Skip to main content
Ik ben momenteel op vakantie in Duitsland. Tot enkele dagen geleden kon ik naar tevredenheid de mobile hotspot via mijn smartphone i.c.m. mijn Ipad en Windows 10 laptop gebruiken.

Tijdens het kijken naar een Netflix aflevering stokte de verbinding via de Ipad opeens. Daarna heb ik op geen enkele manier meer verbinding kunnen maken via de Ipad. Wel via de laptop. Daar werkt de mobiele hotspot probleemloos.

Althans, de Ipad maakt wel verbinding met de hotspot, maar ik kan geen internet pagina's meer ophalen, geen Netflix meer bekijken, geen krant ophalen en geen mail meer verzenden en ontvangen.

Speedtest haalt een snelheid van 50 Mbps up en 20 Mbps down op mijn smartphone via Vodafone.de.

Ik kwam op dit forum een berichtje tegen van iemand met hetzelfde probleem dat opgelost werd na een chatsessie met de helpdesk van kpn. Helaas werd de gevonden oplossing niet vermeld.



Roel
Hi Roel, welkom hier. Als de laptop nog wel gewoon gebruik kan maken van de hotspot, en de iPad niet meer, dan neig ik te zeggen dat het een probleem is met de iPad. Heb je die al een keertje opnieuw opgestart? Ik weet niet hoe oud dat topic is die je had gevonden, maar als die nog redelijk recent is kan ik kijken wat de oplossing was. Heb je daar een linkje van?
Paul, dank voor je reactie. Ik ben inmiddels in de gelegenheid geweest e.e.a. uit te testen met een andere (oude) ipad. Daar werkte de hotspot wel op. Dus ja, ik denk dat ik het probleem bij de Ipad moet zoeken.

Wel vreemd dat de verbinding tijdens het kijken naar een Netflix-serie plotseling wegviel en dat ik dat nu met geen mogelijkheid meer kan herstellen.

Ik vermoed dat ik de ipad moet terugzetten naar de fabrieksinstellingen.



Roel.
Paul, dank voor je reactie. Ik ben inmiddels in de gelegenheid geweest e.e.a. uit te testen met een andere (oude) ipad. Daar werkte de hotspot wel op. Dus ja, ik denk dat ik het probleem bij de Ipad moet zoeken.

Wel vreemd dat de verbinding tijdens het kijken naar een Netflix-serie plotseling wegviel en dat ik dat nu met geen mogelijkheid meer kan herstellen.

Ik vermoed dat ik de ipad moet terugzetten naar de fabrieksinstellingen.



Roel.


Daar ben ik het mee eens. Terugzetten naar fabrieksinstellingen is een beetje een gedoe (vergeet de back-up/reservekopie niet), maar dat lijkt mij de beste optie. Waarom dit is gebeurd is mij ook een raadsel eerlijk gezegd. Ik hoop dat het werkt!