Skip to main content

Sinds 2 weken kunnen we met een zakelijk abonnement en een iPhone 11 en iPhone 12 geen mobiele data ontvangen. De 4G (op de iPhone 11)  en de 5G verbinding (op de iPhone 12) verandert in een “E” en je kunt vervolgens de telefoon niet meer gebruiken. Het lijkt overigens dat dit gebied waarin dit gebeurt steeds groter wordt. Eerst alleen op sommige plekken en bijna overal en constant. Bij KPN klantenservice kregen we te horen dat het al 6 weken speelt en de oorzaak onbekend is (lijkt mij overigens sterk) en dat men geen inschatting kan maken hoe lang het duurt. Tevens gaf men aan dat het alleen speelt bij iPhone 11 en iPhone 12 gebruikers. Er wordt geen alternatief geboden en de keuzes  zijn uitzitten of nieuwe telefoons aanschaffen. Als trouwe KPN klant overwegen we dan toch om maar over te stappen naar een andere provider. Als zakelijke klant heb je bijna geen andere keuze. 

Eind mei begon de ellende. Nog steeds niet gebeld. Medewerker KPN xl kreeg niet eens contact met de “technici”.

@ikheetjeff klinkt als wat anders want mensen met dit probleem hadden voor september ook al problemen 

Heb jij ook last van dit probleem? Zo ja, zou je dit eens kunnen proberen? Of wellicht een van jullie: @Jaccotjuh @DVKL @Chris 80 @SWkzx @Antonius Ridder @Loes Stuur @Willemien1982  @Theamax @Mr. TM 

Volgens de klantenservice is het iPhone 12 (en 11) niet één probleem, maar veel verschillende problemen herleidend naar de iPhone 12/11 en het KPN netwerk. Die APN instelling heeft het voor ons opgelost en ik gun jullie ook allemaal dé oplossing. Vandaar dat ik wat mensen uit dit topic heb getagd.

Hopelijk kan iemand anders met dit probleem dit APN idee eens proberen.

@ikheetjeff De meeste hebben echt alles al geprobeerd 

Ook is bij mij het probleem niet ontstaan sinds ios18.

Ook ik heb van alles gedaan en geprobeerd en niks helpt.

Het is fijn dat het met een nieuw probleem helpt maar met mijn problemen niet. 

Heb je het geprobeerd of niet? Dat wil ik graag weten. 

Heb je het geprobeerd of niet? Dat wil ik graag weten. 

Meer dan dan eens de afgelopen maanden want ook de klanten service ed stelt dit voor.

Daarbij ben ik jouw geen verantwoording verontschuldigd en na maanden gezeur is een klant die denkt het ei van Columbus te hebben wel bijzonder 

Meer dan dan eens de afgelopen maanden want ook de klanten service ed stelt dit voor.

Daarbij ben ik jouw geen verantwoording verontschuldigd en na maanden gezeur is een klant die denkt het ei van Columbus te hebben wel bijzonder 

Roos, ik probeer alleen maar te helpen. Door de klantenservice is het probleem wat wij hadden ook omschreven als het iPhone 12 probleem. Ik heb dat vervolgens met een downgrade naar 17.7 en APN instellingen kunnen oplossen: 4G/5G werkt weer soepel. Dat komt overheen met het bericht van KPN over iOS update 17.6.

Ik had ook niks kunnen zeggen. Wij winnen er niet meer of minder mee. Ik vraag alleen of iemand dit ook kan testen. Werkt het niet? jammer. Werkt het wel: alleen maar mooi meegenomen en zie ik alleen maar als een win-win situatie. (Ik ben gewoon erg nieuwsgierig of dit dé oplossing was, of dat wij geluk hebben/een ander probleem hadden)

Ik krijg de indruk (en vul in) dat je door deze (voor jou langdurige problematiek) alles negatief inziet. Dat snap ik. Bovenstaande vraag lijkt me dan ook niet voor jou. Ik ben verder ook niet uit op een discussie en wil het hier bij laten rusten.

Mocht iemand wél geroepen voelen om het eens te proberen, hoor ik graag of dat misschien verschil maakt. Met deze problematiek voel je je erg machteloos. Alle kleine beetjes helpen, lijkt mij.

Toch bedankt voor je reacties.

Fijn dat je meedenkt. Ik heb het geprobeerd en het probleem is er helaas niet mee opgelost.

Het doet wel iets, want mijn downloadsnelheid is na terugzetten opeens weer als vanouds. Eerste test voor aanpassen, tweede en derde na terugzetten instellingen. Uploadsnelheid is nog steeds laag en hapert helaas nog steeds. En volgens mij zit het probleem ‘m in de uploadsnelheid, met name het haperen.

@ikheetjeff Hte probleem speelde ervoor ook al en erna ook en alles wat er tussen zat aan up dates.

Verder ga ik niet meer downgraden van iOS ik schiet er niks mee op en ook de beveiliging up dates ed mis je dan.

Het voelt een beetje alsof iemand zegt neem maar een paracetamol terwijl je al  maanden met hoofdpijn loopt.

En dat natuurlijk al lang geprobeerd heb.

Fijn dat je het geprobeerd hebt, jammer dat het niet werkt. @Chris 80 Wij hadden dat de download echt 0,04 was 5 minuten na opstarten en bij upload kreeg de speedtest foutmelding. Na die APN instellingen had in nog wel de telefoon opnieuw opgestart. 

Maar denk dat het niet de oplossing is. Helaas 😞 Hopelijk komt KPN snel met een oplossing, helemaal omdat dit al sinds mei speelt. 

Zojuist weer een SMS, over 10 dagen komen ze met een nieuw bericht. Tot die tijd zijn ze aan het testen en oplossing zoeken.

Heb uit wanhoop een nieuwe telefoon gekocht. Wat een drama. Duurt al zo zo lang.

Zojuist weer een SMS, over 10 dagen komen ze met een nieuw bericht. Tot die tijd zijn ze aan het testen en oplossing zoeken.

Heb uit wanhoop een nieuwe telefoon gekocht. Wat een drama. Duurt al zo zo lang.

Hier hetzelfde bericht ontvangen 

Allereerst dank voor het taggen @ikheetjeff

Het is zeker het proberen waard! Het is alleen eventjes het ding dat ik toevallig vandaag een dag zonder nukkigheid van de 5G heb gehad. Dus ik verander de instellingen pas als ik een dag heb, waarop de verbinding daadwerkelijk wegvalt. Zo kan ik goed een vergelijk doen. Ik snap de frustraties van @Roos79 wel. Maar laten we als getroffen klanten aardig voor elkaar blijven en initiatieven tot een oplossing waarderen. Van KPN gaat het voorlopig niet komen. Het laatste gesprek met de technische dienst is alweer een week geleden. Dus wat er nu uit mijn 24 uurs tracking gekomen is, weet ik nog steeds niet. Wat een schande is. Immers hebben ze 24 uur aan materiaal, waarmee ze alles tot in detail kunnen zien wat ik gedaan heb. Daar wil je toch wel gauw iets over horen.

Kreeg hetzelfde bericht ook net binnen, binnrn 10 dagen 😳

Het bericht is denk ik alleen maar om te “communiceren”. Ik geloof niet dat er verder iets verandert, enkel een bericht elke 10 werkdagen dat het nog niet is opgelost en dat ze met een oplossing bezig zijn.

Over 10 dagen gaan ze het jubileum vieren van 5 maanden problemen met de iPhone 11.

Ik werd vandaag gebeld door KPN (iets voor mijn moeder, compleet ander probleem) en ik vroeg uit interesse wat nu de status is van het iPhone 11 probleem. Ik heb duidelijk gezegd dat het voor mij is opgelost, maar dat ik geïnteresseerd ben in deze hele zaak omdat het mij ook maanden heeft bezig gehouden.

Hij zei toen dat ze binnenkort waarschijnlijk een echte oplossing hebben. Dus niet in de vorm van het ruilen van de telefoon voor een 13. Wellicht dat het te maken heeft met dit nieuwe SMSje?

De verbinding is helaas weer compleet ingestort…

Over 10 dagen gaan ze het jubileum vieren van 5 maanden problemen met de iPhone 11.

Ik werd vandaag gebeld door KPN (iets voor mijn moeder, compleet ander probleem) en ik vroeg uit interesse wat nu de status is van het iPhone 11 probleem. Ik heb duidelijk gezegd dat het voor mij is opgelost, maar dat ik geïnteresseerd ben in deze hele zaak omdat het mij ook maanden heeft bezig gehouden.

Hij zei toen dat ze binnenkort waarschijnlijk een echte oplossing hebben. Dus niet in de vorm van het ruilen van de telefoon voor een 13. Wellicht dat het te maken heeft met dit nieuwe SMSje?

Sorry, maar dit is onzin. Zoals de vorige poster al zegt, de verbinding is weer compleet ingestort. Zit nu op publieke netwerk van Ikea om mijn mail te lezen (incl. een sloot aan notificaties van dit forum: ontmoedigingsbeleid?) en heb ook vandaag pas mijn EERSTE sms-je van KPN gehad. Ze moeten echt met een nette oplossing komen en anders is het ja afloop van deze contracttermijn klaar. Kassa ook al aangeschreven… beter neemt iedereen die moeite.

Het bericht is denk ik alleen maar om te “communiceren”. Ik geloof niet dat er verder iets verandert, enkel een bericht elke 10 werkdagen dat het nog niet is opgelost en dat ze met een oplossing bezig zijn.

Klopt, @Chris 80, dit bericht was vooral bedoeld om te communiceren dat we nog steeds bezig zijn met het probleem en werken aan een oplossing.

Wanneer een klant niet optimaal gebruik kan maken van onze diensten, doen we er alles aan om dit op te lossen. Helaas is dat in dit geval nog niet gelukt op de snelheid die we voor ogen hadden (en ja, daar kunnen we heel eerlijk over zijn: dat is een understatement). 

Maar ik wil je (en jullie allemaal) echt verzekeren dat er achter de schermen keihard wordt gewerkt aan een oplossing.

Over 10 dagen een jubileum vieren is dan ook absoluut niet aan de orde.

Het laatste gesprek met de technische dienst is alweer een week geleden. Dus wat er nu uit mijn 24 uurs tracking gekomen is, weet ik nog steeds niet. 

Ik las in een ander topic dat er intussen alweer contact met jou opgenomen is, @SWkzx

Immers hebben ze 24 uur aan materiaal, waarmee ze alles tot in detail kunnen zien wat ik gedaan heb. Daar wil je toch wel gauw iets over horen.

Vooropgesteld dat ik snap dat je zo snel mogelijk iets wenst te horen: KPN kan niet precies zien wat er gebeurt of gedaan is, omdat dit onder de strikte regels van de AVG valt. De informatie die we via logging ontvangen – waarvoor klanten expliciet toestemming geven – bestaat alleen uit technische gegevens en voldoet volledig aan de AVG-regels. We gaan hier zeer zorgvuldig en strikt mee om.

We loggen alleen de signalering tussen het netwerk en het toestel, wat betekent dat we geen informatie op het toestel zelf vastleggen en ook niet kunnen zien wat het toestel op de achtergrond uitvoert.

Doordat het om complexe technische informatie gaat, is het helaas niet mogelijk om direct alles te zien of meteen een oplossing te bieden. Dit onderzoek is echter een belangrijke stap richting een oplossing, en het analyseren van deze gegevens kost tijd. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Helaas kan ik geen concrete termijn noemen, wil ik wel benadrukken dat onze technische dienst contact met je opneemt zodra er meer informatie beschikbaar is.

(incl. een sloot aan notificaties van dit forum: ontmoedigingsbeleid?) 

We hebben een issue met teveel en te weinig e-mailnotificaties, dit staat los van wat er nu speelt.

Ondanks dat ik veel begrijp van de AVG etc etcBegrijp ik niet dat ik dus al maanden een probleem heb; dat eerst niet zo werd benoemd, later dus wel en dat ik dan nog zo lang moet wachten.

us dat de manier om te zorgen dat je dan zelf maar een nieuw toestel koopt (wat ik dus voor mijn dochter al gedaan heb). 
en terugbellen ondanks beloofd?

Ondanks dat ik veel begrijp van de AVG etc etcBegrijp ik niet dat ik dus al maanden een probleem heb; dat eerst niet zo werd benoemd, later dus wel en dat ik dan nog zo lang moet wachten.

Om wat verduidelijking te geven: het stukje uitleg over tracken/logging en de AVG waar Shyrin het hierboven over heeft, is expliciet van toepassing op de situatie van Swxx, omdat hij een ander type toestel (een Samsung S24) gebruikt. 
Dit heeft niets te maken met eventuele andere toestellen. 

us dat de manier om te zorgen dat je dan zelf maar een nieuw toestel koopt (wat ik dus voor mijn dochter al gedaan heb). 
en terugbellen ondanks beloofd?

Dat is zeker niet onze opzet! Als er een ticket voor je loopt, dan wordt er zeker contact met je opgenomen. 

Hoe zit dat dan als je uit wanhoop een ander toestel gebruikt.

zoals ik een oude iphone7 denkt KPN dan dat het weer werkt?

@Shyrin van KPN klopt, ik ben begin van de middag gebeld door de TD. Overigens dank voor het inhoudelijk reageren, dat waardeer ik.

Dat de logging zo 'oppervlakkig' blijft, is mij zo niet uitgelegd. Ik moest namelijk expliciet toestemming geven, omdat gevoelige informatie, zoals welke websites (IP adressen) ik bezoek, dan inzichtelijk zouden zijn voor KPN. Ik snap uiteraard dat er niet in mijn toestel zelf gekeken kan worden. 

Hoe zit dat dan als je uit wanhoop een ander toestel gebruikt.

zoals ik een oude iphone7 denkt KPN dan dat het weer werkt?

@PaulNHN onze technische dienst kan zien welk toestel er wordt gebruikt. Het zal zeker niet zo zijn dat we jouw probleem als opgelost melden, in dit geval. 

Ik ben al bezig van af augustus het enigste wat ik steeds krijg is dat er fouten gemaakt zijn met de tickets dan dat het is uitbesteed naar een extern bedrijf toen weer er zijn fouten gemaakt met de tikets en allemaal reacties om je maar langer te laten wachten omdat jullie niet willen compenseren word tijd dat hier een paar advocaten op gezet worden vanwege het feit dat jullie op deze manier niet de diensten leveren waar ik voor betaal en dus contract breuk plegen ik weet wel dat als volgende week nog niks geregeld is ik alles op zeg wat ik bij kpn heb ik ben al jaren trouw bij kpn en je word gewoon behandeld als een stuk vuil 

Reageer