Skip to main content
Vraag

Mobiele data van Samsung A36 wordt steeds ingeschakeld, al mijn prepaid tegoed weg

• May 20, 2026
  • 30 reacties
  • 255 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

Met deze optie aan of uit hen ik toch echt GEEN mobiel internet/data verkeer/verbinding als ik de mobiele gegevens knop uit zet op alle telefoons die ik hier heb gebruikt.

Lees hier https://support.google.com/fi/thread/270767459/why-is-data-being-used-when-it-has-been-turned-off?hl=en

I have to set a "data limit" to prevent data usage even when my "Mobile Data" is off. Google Maps, Transit, Google play services are all apps that have used data while "Mobile Data" has been off.

Hetzelfde gebeurt bij iPhone als men Wifi-Assist niet deactiveert.

Die optie/functie is volgens mij ook anders bedoeld, namelijk om toch de mobiele verbinding actief te houden tijdens Wifi gebruik om sneller te kunnen schakelen als je de optie automatisch schakelen/roamen tussen mobiele data en Wifi actief hebt.

Dit is de bedoeling, maar heeft de side-effect dat bij geen wifi connectie toch mobiele verbinding gebruikt wordt, specifiek voor system services. Voor bepaalde apps kan je mobile verbinding verbieden, dan gebruiken ze ook geen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Alex  ikheb een samsunng A36  als ik  op het startscherm zit en ik veeg  dit naar beneden dan zie ik  het snelmenu bij mij staaat daar  links in  de  hoek de knop data aan of uit  hoe kan ik deze knop op mijn startscherm zetten o dat ik hem in het zicht heb ik heb dit al eerder geprobeerd maar lukt niet

Dat is in ieder geval de juiste knop. Ik heb dit zonet op een Samsung S25 geprobeerd, maar zover ik kan zien kun je dit niet op je reguliere scherm zetten als widget. Dat kan alleen met losstaande apps. Ik laat me graag verbeteren als dit anders kan. Je zult dus die knop in het schuifmenu moeten gebruiken. 

Uiteraard staat het aanbod om data helemaal uit te zetten vanuit ons ook. 

Een andere optie is om met ons te bellen, dan kunnen wij internet helemaal uitzetten. Dan kun je dat helemaal niet meer gebruiken. Dit kan door te bellen met nummer 1200 vanaf je mobiele telefoon. 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 25, 2026

Je kan ook je simcard eruit halen en gewoon op de wifi verder 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 26, 2026

Ik  ben nog bezig voor een app te downloaden en te proberen een knop op mijn startscherm te krijgen maar is nog niet gelukt  iedereen geeft verschillende antwoorden zoek het dan maar  eens uit ??

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2026

De knop "mobiele data" aan/uit kan niet op het startscherm. Bij mij is de mobiele data nog nooit zomaar aan gegaan. 

Samsung A40 met prepaid