boosdoener! Mooi dat het opgelost is. Is je vrouw ook weer bereikbaar voor Odido of andere nummers? 

Doorschakelen kun je op beide manieren instellen. Dat kan met de doorschakelcodes of je kunt het via instellingen in je telefoon doen. Het resultaat zou hetzelfde moeten zijn. Voor een mooi overzicht van de mogelijkheden kun je terecht op onze website