Skip to main content

Sinds 2 weken kunnen we met een zakelijk abonnement en een iPhone 11 en iPhone 12 geen mobiele data ontvangen. De 4G (op de iPhone 11)  en de 5G verbinding (op de iPhone 12) verandert in een “E” en je kunt vervolgens de telefoon niet meer gebruiken. Het lijkt overigens dat dit gebied waarin dit gebeurt steeds groter wordt. Eerst alleen op sommige plekken en bijna overal en constant. Bij KPN klantenservice kregen we te horen dat het al 6 weken speelt en de oorzaak onbekend is (lijkt mij overigens sterk) en dat men geen inschatting kan maken hoe lang het duurt. Tevens gaf men aan dat het alleen speelt bij iPhone 11 en iPhone 12 gebruikers. Er wordt geen alternatief geboden en de keuzes  zijn uitzitten of nieuwe telefoons aanschaffen. Als trouwe KPN klant overwegen we dan toch om maar over te stappen naar een andere provider. Als zakelijke klant heb je bijna geen andere keuze. 

Nou, even een andere ervaring. Iphone11.

in Nederland helemaal ruk. Buiten de deur niet te doen. Vrijwel altijd “E”. En als het 4G is dan zo langzaam dat het niet te doen is.

Ben nu is Duitsland. Op de heenreis in NL uiteraard weer ruk, ding aan de kant gegooid en de Iphone XR van mijn vrouw gebruikt. Die werkt wel. 

Nu hier in Duitsland … 4G. Vlekkeloos. Al gedurende meerdere dagen,  volop 4G, geen enkel probleem. 

Rara. Schiet mij maar lek …

UPDATE 1

Nou, te vroeg gejuicht … tis weer helemaal mis, “E” of minder

UPDATE 2

Ben inmiddels gebeld door KPN. Twee dingen:

• Abonnementsgeld vanaf 24 mei wordt vergoed
  • Stappenplan voor reparatie van mijn Iphone 11 (opsturen, KPN repareert en stuurt terug)
  • Mailbevestiging ontvangen met stappenplan

Dus als ik volgende week terug ben van vakantie heb ik wat te doen.

Binnenkort is voor jou alles opgelost, na de iPhone 11 check bij Reconext ontvang je, als er geen defecten zijn gevonden, een iPhone 13. En die werkt gewoon goed op het “beste” netwerk van Nederland.

En in het buitenland werkt het soms goed en soms helemaal niet. In Kroatië werkte alles perfect als ik de telefoon op 3G zette (met 4G zelfde probleem als in NL). In Andorra werkte 4G gewoon zonder problemen en in Frankrijk werkte het net als in NL (erg slecht). Is geen patroon in te vinden. Ook is het raar dat je het KPN probleem naar het buitenland meeneemt, ook al zit je op een compleet ander netwerk. Als je dan een ander SIM-kaartje gebruikt, werkt het plotseling wel. Ik heb dit zelf getest met een gratis eSim in Frankrijk. Heel vaag. Bij de helpdesk zeiden ze dat je toch een bepaalde instelling of frequentie (?) meeneemt, ook al ben je in het buitenland. Ik snap echt niet hoe dat gaat, maar ik denk wel dat het klopt.

Ik dacht echt dat het op een gegeven moment aan mijn iPhone 11 lag, maar bij zowel Apple als Reconext (de reparatiepartner van KPN) hebben ze dat 100% uitgesloten. De iPhone 11 had geen enkel defect. Zie rapport hieronder.

En nog steeds geen bericht van kpn met een oplossing. Ik lees dat mensen een sms krijgen, bij mij nog steeds radiostilte. Hoe moeilijk kan het zijn om in ieder geval iedereen die problemen heeft even een berichtje sturen en aangeven op welke termijn er contact opgenomen zal worden. Weet je tenminste waar je aan toe bent! Ik denk dat de mensen van KPN hier ook meelezen maar in tegenstelling tot oudere berichten reageren ze nu nergens meer op. Nogmaals kom op KPN laat in ieder iets van je horen!

KPN is helaas erg van de paarse krokodillen. Ook al zit er nu wat schot in de zaak voor de iPhone 11 klanten, hoe het allemaal ging en gaat, kan echt niet. Want waarom inderdaad maar beperkte groepen een SMS sturen? Sommige klanten zijn telefonisch ronduit schandalig benaderd door KPN en het enige wat men hier vanuit de moderatoren doet is copy paste met een 0800 nummer. Ik snap dat de moderatoren niet kunnen toveren en er zelf niets aan kunnen doen. Echter heb ik helaas meermaals foutieve info teruggelezen of worden leden duidelijk genegeerd. Dat is jammer om te zien.

De communicatie rondom deze problematiek is natuurlijk allerbelabberdst. Het getuigt ook van een grenzeloze naïviteit door te blijven suggereren dat met het bellen naar het overbekende nummer ‘om een ticket aan te laten maken’, men ook daadwerkelijk ‘op de hoogte wordt gehouden’, ‘gebeld wordt’ en een oplossing aanstaande is, laat staan dat er ook maar enige duidelijkheid wordt gegeven of er daadwerkelijk een ticket is aangemaakt.

Het lijkt erop dat het probleem onderschat is en kpn niet in staat lijkt, de processen die tot een oplossing moeten leiden, bij te sturen. Of dat niet wil doen, om het probleem vooral zo klein mogelijk te houden. Of gewoon maar wat doet, zonder oog voor de klant te hebben.

Wat nog het meest kwalijk is dat, totdat het probleem daadwerkelijk is opgelost, er op geen enkele manier op een proactieve, klantgerichte en empathische manier met de klant die deze problemen ervaart, wordt meegedacht en het antwoord op alles ‘nee’ is, ‘vervelend maar je moet afwachten’, waarbij er totaal voorbij wordt gegaan aan het feit dat bereikbaarheid soms essentieel is. 

Zojuist wederom gebeld (met mijn werk telefoon) omdat ik nu ook niet meer kan bellen. Mijn klacht wordt nu als "spoed klacht" behandeld… ik wordt binnen 3 dagen gebeld. Nou we gaan het zien of niet… 

Mijn ticket is al sinds 18-7 en geen een keer is met mij contact opgenomen.

Hoi allen met een iPhone 11, 12 en SE2020,

Sinds gisterenavond is de grootste update van Apple voor o.a. de iPhone gelanceerd.
Je kunt dus nu iOS 18 downloaden en installeren op je iPhone.

Het zou daarmee ook zomaar kunnen, dat mede klanten die last hebben van het netwerkprobleem (iPhone uit de series 11, 12 en SE2020), hiermee het probleem mogelijk kunnen verhelpen.
Ook omdat de aanbiedersinstellingen ook zijn aangepast naar versie 59.0.

Alle ins en outs over iOS 18 lees je hier: iOS 18 (Apple Inc.)

Overige informatie vindt je hier: iOS 18 (iCulture.nl)

Zelf heb ik hem al gedownload en geïnstalleerd op mijn iPhone 14 Pro Max, en ben nog geen bugs tegengekomen.

Wel heb ik het idee, dat het 5G netwerk van KPN een stuk stabieler is geworden, met een beter bereik.
Hoe dat zit met 4G kan ik niet zeggen, omdat ik daar vrijwel geen gebruik meer van maak.
Maar hopelijk kunnen mede klanten daar wel hun mening over geven, nadat ze iOS 18 hebben geïnstalleerd op hun iPhone.

Helaas hier dus nog geen succes 😉 

Draaide al ios18 in de hoop dat dat zou helpen 

De definitieve versie draai ik al een week.

Afgelopen dagen in Frankrijk had ik 0 bereik en nu in Spanje wisselend.

De vraag is natuurlijk of KPN echt met Apple aan het onderhandelen of overleggen is. Misschien nemen ze daar in Californië een speler als KPN helemaal niet serieus en gaan ze echt niet iets in hun firmware/updates veranderen. Zeker omdat KPN de enige is. Misschien dat KPN eens kan kijken wat alle andere duizenden providers over de gehele wereld doen, zodat oudere iPhones het gewoon wel lekker blijven doen?

Erg makkelijk om een update de schuld te geven. We zijn nu bijna 4 maanden verder en als het echt een fout is bij Apple, dan verwacht ik toch echt dat meerdere providers op deze aarde er last van zouden hebben. En als dat zou was, dan zouden er in die 4 maanden tijd verscheidene patches geweest zijn om dit op te lossen. Na 17.5 hebben ze voor versie 17 al mogelijkheden gehad en ook voor iOS 18 zijn er momenten geweest dat dit probleem opgelost zou kunnen worden. Maar Apple doet niks? Of weet van niks? Of neemt KPN niet serieus? KPN blijft zwijgen, maar doet net alsof het een grote speler is die aan de onderhandelingstafel zit om de release/patch roadmap te beïnvloeden.

Het artikel in de NRC lijkt ook de conclusie te trekken dat een update van iOS de oorzaak van de problemen is maar daarbij wordt vergeten dat het probleem al speelde, voordat de software update breed werd uitgerold. 

Voor Apple is kpn wereldwijd gezien een providertje dat ergens in de marge aan het prutsen is (al ziet kpn dat natuurlijk anders). Omdat het probleem zich in Nederland beperkt tot alleen kpn én omdat ook Samsung telefoons met dezelfde problematiek op alleen het kpn netwerk te maken hebben, lijkt me dit voor Apple ook geen prioriteit te hebben. 

Als er al overleg is tussen kpn en Apple, dan zal het ongetwijfeld gaan over de prijs van de (duizenden) iPhone’s 13 die kpn aan Apple mag afrekenen. 

Ik heb het probleem ook al geruime tijd. Maar heb ervaren dat het in Frankrijk ook zo slecht is. Ik zal eindelijk KPN eens bellen om een klacht in te dienen. Ben wel erg laat besef als ik dit zo lees.

ik had inmiddels wel gehoopt en verwacht dat ze proactief actie hadden ondernomen.

ze kunnen tenslotte zien dat ik met een iPhone 11 bel.

groetjes,

een trouwe KPN klant

Nog steeds niks vernomen van KPN drama 

De communicatie rondom deze problematiek is natuurlijk allerbelabberdst. Het getuigt ook van een grenzeloze naïviteit door te blijven suggereren dat met het bellen naar het overbekende nummer ‘om een ticket aan te laten maken’, men ook daadwerkelijk ‘op de hoogte wordt gehouden’, ‘gebeld wordt’ en een oplossing aanstaande is, laat staan dat er ook maar enige duidelijkheid wordt gegeven of er daadwerkelijk een ticket is aangemaakt.

Het lijkt erop dat het probleem onderschat is en kpn niet in staat lijkt, de processen die tot een oplossing moeten leiden, bij te sturen. Of dat niet wil doen, om het probleem vooral zo klein mogelijk te houden. Of gewoon maar wat doet, zonder oog voor de klant te hebben.

Wat nog het meest kwalijk is dat, totdat het probleem daadwerkelijk is opgelost, er op geen enkele manier op een proactieve, klantgerichte en empathische manier met de klant die deze problemen ervaart, wordt meegedacht en het antwoord op alles ‘nee’ is, ‘vervelend maar je moet afwachten’, waarbij er totaal voorbij wordt gegaan aan het feit dat bereikbaarheid soms essentieel is. 

Precies dit

Sinds 2 weken kunnen we met een zakelijk abonnement en een iPhone 11 en iPhone 12 geen mobiele data ontvangen. De 4G (op de iPhone 11)  en de 5G verbinding (op de iPhone 12) verandert in een “E” en je kunt vervolgens de telefoon niet meer gebruiken. Het lijkt overigens dat dit gebied waarin dit gebeurt steeds groter wordt. Eerst alleen op sommige plekken en bijna overal en constant. Bij KPN klantenservice kregen we te horen dat het al 6 weken speelt en de oorzaak onbekend is (lijkt mij overigens sterk) en dat men geen inschatting kan maken hoe lang het duurt. Tevens gaf men aan dat het alleen speelt bij iPhone 11 en iPhone 12 gebruikers. Er wordt geen alternatief geboden en de keuzes  zijn uitzitten of nieuwe telefoons aanschaffen. Als trouwe KPN klant overwegen we dan toch om maar over te stappen naar een andere provider. Als zakelijke klant heb je bijna geen andere keuze. 

Dat je telefoon warm wordt (of zelfs zo heet dat het opladen in de carkit door iOS wordt onderbroken!) ligt aan het feit dat je toestel of openstaande app (bv. navigatie) doorlopend blijft pollen naar een netwerk. Dit gedrag vernacheld gewoon je accu, waarbij KPN naar Apple zal wijzen en Apple er denk ik vanuit gaat dat KPN een deugdelijk netwerk heeft (Edge 2G, 3G en 4G) of er anders WiFi beschikbaar is. Hoe dan ook, je prima functionerende telefoon wordt er niet fitter door.

Maar goed, waar het gaat om het steeds verder verslechterende netwerk (voor gebruikers van een iPhone 11 en naar verluid ook 12) doet KPN niets of is ZEER SELECTIEF in het oplossen van een probleem dat bij woorden van de klantenservice ZEER VEEL KLANTEN RAAKT.

Hierboven werd de Paarse Krokodil al genoemd… het is van het kastje naar de muur. Want zelfs in de winkel of de afdeling KLACHTEN doet niets! En, dan hebben ze gewoon een instructie gekregen, want JUIST zij zouden afwijkingen moeten oppakken en netjes moet oplossen.

Dit is gewoon een bekend probleem, maar voor zover ik nu ervaar laat KPN haar vaste klanten gewoon in de kou staan. Het probleem speelt bij mij al vanaf maart of april, net na het wederom verlengen van mijn mobiele abonnement.

En, door een FOUT VAN DE KLANTENSERVICE is / wordt het voorlopig ook nog niet opgelost.

De problemen begonnen voor mij met wegvallende verbindingen thuis. Wanneer ik in de buurt van het balkon kwam, werd de wifi dekking iets minder en wilde de iPhone 11 omschakelen naar 4G. Dat was kennelijk ook niet sterk genoeg, dus naar 2G (Edge?) als laagste dataverbinding… helaas, weg verbinding. Support vertelde me dat het aan mijn router lag (ook KPN), die moest van de Eco-modus af om een sterkere verbinding te houden.

Je raadt het al, dit loste het probleem niet op.

Aangezien ik ook een zakelijke mobiel heb, viel het probleem niet altijd op. Maar vanaf mei werd van kwaad tot erger. Zeker in de zomerperiode (lees: vakantietijd), waarbij ik meer mijn privé-mobiel ging gebruiken. Dus na de vakantie maar eens online gaan zoeken en stuitte ik op een eerdere forum posting over de problemen met de iPhone 11 op het netwerk van KPN (en Vodafone, bij roaming).

Nu 3 weken geleden is er DOOR DE KLANTENSERVICE een ticket aangemaakt, omdat het probleem inmiddels werd erkent en het toestel kosteloos zou worden omgeruild. Waarschijnlijk voor een iPhone 13, omdat er ook problemen zijn / waren met de iPhone 12 op het KPN netwerk. Dit moest worden opgepakt door een andere afdeling, die binnen 1 tot maximaal 2 weken contact zouden opnemen. Zowel telefonisch, als via sms en e-mail.

Een week later, geen bericht. En, aangezien ik afhankelijk ben van mijn telefoon, dus nog maar eens geïnformeerd. Nou meneer, de afdeling heeft het erg druk, dus het wordt zeker 2 weken. Na 2 weken nog geen bericht, dus nogmaals gebeld… je raadt het al, het werd MINIMAAL 3 WEKEN.

Na 3 weken nog niets, dus nogmaals telefonisch contact opgenomen. Toen wist DE MEDEWERKER VAN DE KLANTENSERVICE mij doodleuk te melden dat het eerder aangemaakte ticket NIET GOED WAS AANGEMAAKT EN DOORGEZET, het stond alleen als zodanig in de logging maar het ticket zelf was niet te vinden. Het enige wat hij kon doen was EEN NIEUW TICKET AANMAKEN en ik moest daarmee helaas weer achteraan sluiten met een WACHTTIJD VAN ZEKER 30 DAGEN.

Daarop heb ik een klacht ingediend. Overigens keurig met hulp van deze medewerker. Vanochtend word ik gebeld door ene Herbert van DE AFDELING KLANTREACTIES. Ik blij… even… want ook hij kon niets voor me doen. Het was gewoon een gevalletje: JAMMER JOH, ACCEPTEREN. Dus KPN maakt de fouten en de klant heeft pech gehad. Ze kunnen niet schakelen met de afdeling die dit moet oppakken, ondanks het feit dat ik al netjes in de wacht stond… sorry, maar hier klopt iets niet.

Klanten worden willens en wetens aan het lijntje gehouden en KPN neemt onvoldoende verantwoordelijkheid voor de eigen tekortkomingen. Ik was jarenlang tevreden klant, zowel zakelijk als privé, zowel met tv en internet, alsook mobiel. Maar als dit niet vlot en netjes kan worden opgelost, dan is mijn vertrouwen in deze ‘Koninklijke’ wel weg. Dan ben je niets meer of minder dan willekeurig andere aanbieder met slechte service.

@MaikR  Het is enorm frustrerend en ze schuiven het het liefste op van alles af.

Ik ben gewoon compleet onbereikbaar, mensen krijgen bij mij nu direct mijn voicemail.

Echt top en KPN doet gewoon helemaal niks.

@MaikR  Het is enorm frustrerend en ze schuiven het het liefste op van alles af.

Ik ben gewoon compleet onbereikbaar, mensen krijgen bij mij nu direct mijn voicemail.

Hier hetzelfde. Om bereikbaar te zijn heb ik maar een abonnement bij Odido afgesloten en geen enkel probleem. 

Over drie maanden lopen de abonnementen van kpn af en dan ben ik weg. Slechte service is elders goedkoper 😂

Hier hetzelfde. Om bereikbaar te zijn heb ik maar een abonnement bij Odido afgesloten en geen enkel probleem. 

Over drie maanden lopen de abonnementen van kpn af en dan ben ik weg. Slechte service is elders goedkoper 😂

Deze hele oude post is in het licht van deze problemen ook een interessante:

Hypothese: waar de iPhone 11 geen 5G (en volgens mij ook geen 4G+) ondersteunt, schakelt de iPhone 11 waarschijnlijk (eerst) terug naar 3G en dan naar 2G / Edge.

Omdat dit niet (meer) (overal) beschikbaar is, valt je verbinding volledig weg. Het toestel kan dan ook niet meer op zoek naar een sneller netwerk, want je moet het toestel volledig uitschakelen (togglen van je dataverbinding-knop lost het niet op) of via een actieve WiFi lopen, dan pakt ie ‘m wel weer (tijdelijk) op.

Hoe dan ook, ZO IRRITANT dat grote spelers als KPN dit gewoon plannen en dus weten. Ze weten ook vast wel met welk toestel iemand op hun netwerk komt. Maar proactief handelen naar hun zakelijke en privé klanten doen ze niet. Dan laten ze het liever in een conflict uitmonden… er zal wel een businesscase onderliggen, maar wel eentje met een hele korte termijn.

Hier hetzelfde probleem. Al bijna 4 maanden niet of nauwelijks internetverbinding buiten de WIFI. Daarnaast vallen gesprekken vaak weg of hoort men mij niet. Na van het kastje naar de muur gestuurd te worden (klantenservice verwijst me naar de winkel, winkel naar de klantenservice) eindelijk in september een belletje gehad dat ik mijn toestel kan opsturen. Hier even over nagedacht en vandaag terug gebeld dat KPN er nu mijn probleem van maakt. Ik moet zelf een tijdelijk ander toestel regelen, ik moet mojn toestel leeg maken. Aangegeven dat ik weiger dit te doen en of ze hier een andere oplossing voor hebben. Dit hebben ze niet, en ik moet het zien als een service die ze verlenen wat ze niet hoeven te doen want het probleem ligt bij Apple aldus de klantenservice. Ik geef hierop aan dat het zeker niet door mij veroorzaakt is en ik een service / product bij KPN afneem en zij dus verantwoordelijk zijn voor de levering van de service/product. Nogmaals aangegeven dat het een probleem tussen Apple en KPN is en zij er nu mijn probleem van maken en dat ik hierover een klacht in ga dienen. Zegt de klantenservicemedewerker dat ik dat kan doen maar de klacht niet gegrond is. 
Ik vind het ronduit belachelijk dat ze er zo laconiek mee omgaan wordt. 
oja 3 weken geleden zou er zogezegd gecompenseerd gaan worden qua kosten en daar zou ik nog over horen. Niks meer vernomen!

Ik ga het er niet bij laten zitten. Al meer als 15 jr klant bij KPN en dan krijg je dit!!!

Ze hebben het probleem zwaar onderschat. Te weinig mensen bij KPN om dit op te lossen. Er was een poging om iedereen van een iPhone 13 te voorzien, maar dat lijkt nu ook allemaal fout te gaan. Grote vertragingen en zelfs een geval bekend die een tweedehands iPhone 13 heeft gekregen. Ze redden het gewoon niet. Een forumlid heeft hier aangegeven dat het bij hem bijna twee weken duurde om zijn iPhone 11 te laten checken op defecten bij Reconext, de reparatiepartner van KPN. Bij mij was dat begin september nog 2 dagen.

Het loopt uit de hand en mensen worden na 4 maanden steeds meer geïrriteerd. En terecht.

Ze hebben het probleem zwaar onderschat. Te weinig mensen bij KPN om dit op te lossen. Er was een poging om iedereen van een iPhone 13 te voorzien, maar dat lijkt nu ook allemaal fout te gaan. Grote vertragingen en zelfs een geval bekend die een tweedehands iPhone 13 heeft gekregen. Ze redden het gewoon niet. Een forumlid heeft hier aangegeven dat het bij hem bijna twee weken duurde om zijn iPhone 11 te laten checken op defecten bij Reconext, de reparatiepartner van KPN. Bij mij was dat begin september nog 2 dagen.

Het loopt uit de hand en mensen worden na 4 maanden steeds meer geïrriteerd. En terecht.

en ze zijn ook niet duidelijk over het nakijken van je telefoon. Tegen mij zei de medewerker dat mijn toestel naar Apple wordt gestuurd en dat deze daar wordt gecheckt. Blijkbaar is dat dus ook onjuiste informatie. Pfff 

Hoi @Matthew83 

En het wordt nog erger ben ik bang.
Want Apple is namelijk volledig gestopt met de productie van de iPhone 13, waarmee je nu kunt zeggen OP = OP!!
Zodra KPN door de voorraad iPhone 13 heen is, zal deze niet meer aangevuld worden vanuit Apple.
KPN zou dan over moeten stappen op de iPhone 14, die natuurlijk iets duurder is dan de één jaar oudere iPhone 13.

Inmiddels kan de wachttijd bij Reconext oplopen tot 2 maanden (volgens een Simyo klant), omdat ze de grote aanvraag simpelweg niet aan kunnen, want ook de omruilingen van Simyo klanten (onderdeel van KPN) verloopt namelijk via Reconext.
Daarnaast lopen de normale reparaties ook natuurlijk gewoon door, en Reconext moet dit allemaal doen met het personeel dat ze nu op de werkvloer hebben rondlopen.

KPN heeft dit probleem inderdaad zwaar onderschat, en loopt nu zelf tegen logistieke problemen aan, ben dus erg benieuwd hoe KPN zich hieruit gaat redden, want klanten blijven niet wachten en komen ook in actie.

Denk hierbij aan dat méér getroffen klanten zich gaan melden bij de consumentenprogramma’s Radar en Kassa, de geschillencommissie telecommunicatie, of hun rechtsbijstand.

Hier hetzelfde probleem: al sinds mei zeer slecht tot geen bereik en geen mobiel internet mogelijk icm mijn iPhone 11. Al meerdere keren over gebeld met KPN maar een oplossing ho maar. Enkel wat vage beloftes over een mogelijk vervangend toestel zoals een iPhone 13 maar tot op heden niet actief benaderd door KPN met een plan of oplossing. 
Maar ondertussen wel iedere maand het volledige abonnementsgeld incasseren! 
Ben zeer teleurgesteld in KPN en de manier waarop ze klanten aan het lijntje houden…

Verder nog geen enkele compensatie gezien voor de diensten waar ik wel iedere maand voor betaal maar niet worden geleverd!

Om moedeloos van te worden… 

Hoi @Matthew83 

En het wordt nog erger ben ik bang.
Want Apple is namelijk volledig gestopt met de productie van de iPhone 13, waarmee je nu kunt zeggen OP = OP!!
Zodra KPN door de voorraad iPhone 13 heen is, zal deze niet meer aangevuld worden vanuit Apple.

De productie is inderdaad gestopt en daarmee de verkoop door Apple ook, maar de iPhone 13 is bij diverse winkels nog wel te koop en ook bij verschillende providers. 

Waarschijnlijk vangt kpn bij Apple zelf bot en is kpn nu her en der (wanhopig?) op zoek naar partijen iPhone 13’s. En daarbij zal kpn ook een gunstige prijs willen bedingen. 

KPN zou dan over moeten stappen op de iPhone 14, die natuurlijk iets duurder is dan de één jaar oudere iPhone 13.

Of een gerefurbishede iPhone 13. Ik las hier ergens dat een klant van Budget Mobiel of Simyo die had ontvangen. 

Inmiddels kan de wachttijd bij Reconext oplopen tot 2 maanden (volgens een Simyo klant), omdat ze de grote aanvraag simpelweg niet aan kunnen, want ook de omruilingen van Simyo klanten (onderdeel van KPN) verloopt namelijk via Reconext.
Daarnaast lopen de normale reparaties ook natuurlijk gewoon door, en Reconext moet dit allemaal doen met het personeel dat ze nu op de werkvloer hebben rondlopen.

KPN heeft dit probleem inderdaad zwaar onderschat, en loopt nu zelf tegen logistieke problemen aan, ben dus erg benieuwd hoe KPN zich hieruit gaat redden, want klanten blijven niet wachten en komen ook in actie.

Dat hele reparatietraject bij Reconext is inmiddels een nutteloze en hopeloos vertragende stap gebleken. Wat we hier kunnen lezen is dat er aan de toestellen geen defecten zijn geconstateerd en dat er een iPhone 13 wordt teruggestuurd. Om nu eindelijk de boel te versnellen, zou iedereen die een openstaand ticket heeft, de gelegenheid moeten krijgen om de iPhone 11 in bijvoorbeeld de kpn winkel om te ruilen.

Wel gek dat het bij budget mobiel en simyo beter lijkt te lopen dan bij de hoofdprovider KPN zelf…

Wel gek dat het bij budget mobiel en simyo beter lijkt te lopen dan bij de hoofdprovider KPN zelf…

Dat hebben wij ook ervaren. Wij hebben twee abonnementen (KPN en Simyo) en hadden twee iPhone 11’s. Bij Simyo ging alles een stuk sneller en we hadden in juli al ons abonnementsgeld terug. Het laatste deel, van augustus, hebben ze laatst ook vrij snel verrekend. De iPhone 13 hebben we eind augustus gekregen. En dan te bedenken dat we maar 10 euro per maand betalen voor Simyo, in tegenstelling tot iets van 20 euro bij KPN.

Bij KPN ging alles trager en moeilijker. Inmiddels wel een iPhone 13 gekregen, maar het verrekenen van het abonnementsgeld is een heel gedoe (schijnt). Daar moeten we nog steeds op wachten. Het staat in het mysterieuze systeem om ergens in oktober te worden opgepakt.

Je zou het tegenovergestelde verwachten. Maar aan de andere kant is Simyo waarschijnlijk minder stroperig en hebben ze het daar wat sneller en efficiënter ingericht.

Dat hebben wij ook ervaren. Wij hebben twee abonnementen (KPN en Simyo) en hadden twee iPhone 11’s. Bij Simyo ging alles een stuk sneller en we hadden in juli al ons abonnementsgeld terug. Het laatste deel, van augustus, hebben ze laatst ook vrij snel verrekend. De iPhone 13 hebben we eind augustus gekregen. En dan te bedenken dat we maar 10 euro per maand betalen voor Simyo, in tegenstelling tot iets van 20 euro bij KPN.

Bij KPN ging alles trager en moeilijker. Inmiddels wel een iPhone 13 gekregen, maar het verrekenen van het abonnementsgeld is een heel gedoe (schijnt). Daar moeten we nog steeds op wachten. Het staat in het mysterieuze systeem om ergens in oktober te worden opgepakt.

Je zou het tegenovergestelde verwachten. Maar aan de andere kant is Simyo waarschijnlijk minder stroperig en hebben ze het daar wat sneller en efficiënter ingericht.

Allereerst, wat fijn dat bij jou alles zo snel is gegaan. Ikzelf heb ook een abonnement bij Simyo, maar ik houd regelmatig dit forum in de gaten gezien Simyo natuurlijk een volwaardige dochter is van KPN en draait op het KPN netwerk. Helaas heb ik een andere ervaring met Simyo. Ik heb op 23 mei de problemen met het netwerk/iPhone 11 voor het eerst gemeld bij Simyo. We zijn nu ruim 4 maanden verder en ik heb in die tijd nog geen één keer een mail, SMS'je, belletje en/of berichtje vanuit Simyo ontvangen over de stand van zaken. Er is totaal geen initiatief vanuit hen. Verder heb ik uiteraard talloze keren geappt, meerdere keren gebeld en gereageerd op hun eigen forum, maar zonder resultaat, om over enige compensatie nog maar te zwijgen. De enige reactie die ik dan krijg is dat ik rustig af moet wachten.. Het gaat dus helaas niet in alle  gevallen sneller bij de kleinere providers ben ik bang..

@TomGr. Is er bij jouw wel een case aangemaakt bij ze?

Klinkt bijna alsof daar wat mis gaat?

Reageer