Skip to main content

Hier hetzelfde probleem. Met regelmaat krijg ik ineens een sms met een onbeantwoorde oproep. Ik moet echt bij het raam gaan staan om een gesprek te voeren. Zijn er nog alternatieve middelen zoals een apparaat dat het signaal oppakt en versterkt in huis?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Hier hetzelfde probleem. Met regelmaat krijg ik ineens een sms met een onbeantwoorde oproep. Ik moet echt bij het raam gaan staan om een gesprek te voeren. Zijn er nog alternatieve middelen zoals een apparaat dat het signaal oppakt en versterkt in huis?

Hallo @Stijn Jansen als e toestel geschikt is, zou je bellen via wifi in kunnen schakelen op je toestel.

Bij Android klik jeop het telefoonhoornicoontje, klik r.boven op de 3… en klik dan op instellingen, klik dan op gespreksaccounts klik dan op het simkaarticoon, klik dan op bellen via wifi en zet dan aan.

Dan heb je binnenshuis ook goed bereik.

GSM-versterkers bestaan wel, maar zijn in NL niet te koop omdat het verboden is dat soort versterkers te gebruiken.

De VoWifi, zoals ik eerder beschreef is daar een goede vervanger voor.

 


Zijn er nog alternatieve middelen zoals een apparaat dat het signaal oppakt en versterkt in huis?

Wifi bellen is de enige mogelijkheid voor een goed bereik in huis.

Zgn GSM repeaters (alleen 2G dus) bestaan wel, maar zijn in Nederland sinds 2020 niet meer toegestaan. Je kunt er een flinke boete voor krijgen.


Hoi @Stijn Jansen . Is jouw toestel geschikt hiervoor? 


Zgn GSM repeaters (alleen 2G dus) bestaan wel, maar zijn in Nederland sinds 2020 niet meer toegestaan. Je kunt er een flinke boete voor krijgen.

Of zo :

( plak uit eerder bericht )

 middels een passieve "tunnel" voor ethersignalen, zo bv :

 

 Of zo :

Alles zonder elektronica, niet afhankelijk van het elektriciteitsnet dus.

Zoekterm : "passive repeater"
Ik hou me aanbevolen voor andere termen of zoekresultaten
 

 

Maar, voor dit geval niet erg praktisch :-)