Skip to main content
Beantwoord

Mobiele netwerk ligt eruit

• March 15, 2025
  • 12 reacties
  • 167 keer bekeken

Mijn KPN-netwerk is compleet uitgeschakeld. Ik kan niet bellen, SMS’en of mobiele data gebruiken. Er staan 0 balkjes op mijn scherm (er staat ook geen 4G, KPN of wat dan ook) en gebruik nu wi-fi. Sinds een paar dagen werkt mijn mobiele data een stuk minder, maar sinds vandaag ligt het er gewoon volledig uit. Ik probeerde dit via de klantenservice op te lossen, maar die kunnen me alleen maar bellen (en dat gaat dus niet).

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat zuur dat je helemaal geen bereik meer hebt ​@Gijs Teuwsen 😕

Net als Michel ben ik benieuwd naar de uitkomst van een kruistest, daarmee kan je uitsluiten of het aan de simkaart zelf, of toch wellicht aan iets in je toestel ligt. Beide opties zijn mogelijk, en zonder het testen richt je je wellicht op het verkeerde.

Als het aan de simkaart ligt, kan je ook overwegen om online een vervangende simkaart aan te vragen. Deze wordt dan binnen 2 dagen op jouw thuisadres bezorgd (mocht je nog in Antwerpen zijn, dan is daar niet direct een KPN winkel in de buurt)
Ook kan je, als je toestel daar geschikt voor is, proberen om je fysieke simkaart om te zetten naar een E-sim

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Ik heb al meermaals geprobeerd om mijn telefoon uit- en aan te zetten en heb zelfs meermaals mijn simkaart uit de telefoon gehaald.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 15, 2025

Beste ​@Gijs Teuwsen je kunt KPN ook bereiken via X en Facebook:

https://www.facebook.com/kpn

en

https://x.com/kpn

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Beiden heb ik niet

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 15, 2025

Dag ​@Gijs Teuwsen Heb je al gekeken op https://www.kpn.com/service/storingen ?

Wellicht is er een storing in jouw buurt. Hebben anderen in de omgeving hetzelfde probleem? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Niet dat ik weet. Ik ben momenteel in Antwerpen dus ik kan de postcode niet controleren. Vanochtend was ik nog in Zeeland en daar had ik exact hetzelfde probleem

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 15, 2025

Die storingspagina is alleen voor het KPN netwerk in Nederland.

Wat betreft de mobiele ontvangst: heb je al geprobeerd om het netwerk van een andere provider in België handmatig te selecteren i.p.v. de automatische instelling? Staat roaming wel aan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Yess dat heb ik geprobeerd maar dat mocht niet baten

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Gijs Teuwsen 

Als ik het zo lees, en je al aangeeft dat je de laatste paar dagen al problemen ervaarden met mobiele data, zou het zomaar aan de simkaart kunnen liggen.
Het zou zomaar een defect aan de KPN simkaart kunnen zijn, waardoor je momenteel geen gebruik kunt maken van je mobiele aansluiting in België als in Nederland.

Bij een defect aan de simkaart heeft het geen enkele zin om je telefoon uit en dan weer aan te zetten of de simkaart eruit te halen.

Om zeker te zijn dat je simkaart een defect heeft, adviseer ik je een kruistest uit te voeren, door jouw KPN simkaart in een ander toestel te plaatsen (van een reisgenoot of familielid) en te kijken of je dan wel een verbinding kunt opbouwen op één van de Belgische netwerken.

Tegelijkertijd doe je de simkaart van je reisgenoot of familielid in jouw toestel, om de controleren of deze wel een normale verbinding kan opbouwen.

Werkt jouw KPN simkaart niet in een ander toestel, dan kun je ervan uit gaan dat de simkaart een defect heeft, en dus vervangen dient te worden.
Werkt jouw KPN simkaart wel in het andere toestel, dan zou het kunnen liggen aan je eigen toestel die mogelijk een defect heeft.
Maar dan zou jouw toestel ook niet moeten werken met een andere (provider) simkaart erin.

Een vervangende simkaart kun je het snelst ophalen bij een KPN Winkel binnen jouw woonomgeving in Nederland, neem daarbij wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 17, 2025

Wat zuur dat je helemaal geen bereik meer hebt ​@Gijs Teuwsen 😕

Net als Michel ben ik benieuwd naar de uitkomst van een kruistest, daarmee kan je uitsluiten of het aan de simkaart zelf, of toch wellicht aan iets in je toestel ligt. Beide opties zijn mogelijk, en zonder het testen richt je je wellicht op het verkeerde.

Als het aan de simkaart ligt, kan je ook overwegen om online een vervangende simkaart aan te vragen. Deze wordt dan binnen 2 dagen op jouw thuisadres bezorgd (mocht je nog in Antwerpen zijn, dan is daar niet direct een KPN winkel in de buurt)
Ook kan je, als je toestel daar geschikt voor is, proberen om je fysieke simkaart om te zetten naar een E-sim

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 17, 2025

Ik weet inmiddels dat het inderdaad een defecte simkaart is, maar ik kan hem niet overzetten naar e-sim omdat ik geen verificatiecode kan ontvangen (want omdat mijn simkaart kapot is kan ik geen sms’jes ontvangen)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Gijs Teuwsen 

Je kunt sinds begin Februari 2025 ook een Esim downloaden en installeren door middel van een eenmalige iDeal betaling van 1 eurocent, zonder dat je daarbij een fysieke simkaart nodig hebt.
Je hebt alleen het volgende nodig:

• Je e-mailadres
  • Je KPN 06-nummer
  • De app van je bank, waarmee je ook maandelijks de factuur betaald.
  • Een WiFi netwerk (beveiligd)

Het gehele stappenplan en de wijze waarop je de Esim kunt installeren op jouw smartphone, lees je op de volgende pagina: E-sim installeren door middel van iDeal.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 22, 2025

Hoe staat het er nu voor ​@Gijs Teuwsen? Heb je inmiddels weer een werkende sim?