Skip to main content

Ik heb een Fairphone 3, dual SIM: KPN en Vodafone.

KPN ingesteld als voorkeursnetwerk. Alle instellingen in de telefoon zijn volgens de KPN website.

Het meeste werkt (email, bankieren, surfen, TV kijken, hotspot, enz.). Alleen het volgende werkt niet met KPN, maar probleemloos als ik Vodafone als voorkeur voor data kies:

  • Thuisnetwerk (Fritzbox - XS4All netwerk) bereiken of apparaten (zoals webcam) op dat netwerk
  • Hotspot om mijn werk PC te gebruiken via VPN (totaal geen data ; probleemloos bij Vodafone)
  • Nord-VPN gebruiken (dan geen enkele data mogelijk - wel als ik Vodafone selecteer)

Dit probleem is er al meer dan een jaar (ook bij mijn oude XS4All IP-adres). Meestal niet erg (ik schakel om naar Vodafone abonnement van mijn werk), maar het wordt nu lastig.

AP instellen op alleen IPv4 haalt overigens ook niets uit.

Iemand enige suggesties?

 

@RolandMathijssen Welkom op het forum. 

Excuses voor de late reactie. Erg irritant dat je het mobiele internet van KPN niet volledig kunt gebruiken. 

Even voor mij beeldvorming, kun je op geen enkel apparaat je thuisnetwerk bereiken? Of is dit alleen op de werkcomputer?

 


E.e.a. lijkt al opgelost.
Bereiken thuisnetwerk: sommige applicaties wel, andere niet. Wisselend.

Probleem lag toch aan IPv6. Had die volgens mij uitgezet voor ik dit postte, maar dat deed niets.

Daarna, na contact met KPN zowel alleen IPv4 geselecteerd (geen IPv6 optie) en ook AP-naam aangepast naar portalmmm.nl . Daarna lijkt alles gewoon te werken. Van toegang tot alles in het thuisnetwerk, VPN, gebruik als hotspot voor mijn werkPC, enz. enz.

 

Dus toch een IPv6 issue. Heel misschien in combinatie met Fairphone 3, maar dat weet ik niet zeker. Nu echt alles op IPv4 en alles werkt zoals het hoort te werken.

 

Groetjes