Skip to main content
Beantwoord

Mobiele gesprekken worden na 5 à 6 seconden afgebroken

• December 23, 2025
  • 6 reacties
  • 161 keer bekeken

Rolf van Brummen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

23/12 2025

Samsung S23

Vanaf 16:06 worden mijn in- en uitgaande gesprekken consequent na 5 seconden afgebroken. Wanneer mijn partner vanaf de zelfde locatie belt met S20 - ook KPN - of wordt gebeld heeft deze geen probleem.

We maken hier gebruik van WiFi bellen, zwak mobiel netwerk.

In deze community speelde het zelfde probleem 1 jaar geleden ook. Die discussie is gesloten. Oplosding van toen, opnieuw opstarten, geeft mij geen soelaas. 

Herkent iemand dit? 

Wie weet waar het aan kan liggen?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Rolf van Brummen 

Welkom op de community van KPN.

Het probleem waar jij nu tegen aanloopt, kun je vaak zelf verhelpen door de netwerkinstellingen binnen jouw Samsung Galaxy S23 te gaan resetten.
Hiermee haal je veel problemen weg, en na het opnieuw invoeren van het wachtwoord van jouw WiFi netwerk (want ook WiFi wordt binnen jouw S23 gerest), zou alles weer goed moeten werken.

Ga als volgt te werk:

1. Open Instellingen: Tik op het tandwiel-icoon op je startscherm.
  2. Ga naar Algemeen beheer: Scroll naar beneden en selecteer 'Algemeen beheer' (of 'Algemene instellingen' op sommige modellen).
  3. Kies 'Resetten': Tik op 'Resetten' in het menu.
  4. Selecteer 'Netwerkinstellingen resetten': Kies deze optie uit de lijst met reset-opties.
  5. Bevestig de reset: Tik op de blauwe knop 'Reset instellingen' en vervolgens nogmaals op 'Resetten' om te bevestigen.
  6. Herstart: Start je telefoon eventueel opnieuw op. 

Laat daarna even weten, of het probleem hiermee is verholpen.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rolf van Brummen 

Het probleem waar jij nu tegen aanloopt, kun je vaak zelf verhelpen door de netwerkinstellingen binnen jouw Samsung Galaxy S23 te gaan resetten.
Hiermee haal je veel problemen weg, en na het opnieuw invoeren van het wachtwoord van jouw WiFi netwerk (want ook WiFi wordt binnen jouw S23 gerest), zou alles weer goed moeten werken.

Ga als volgt te werk:

2. Ga naar Algemeen beheer: Scroll naar beneden en selecteer 'Algemeen beheer' (of 'Algemene instellingen' op sommige modellen).
  4. Selecteer 'Netwerkinstellingen resetten': Kies deze optie uit de lijst met reset-opties.
  5. Bevestig de reset: Tik op de blauwe knop 'Reset instellingen' en vervolgens nogmaals op 'Resetten' om te bevestigen.

Rolf van Brummen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Hoi ​@Rolf van Brummen 

Ga als volgt te werk:

Michiel, dank je voor je uitgebreide en duidelijke antwoord.

Na een nacht stel ik vast dat inkomende en uitgaande gesprekken niet meer worden afgebroken! Toch iets in de krochten van KPN dat niet goed werkte? Stiekeme update van Samsung?

Ik sla jouw aanpak goed op, want pas na 24 uur vertrouw ik het pas echt.

Mooie feestdagen!

Rolf

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rolf van Brummen 

Ik heb je graag voorzien van een duidelijk antwoord en een stappenplan.
Fijn dat je momenteel weer via “bellen via WiFi” kunt bellen en gebeld kunt worden, hopelijk blijft dit zo vanaf nu, en anders weet je nu wat je eraan kunt doen.

Waar het exacte probleem nu aan lag, kom je toch niet achter.

Wens ook jouw fijne Kerstdagen toe, en alvast een mooi Oud & Nieuw.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Rolf van Brummen! Mooi dat de tip van Michel en het resetten van de netwerkinstellingen heeft geholpen! Gaat het nu nog steeds goed? 

Ik hoop het wel en anders horen we het wel. Fijne jaarwisseling gewenst! 

Rolf van Brummen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Dag Arjan,

Dank je voor het vragen.

Maar het spijt me, je hebt het niet goed begrepen.

Ik heb mijn telefoon wel opnieuw gestart - de oplossing uit de discussie van een jaar geleden. Maar dat hielp die avond niets.

De volgende dag kon ik 's ochtends echter weer bellen zonder dat gesprekken na 5 seconden werden afgeproken. Michel's suggesties heb ik dus nooit hoeven proberen. Vandaar dat ik hem schreef over "Toch iets in de krochten van KPN dat niet goed werkte? Stiekeme update van Samsung?" 

Dus geen reset van netwerkinstellingen van mijn telefoon gedaan. 

Ondertussen kan ik nog steeds naar behoren mobiel bellen. 

Groet,

Rolf

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Oh, dan heb ik je verkeerd begrepen inderdaad. Dan blijft het een mysterie wat het nu precies opgelost heeft, maar hopelijk voor jou blijft het gewoon goed gaan. 

Het kan trouwens geen kwaad om de netwerkinstellingen te resetten. Dus mocht het toch fout gaan, probeer het dan vooral even.