Skip to main content

Mobiele hotspot is te langzaam voor gebruik

• December 11, 2025
  • 44 reacties
  • 372 keer bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

@PeterG zo zo, hele dagen aan het gamen dus?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 12, 2025

Nooit gedaan. Tijdverspilling. 😁

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

@PeterG u als wijze man, wat raad u dan?

Series kijken? Of waar wordt je dan oud en wijs van?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 12, 2025

Inderdaad: Series kijken, vrijwilligerswerk waarbij je wat doet voor de maatschappij, bij  mij 23 jaar lokale omroep. 

Je nuttig maken voor anderen in de algemene zin zeg maar.

Maar wat ga je nu doen met je Hotspot? Die classificeren we echt wel als 'stuk'. Langs een winkel? Daar kunnen ze gelijk je instellingen inzien. 

Jasper van KPN
Moderator

Dit gesprek ging snel naar een ander onderwerp! 🙂 Laten we even teruggaan naar het originele onderwerp, is dat via een winkel nog wel gelukt zoals Peter voorstelde?

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

@Jasper van KPN nee geen tijd voor gehad gisteren. En de klantenservice mag ik niet benaderen.

Jasper van KPN
Moderator

Ik denk dat een winkel sowieso makkelijker is dan de klantenservice, doordat het zonder de hotspot wel een goede snelheid haalt lijkt het een instellingen te zijn. Maar welke instelling is dan de vraag, en dat is voor een winkel makkelijker te bekijken met het toestel erbij. 

• Topper
  • December 17, 2025

Had je al geprobeerd om je hotspot eens op 5 GHz te zetten en daarmee te verbinden? Ik zie in een vorige post dat die op 2,4 GHz staat.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 17, 2025

Heb je al eens geprobeerd internet te delen middels Bluetooth tethering ​@Scubadiverboy1997 ?

JanD
Superuser
  • December 17, 2025

Heb je al eens geprobeerd internet te delen middels Bluetooth tethering ​@Scubadiverboy1997 ?

Dat moet je niet willen, helemaal super langzaam.

Als ik de mobiel eens als hotspot gebruik, sluit ik deze bekabeld op de laptop aan.

• Topper
  • December 17, 2025

Dat moet je niet willen, helemaal super langzaam.

Als ik de mobiel eens als hotspot gebruik, sluit ik deze bekabeld op de laptop aan.

Ik heb zelf persoonlijk nooit succes gehad met USB tethering. Op meerdere laptops geprobeerd, maar of tis erg traag of Windows loopt steeds vast. Als het moet, kan ik wel in de buurt van gigabit halen op hotspot. 

JanD
Superuser
  • December 17, 2025

Beste ​@Pilovali ik gebruik altijd een USB naar LAN interface voor de mobiele hotspot naar de laptop en werkt perfect.

• Topper
  • December 17, 2025

Beste ​@Pilovali ik gebruik altijd een USB naar LAN interface voor de mobiele hotspot naar de laptop en werkt perfect.

Huh? Je bedoeld een USB naar RJ45? Hoe sluit je je telefoon daar op aan dan?

JanD
Superuser
  • December 17, 2025

Met een USB naar LAN-interface, zie voorbeeld:

wel even de geschikte USB-kant opzoeken, USB  A of C en kies voor een Gigabit interface ​@Pilovali 

• Topper
  • December 17, 2025

Met een USB naar LAN-interface, zie voorbeeld:

wel even de geschikte USB-kant opzoeken, USB  Aof C en kies voor een Gigabit interface ​@Pilovali 

Ja, dat snap ik. Die heb ik thuis ook wel liggen, maar dat heeft toch niks te maken met je telefoon? Dit is geen mobiele hotspot, maar gewoon een bekabelde verbinding wat je uiteindelijk maakt.

JanD
Superuser
  • December 17, 2025

Beste ​@Pilovali het is een van de manieren om je mobiel als hotspot te gebruiken, dat kan dus via wifi, USB, Bluetooth en bekabeld internet met de genoemde interface.

• Topper
  • December 17, 2025

Beste ​@Pilovali het is een van de manieren om je mobiel als hotspot te gebruiken, dat kan dus via wifi, USB, Bluetooth en bekabeld internet met de genoemde interface.

Je kunt je mobiel niet aansluiten op zo'n RJ45 naar USB tenzij je een telefoon hebt met een netwerkaansluiting... 

JanD
Superuser
  • December 17, 2025

Je kunt je mobiel niet aansluiten op zo'n RJ45 naar USB tenzij je een telefoon hebt met een netwerkaansluiting... 

Beste ​@Pilovali mijn mobiel heeft de mogelijkheid voor Ethernet-tethering.

• Topper
  • December 17, 2025

Beste ​@Pilovali mijn mobiel heeft de mogelijkheid voor Ethernet-tethering.

Ohh, je bedoeld als je zo'n USB dongle aansluit op de telefoon met USB-C? Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry. Dat zou best wel kunnen, ja. Die optie heb ik ook.