Skip to main content

Af en toe (zo ook vandaag) vliegt mijn mobiele data er opeens doorheen zonder duidelijke reden.

Ik luisterde ‘debat direct’ in audiomodus. Andere apps stonden niet open.

Om 11.37 uur kreeg ik een sms dat 75% van mijn bundel was verbruikt (3800 van de 5000 Mb).

Om 12.04 uur kreeg ik een sms dat ik 100% had verbruikt.

 

1,2 GB opgestookt met audio streamen in 27 minuten. Dat is onmogelijk.

Deze hoeveelheid data krijg ik nog niet eens op met 8 uur Spotify.

 

Ik zou wel willen upgraden naar een abonnement met meer GB’s, maar op deze manier is het dweilen (en vooral betalen) met de kraan open.

Hallo @Arno68 ,

In het menu van jouw telefoon kun je terugvinden waaraan het verbruik is opgegaan. 
 

Mogelijk was er een software-update update bezig op de achtergrond? Of je had nog ergens een internetpagina openstaan? 
 

Maar een verhoging van jouw abonnement gaat zeker helpen. 


Hi @Arno68, welkom hier. 

In het menu van jouw telefoon kun je terugvinden waaraan het verbruik is opgegaan. 
Mogelijk was er een software-update update bezig op de achtergrond? Of je had nog ergens een internetpagina openstaan? 
Maar een verhoging van jouw abonnement gaat zeker helpen. 

Ook ik vermoed dat er toch iets anders data aan het verbruiken was. Wat zie je als je dit opzoekt in je telefoon? 


Dank voor jullie reacties.

Het dataverbruik kan ik op mijn telefoon niet uitgesplitst in uren of dagen bekijken.  
Het staat er alleen opgeteld (per app) sinds ik dit toestel twee jaar geleden in gebruik heb genomen:

 

Safari: 134 GB

Debat Direct: 29,4 GB

enz. 
 

Waar het laatst aan op is gegaan is moeilijk te achterhalen.

 


Het dataverbruik kan ik op mijn telefoon niet uitgesplitst in uren of dagen bekijken.  
Het staat er alleen opgeteld (per app) sinds ik dit toestel twee jaar geleden in gebruik heb genomen:

Waar het laatst aan op is gegaan is moeilijk te achterhalen.

 

Dan kan ik het zelf helaas ook niet plaatsen, wij mogen helaas niet meekijken naar welke app hoeveel data en wanneer verbruikt. Je kunt eventueel ook externe apps installeren om dit te monitoren. Die desbetreffende apps zijn niet van ons, ik probeer even mee te denken. 


Bedankt voor het meedenken Alex,

Onlangs gebruikte ik opnieuw de app ‘debat direct’ en daarbij had ik alle andere apps gesloten.

Opnieuw vloog de data er doorheen. 1 GB in 20 minuten met alleen audio. Vroeger was dat echt anders. Het moet dus wel haast aan ‘debat direct’ liggen. Ik zal ze eens een mailtje sturen.


Het staat er alleen opgeteld (per app) sinds ik dit toestel twee jaar geleden in gebruik heb genomen:

 

Safari: 134 GB

Debat Direct: 29,4 GB

Dat is raar. Dit kan toch haast niet kloppen? Dat heeft u dus 134 GB via Safari gebruikt in de afgelopen 2 jaar. Wat is het nut ervan om zoiets te weten? 0,0 toch?

Op Android kan je de dag van de maand instellen waarop je nieuwe data krijgt. Vanaf die dag word bijgehouden hoeveel elke app aan data verbruikt. Je kunt ook een waarschuwing instellen. En een limit waarop gewoon de hele verbinding stopgezet word.

 


Ik vond het ook raar: 134 GB Safari, ja en nu?

Deze Android functie heb ik op mijn Iphone niet gezien. Misschien kijk ik er overheen natuurlijk, of zou ik het bij ‘schermtijd’ kunnen instellen (daar denk ik nu pas aan). Anders kan ik er zoals Alex al aangeeft een aparte app voor installeren natuurlijk.


‘Schermtijd’ op de Iphone maakt geen onderscheid tussen mobiele data en WiFi, daar hebben we ook weinig aan dus.


dat komt omdat je direct debat luistert via het 4 of 5 G mobiele netwerk.

En als je debatten wilt luisteren via audio van jou mobiele telefoon kun je beter via jouw wifi thuis doen.
Heb je vast internet bij jou thuis?

En heb je ook glasvezelaansluiting van KPN bij jou thuis?

En kijk ook naar je apps op je telefoon of die ook veel data verbruiken.

En zet jou mobiele telefoon in databespaarmodus voor mobiele netwerken.

veel succes ermee.

 

 


Reageer