Skip to main content

Sinds een maandje beschik ik over een Iphone 12 icm 5g unlimited abo bij KPN.

Vandaag kwam ik er achter dat ik mijn laptop niet kan verbinden via mijn Iphone, zodra 5g aan staat. Zet ik wifi aan dan is connectie wel mogelijk.  Het lijkt wel alsof deze service (per ongeluk) door kpn is uitgeschakeld. Wat nu?

Hallo @Stephane, bedankt voor je vraag. In deze blog lees je alles over het instellen van een wifi-hotspot op jouw telefoon. Als ik de instructies daar goed lees, moet wifi op jouw telefoon aanstaan om een wifi-hotspot in te stellen. Wat jij ondervindt, zou dan dus kloppen.

Edit: Even het toestel uit- en aanzetten of vliegtuigmodus uit- en aanzetten kan ook helpen. 


Betekent dit dat ik alleen m’n eigen WiFi kan spelen en dus niet mijn 5g verbinding kan delen?


Om van jouw telefoon een hotspot te maken, moeten mobiele data en wifi allebei aanstaan op jouw toestel. Ik raad je aan de instructies voor het instellen van een wifi-hotspot op jouw telefoon door te nemen.


De uitleg is mij ondertussen helder. Mijn punt gaat over tethering, dus als ik in de kroeg mijn laptop wil verbinden met internet via mijn telefoon, omdat wifi traag en onveilig is bijvoorbeeld. Ik had tot een kleine maand geleden een 20GB bundel waar ik naar ik ruim voldoende aan had voor dit soort toepassingen…. sinds mijn abo verlengd is, werkt delen van internet verbinding alleen via wifi… hoe zit dat ?


OK… never mind… vliegtuigmodus aan en weer uit did the trick!


Soms kan de oplossing zo simpel zijn! Fijn dat het weer werkt. :smile: