Wij hebben een stabiele 1Gb internetverbinding, het televisie pluspakket en vaste telefoon…maar we hebben nog steeds problemen met ons KPN mobile netwerk abonnement. Het functioneert vaak niet in Duitsland en België. In het verleden hebben we hier vrij intensief contact over gehad met de KPN 2e lijn servicedesk en het op dit forum meerdere malen aangekaart, maar ik word steeds verwezen naar een oplossing, die al honderden keren in dit forum staat. Ik kan zelf best zoeken en lezen hoor. Waarschijnlijk werkte de oplossing in het verleden wel maar nu niet meer. We hebben 1 KPN mobile abonnement en 2 van Odido. De Odido abonnementen functioneren wel. We hebben voor het toestel met het KPN abonnement zelfs een nieuwe mobiel gekocht met 5G, maar geen soelaas. Kan een moderator aangeven of het verstandiger is om het mobiele KPN telefoon abonnement zo snel mogelijk op te zeggen als je veel in het buitenland bent?
Wat vervelend dat je problemen met jouw mobiele abonnement ervaart als je in Duitsland en België bent,
Je zegt dat je dit al meerdere keren hebt aangekaart. Maar als ik kijk in de lijst met topics die jij hebt aangemaakt, dan zie ik geen topics over jouw mobiele abonnement. Ik weet dus zo niet wat jij allemaal al geprobeerd hebt. Kan je mij dit vertellen? Dan hoeven we dingen niet dubbel te doen.
Denise,
Fijn dat je reageert, ik ervaar dit als positief. Waarom je bij mijn Nick geen problemen kunt vinden, komt misschien omdat ik om mij moverende reden van Nick veranderd ben. Anderzijds heb ik waarschijnlijk wel veel meegelift op andere berichten die golden ten aanzien van dit onderwerp. Maar het forum staat er vol van. Allemaal met dezelfde zo te zien klakkeloos overgenomen oplossing van de weer overgenomen beantwoorde vragen, waarop nooit een bevestiging van werking is gekomen. Ik heb die oplossing overigens meerder keren (zo goed als kwaad ik het begreep) geprobeerd zonder resultaat.
Laat ik alle randzaken proberen te vergeten, maar bij de feiten blijven.
Wij wonen in Gelderland en gaan wat meer naar Duitsland bij Emmerich en Kleef om daar inkopen te doen.
We ervaarden al een tijd problemen met de verbinding, maar we waren niet zo smartphone gebonden. (Ik ben ernstig gehoorgestoord). Maar mijn echtgenote ging ook de smartphone gebruiken. Een oude Samsung met Android 7 van mijn dochter. We gingen vorig jaar op vakantie richting België en meteen konden we de KPN mobiel daar nergens meer gebruiken als telefoon.
Mijn dochter was bij ons en telefonisch op haar Samsung Android met Odido hebben we contact gezocht met de KPN Servicedesk. Maar mijn toenmalige Redmi (met Odido) deed het ook. Veel contact gehad met een 2e-lijns servicemedewerker van KPN Mobiel. Die heeft heel erg zijn best gedaan. Te lange leste de chip uit de Samsung gehaald en die toen in de Redmi gedaan. Vreemd genoeg deed die het met het KPN abonnement toen wel. Dit gemeld aan de 2e-lijns servicedesk medewerker. Die zei dat het nieuw was voor hem.
We hadden een oplossing, dus gewoon niet meer druk om gemaakt.
Toen we teruggingen en weer eens naar Duitsland gingen was het probleem gewoon weer daar. In Duitsland soms wel en soms niet verbinding. Op de autoweg met Google maps, begint het probleem na 10km als je de grens over gaat. Omdat we uiterst tevreden zijn over de zaken, die ik al heb genoemd, maar een 5G telefoon aangeschaft met Android 14. Het probleem blijft hetzelfde: bijvoorbeeld voor de kassa in een winkel bij het betalen geen verbinding.
De KPN oplossingen die ik heb gekregen of gevonden waren voor mij erg cryptisch, dus misschien is er wel een daadwerkelijk met Android geteste oplossing, maar ik heb hem niet goed verwoord kunnen vinden.
Bedankt voor het uitgebreide bericht,
Ik heb die oplossing overigens meerder keren (zo goed als kwaad ik het begreep) geprobeerd zonder resultaat.
Het is me nu alleen nog steeds niet duidelijk wát je precies hebt geprobeerd. Ik ga je daarom toch een aantal vragen stellen. Ik denk dat dat sneller is dan dat ik je nu ga vragen om het alsnog toe te lichten. Als je mijn antwoorden zou willen beantwoorden, dan kan ik kijken hoe ik je verder kan helpen.
- Staat roaming op het toestel aan?
- Heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren als je in België of Duitsland bent? Jouw toestel selecteert waarschijnlijk automatisch een netwerk. Maar als je net tussen allerlei netwerken in zit, dan kan een ander netwerk soms net de uitkomst bieden. Gebruik de toestelhulp of volg de instructies hieronder:
- Ga op je toestel naar 'Instellingen'
- Kies 'Netwerkinstellingen'
- Ga bij 'Netwerkselectie' of 'Netwerk selecteren' en kies 'Handmatig’
- Hoe is de dekking op jouw adres? Je kunt dit controleren met behulp van onze dekkingskaart.
- Heb je jouw toestel ingesteld op verbinding via 5G?
- Heb je ook al eens van simkaart gewisseld? Dit noemen we een kruistest. Daarbij probeer je jouw simkaart in een ander toestel, en een andere simkaart in jouw toestel. Werkt een andere simkaart wel in jouw toestel? Werkt jouw simkaart in een ander toestel?
Ik ben benieuwd!
Bedankt
1-Roaming stond uit op de nieuwe, op de oude hebben we het wel geprobeerd met aan.
2-Ja, dit ook betreffende de oude
3-Groen (zeer goed) voor alles (ik kan de relatie met dekking in Duitsland niet plaatsen)
4-Ja
5-Ja, want we hebben zelfs voor dezelfde sim een nieuwe (Android 14) mobiel met 5G gekocht.
We gaan natuurlijk niet elke dag naar Duitsland, maar waarschijnlijk wel weer volgende maand.
Roaming hebben we nu aangezet.
Laat dit topic svp onbeantwoord staan. Wij proberen het dan weer en ik beloof je dat ik het resultaat dan aan dit topic toe zal voegen.
Prettige en vrolijke feestdagen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.