Skip to main content

Ik heb een 5G KPN unlimited abbonement op mijn Xiaomi 11T pro en gebruik deze veel onderweg als hotspot voor mijn laptop. De verbinding is top op mijn mobiel maar als ik deze deel met mijn MacBook is de verbinding bijzonder slecht. Dezelfde ping naar Google.com geeft een ~100ms reactie op mijn telefoon 20 keer op rij en op mijn MacBook falen er 19 van de 20 ze allemaal.

Ik heb twee verschillende MacBook's geprobeerd, allemaal het zelfde probleem. Met andere hotspot werken deze beide prima.

Verder was ik in het buitenland van de week (Lissabon) en daar kwamen de pings er wel gewoon doorheen vanuit de MacBook.

Het lijkt haast alsof KPN doorheeft welke verbindingen van mijn MacBook komen en die actief wijgert.

 

Iemand enig idee? 

Ik kwam door de recommender engine van dit forum dit topic tegen; 

 

Ik heb zojuist mijn APN verzet naar `portalmmm.nl` en sinds dien werkt het helemaal naar behoren 🙂.


@GroteKeukenTafel 

Je kunt ook apn internet blijven gebruiken, alleen moet je de instellingen van je telefoon aanpassen. Voor apn internet apn-protocol van IPv4 IPv6 naar IPv4 zetten. Dan krijgt je telefoon een ipv4 adres. Nu heb je het opgelost door apn portalmmm.nl te gebruiken, omdat deze apn geen IPv6 ondersteund, alleen IPv4. 😀 


Ik had dat inderdaad geprobeerd maar kreeg niet hetzelfde resultaat helaas. Misschien had ik het eerst nog even in de vliegtuigstand moeten zetten om de configuration echt toe te passen..Â