Skip to main content
Vraag

Mobiele hotspot op iPhone verbinden via VPN van GlobalProtect (PaloAlto) lukt niet

• August 31, 2026
  • 0 reacties
  • 8 keer bekeken

Hallo Support,

Ik heb meerdere keren geprobeerd om via de hotspot van mijn mobiele telefoon een VPN-verbinding op te bouwen, maar helaas zonder succes.

Volgens mijn IT-afdeling en de analyse van de logbestanden werd het adres vpn.thoeni.com wel bereikt en werd de controle van het servercertificaat succesvol uitgevoerd. De daaropvolgende HTTPS-communicatie kreeg echter geen antwoord en eindigde in een WinHTTP-time-out (fout 12002 / 0x2EE2).

Nadat ik was overgeschakeld naar een gewone LAN-verbinding, kon de VPN-verbinding vervolgens probleemloos worden opgezet. Ook andere verbindingen via wifi thuis of in hotels werken zonder problemen. Alleen wanneer ik gebruikmaak van de hotspot van mijn mobiele telefoon treedt dit probleem op. Aanvullend heb ik getest met Vodafone als provider en deze maakt zonder problemen contact met de GlobalProtect (PaloAlto) VPN verbinding

Daarom vermoeden wij een tijdelijk probleem binnen het mobiele netwerk of de hotspotverbinding, bijvoorbeeld pakketverlies, routingproblemen, NAT-problemen of een instabiele verbinding.

Kunnen jullie nagaan of er problemen bekend zijn met mijn mobiele dataverbinding? Of zijn er mogelijk nog instellingen op mijn iPhone die niet correct zijn geconfigureerd?