Skip to main content

Als ik het goed begrijp heb ik bij unlimited data in nederland 50 GB wat ik kan verdelen met mijn huisgenoten en 25 GB in het buitenland.

Als ik nu voor ik op vakantie ga die 50 GB aan mijn dochter geef kan zij toch beschikken over die 50 GB in het buitenland en ook weer met mij delen, ook kan ik dan in het buitenland haar nog eens 25 GB geven waardoor ze 75 GB ter beschikking heeft.

Of heb ik dit verkeerd?

 

Update: vanaf 4 juli 2022 ontvang je een 50Gb EU bundel. Daarnaast kan je 50Gb delen met je huishouden

Hallo @BobAlmere ,

Jij maakt er helemaal een feest van ! :relaxed:

Als je (nog In Nederland) 50Gb deelt met iemand anders beschikt die persoon over de volledige 50Gb in het buitenland, zonder de beperking van 5Gb per dag. (Sinds vorige  maand kun je in Nederland niet 25 GB delen met je partner, maar maximaal 50 GB.)

Als je al in het buitenland bent, heb je zelf maar 25Gb tot je beschikking en kan je ook maar 25Gb delen. Dit klinkt heel krom, maar het is echt op deze manier geregeld :sweat_smile:

75 GB delen is niet mogelijk. Je kunt de twee mogelijkheden niet bij elkaar optellen. 


@BobAlmere

Houd nog één ander ding in de gaten. De 50GB die je deelt in Nederland blijft geldig tot het eind van jouw lopende factuurperiode. Valt dat punt in de vakantie dan 'verdampt’ op dat moment het restant van deze data bij jouw dochter en moet je het verder doen met alleen jouw 25GB.


Ruud dat ben ik niet met je eens want dit jaar heeft mijn dochter met de MB’s die ik in Nederland met haar gedeeld heb tot een aantal dagen in Spanje kunnen doen tot het op was.


Dat kan @BobAlmere , maar dan was de gedeelde data op voordat de houdbaarheid verstreken was.
Deze houdbaarheid wordt bepaald door de factuurperiode van de 'gever'.


Oke👍🏻