Skip to main content
Beantwoord

Mobiele gegevens werken niet in Frankrijk

• 22 juli 2025
  • 2 reacties
  • 96 keer bekeken

Hallo,

Ik ben op vakantie in Frankrijk. Opeens is mijn S21 gestopt met het verbinden via mobiele data. Na een herstart doet mijn S21 het 1 of 2 minuten. Hebben jullie een idee wat ik hieraan kan doen?

Met vriendelijke groet, 

Fred vd H

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@FredvdH. Welkom op de KPN Community! Niet fijn als je mobiele data niet goed werkt in het buitenland. Heb je iets gehad aan de hulp van ​@Michel.uit.Arnhem

Michel.uit.Arnhem schreef:

Hoi ​@FredvdH 

Welkom op de community van KPN.

Heerlijk zo’n vakantie in het mooie Frankrijk, ik hoop dat je er van geniet.

Omtrent je Samsung Galaxy S21 kun je het beste nu de netwerkinstellingen een keer kunnen resetten, zodat eventuele fouten eruit gehaald worden.
In de meeste gevallen los je met deze reset veel fouten op.

Resetten netwerkinstellingen Samsung:

1. Open de Instellingen-app op je Samsung-telefoon.
  2. Ga naar Algemeen beheer.
  3. Selecteer Resetten.
  4. Kies Netwerkinstellingen resetten.
  5. Bevestig je keuze door op Resetten te tikken. 

Na het resetten van de netwerkinstellingen zal je Samsung weer normaal opstarten, met een goede kans dat je gelijk en goed wordt aangesloten op een Frans mobiel netwerk.

Je kunt ook handmatig je Samsung S21 laten zoeken naar beschikbare netwerken op de plek waar je verblijft in Frankrijk.

Het handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, vindt je in het menu van je Samsung onder netwerkinstellingen of mobiel netwerk.

Controleer ook nog goed de APN instellingen. Je toestel zou op â€˜internet’ APN ingesteld moeten staan. Kijk voor de instructie in het het Kennisbankartikel hieronder. 

Nog veel plezier toegewenst in Frankrijk! 

Bekijk origineel

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@FredvdH 

Omtrent je Samsung Galaxy S21 kun je het beste nu de netwerkinstellingen een keer kunnen resetten, zodat eventuele fouten eruit gehaald worden.

3. Selecteer Resetten.

Na het resetten van de netwerkinstellingen zal je Samsung weer normaal opstarten, met een goede kans dat je gelijk en goed wordt aangesloten op een Frans mobiel netwerk.

Je kunt ook handmatig je Samsung S21 laten zoeken naar beschikbare netwerken op de plek waar je verblijft in Frankrijk.

Het handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, vindt je in het menu van je Samsung onder netwerkinstellingen of mobiel netwerk.

In Frankrijk kun je kiezen uit de volgende mobiele netwerken:

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2669 reacties
  • Antwoord
  • 25 juli 2025

Hoi ​@FredvdH. Welkom op de KPN Community! Niet fijn als je mobiele data niet goed werkt in het buitenland. Heb je iets gehad aan de hulp van ​@Michel.uit.Arnhem

Michel.uit.Arnhem schreef:

Hoi ​@FredvdH 

3. Selecteer Resetten.

Controleer ook nog goed de APN instellingen. Je toestel zou op â€˜internet’ APN ingesteld moeten staan. Kijk voor de instructie in het het Kennisbankartikel hieronder. 

Nog veel plezier toegewenst in Frankrijk! 

Reageer

✕

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic