Skip to main content

Beste mensen, 

sinds hussel is jullie aanbod aanzienlijk achteruit gegaan. Mijn vrouw en ik hadden beiden een gsm- abonnement bij KPN. Tevens bellen internet en tv in huis. 2 jaar geleden kregen we daarom op ons gsm- abonnement dubbele bel en mb. Nu niet meer. Tevens vind ik het filmaanbod zeer karig. Disney+ hebben jullie ook nog niet.

U krijgt idd geen dubbele mb's meer maar is de prijs ook echt omhoog gegaan? Ik betaal bij het oude abonnement met 1000 mb's dat wordt verdubbeld € 15,74 per maand . Stap ik over naar Hussel dan betaal ik voor  2000mb's € 15,00. Ik ben zelfs € 0,74 cent duurder uit met het oude abonnement.  


Disney Plus houdt vooralsnog alles zelf in beheer. Zonder toestemming kan en mag KPN niet zomaar Disney Plus aanbieden. Disney heeft hier zelf een app voor en je kunt ook kijken via hun website.


Ik heb internet, ouderwets bellen en tv via glasvezel ook via kpn. Maar de belminuten zijn wel de helft geworden. Dus als je een goede klant bent ga je er toch op achteruit. 


Maar de belminuten zijn wel de helft geworden. Dus als je een goede klant bent ga je er toch op achteruit. 

Bij Hussel is het vaste bedrag voor vast bellen van € 1 naar € 2/mnd verhoogd. Bij Hussel Mobiel heb je 150 belminuten, maar voor € 1/mnd onbeperkt bellen. Dat heb ik gedaan en ik bel nu alleen nog maar mobiel; de vaste lijn houd ik nog aan als "service” voor mensen die dat nummer kennen.  Maar zelf bel ik nooit meer met de vaste lijn. Overigens heb ik met Hussel ook onbeperkt bellen vast/mobiel v.v. voor onze eigen nummers. 


Hi @FrSp, met de overgang naar de Hussel abonnementen, zijn bepaalde zaken anders ingericht dat je met KPN Compleet gewend was, dat klopt helemaal. Dit houdt echter niet in dat het allemaal minder is geworden, ondanks dat de ‘verdubbelaar’ niet mee is genomen naar de KPN Hussel abonnementen. De bundels zelf zijn namelijk vergroot bij Hussel (het oude abonnement met 10Gb dat verdubbeld werd naar 20Gb kost bijvoorbeeld ongeveer hetzelfde als het Hussel 20Gb abonnement nu kost) Daarnaast kan je voor €1,00 per maand extra onbeperkt bellen, als je niet genoeg blijkt te hebben aan de 150 belminuten die standaard bij het abonnement horen. 

Bij Hussel is het vaste bedrag voor vast bellen van € 1 naar € 2/mnd verhoogd. Bij Hussel Mobiel heb je 150 belminuten, maar voor € 1/mnd onbeperkt bellen. Dat heb ik gedaan en ik bel nu alleen nog maar mobiel; de vaste lijn houd ik nog aan als "service” voor mensen die dat nummer kennen.  Maar zelf bel ik nooit meer met de vaste lijn. Overigens heb ik met Hussel ook onbeperkt bellen vast/mobiel v.v. voor onze eigen nummers. 

Goede tip!


Het komt er gewoon op neer dat je extra moet betalen.


Dat hangt helemaal van het gekozen abonnement en de verdere situatie af. Hussel is echt niet per definitie duurder dan de vorige abonnementen :wink:

Voordat we over gingen naar Hussel, had bijvoorbeeld het abonnement met onze grootste internetbundel 200Gb, en dat kostte €60,- (na verdubbeling van de bundel en met aftrek van de korting). Nu hebben we Hussel onbeperkt, waarbij je voor nog niet de helft van het geld, zoveel kunt internetten als je maar wil. 

Verder is de situatie die @Henk2304 schetst, juist een stuk voordeliger dan met de vaste lijn blijven bellen en daar telkens de gesprekskosten voor betalen (of de BelOnbeperktAltijd optie aanzetten, die bij de vaste lijn €16,50 kost) :slight_smile:


In mijn situatie heb ik meer dan genoeg Mb’s. Verder heb ik meer baat bij iets meer belminuten. Dus hierbij sluit ik de discussie. 


Fijn dat je genoeg Mb's hebt. Als je niet genoeg hebt aan de 150 belminuten, zou je dus voor €1,- per maand, onbeperkt kunnen bellen :slight_smile: Als dat niet is wat je wil, is het uiteraard ook prima en kan je je abonnement laten zoals het nu is!


Wil hier toch nog even op reageren. Abonnement is duurder geworden, vaste lijn is duurder geworden. Had door verdubbeling genoeg belminuten. Maar als ik meer wil bellen moet ik weer extra betalen. Ik ga er gewoon weer extra op achteruit.


Ik heb nog geen gegevens van je en kan jouw specifieke situatie niet bekijken, maar als je bij je vorige abonnement net genoeg had aan de verdubbelde minuten en nu dus net te weinig, dan snap ik heel goed dat je hier niet zo blij mee bent :slight_frown: Het onbeperkt kunnen bellen kost je inderdaad nog weer extra dus in jouw specifieke situatie pakt het overstappen naar Hussel dan niet zo gunstig uit. 


Tja, vóór Hussel had ik mobiel onbeperkt bellen met 3 GB dat (Compleet) verdubbeld werd naar 6 GB (€ 23,50/m). Nu met Hussel heb ik nog steeds onbeperkt bellen en 5 GB maar voor "slechts” € 17,50/m. Ik ben er blij mee.