Skip to main content
Beantwoord

Mobiele data aan of uit na aankoop van een internetbundel in Macedonië?

• July 15, 2026
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik ben in Macedonië.  Ik heb internet bundel gecoht. Moet ik mijn mobile gegevens uitzetten of aan laten. Ik wil geen extra kosten voor internet 

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Sibelr 

Begin met een SMS bescherming aan naar 1266

Hiermee voorkom je buiten de EU extra kosten die kunnen oplopen tot €60,50 per factuurperiode.

Je zet hiermee de limiet op €0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Bestel hierna een Extra bundel voor het betreffende land. Als die aanschaf is bevestigd zet je mobiele gegevens en (data)roaming aan en kan je internet gebruiken totdat de bundel verbruikt is.

Meer informatie in dit topic:

4 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 15, 2026

Hallo ​@Sibelr 

Begin met een SMS bescherming aan naar 1266

Hiermee voorkom je buiten de EU extra kosten die kunnen oplopen tot €60,50 per factuurperiode.

Je zet hiermee de limiet op €0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Bestel hierna een Extra bundel voor het betreffende land. Als die aanschaf is bevestigd zet je mobiele gegevens en (data)roaming aan en kan je internet gebruiken totdat de bundel verbruikt is.

Meer informatie in dit topic:

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Sibelr. Welkom op de KPN Community! Ik snap je voorzichtigheid hierin en daarom ook waarom je dit even wilt checken. Je wilt niet tegen onverwachte kosten aanlopen. 

Hierboven geeft ​@RBxx al uitgebreid uitleg over wat je nog meer uit voorzorg kunt doen en dat je zonder problemen (data)roaming kunt aanzetten als je eenmaal een bundel hebt gekocht. Hopelijk is dat je duidelijk :)

Wel wil ik nog even aanvullen dat de blokkade op data buiten de EU, die je aanzet door de SMS te sturen naar 1266, alleen geldt wanneer je geen bundel hebt. Als je een bundel hebt gekocht dan kun je gewoon mobiel internetten. Zodra de bundel dan op is, dan treedt de blokkade weer in werking en kun je eventueel weer een nieuwe bundel aanschaffen. 

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan maar weten! Sowieso nog een fijn verblijf gewenst in Macedonië! 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 17, 2026

Precies zoals ik al schreef ​@Arjan van KPN  😉

RBxx schreef:

…. of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

…. kan je internet gebruiken totdat de bundel verbruikt is.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

En ook nog korter en bondiger. Ik zal jouw antwoord ook als beste antwoord markeren 😉