Skip to main content

Vorige week werd ik gebeld door een bedrijf die mobiele abbonementen vergeleek en bleek dat mijn contract voor mijn mobiele telefoon bij de KPN al in 2017 was afgelopen. Andere jaren kreeg ik dan een bericht dat ik naar een ander contract moest kijken,deze keer niets.

08-09-2015 heb ik een contract afgesloten voor een nieuwe IPhone en de belkosten . Ik betaal iedere maand 50 euro. Volgens mij betaal ik dan al 5 jaar voor een telefoon die al na 2 jaar was afbetaald.

op aanraden van een medewerker van jullie  heb ik een formulier ingevuld aanvraag teruggave toestelkosten, want volgens hem ,en ik moest hem er niet op vast pinnen, maar had ik recht op teruggave van 25 euro over 3 jaar . Tel maar uit.

Antwoord op mijn aanvraag was dat ik nergens recht op had en hebben ze het over rente? 

Nou daar had ik nog niet eens over gedacht .

Op het forum zag ik dat dit dus niet het juiste formulier maar dat dit ook nergens te vinden is. Ook blijkt dit soort zaken al jaren te spelen tot aan de hoge raad toe en is er nog steeds niets in veranderd schijnbaar. Ik ben al 40 jaar klant bij de KPN en ben al vaak benaderd om te gaan switchen ,en dan zei ik nee het bevalt mij goed bij de KPN dan maar iets duurder. Hoe dom kun je zijn.

Hoi @Yopet, welkom op het forum! Het formulier dat je hebt ingevuld is voor dit geval niet het juiste formulier. Dat formulier gaat over toestelkosten in het algemeen. Daarmee kun je laten nakijken of er te veel rente in rekening is gebracht over de toestelkosten. Aangezien we in de meeste gevallen ook geen rente rekenden, is het meest voorkomende antwoord op dat formulier ook dat je inderdaad niets terugkrijgt. Voor toestelkosten na afloop van je contractstermijn hebben we een ander formulier dat ik voor je kan invullen. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met het 06-nummer of klantnummer waar het om gaat? Reageer hier weer als je dit hebt gedaan, dan zet ik dit door naar de juiste afdeling.


Hallo Erik 

Ik heb mijn 06 nummer ingevuld


Top, dank je, @Yopet. Ik heb het formulier voor je ingevuld. De back office neemt dit in behandeling. Je hoort binnen 5-10 werkdagen van ze. Over het algemeen per e-mail. Als er nog vragen zijn kan het zijn dat ze bellen.


Ok dankjewel Erik wacht ik dit af.