Skip to main content
Beantwoord

Mobiele telefoon gebruiken in Nieuw Zeeland of Australiƫ met een lokale simkaart

• December 23, 2025
  • 4 reacties
  • 85 keer bekeken

Kan ik mijn mobiele telefoon ook gebruiken in australie en nieuw zeeland met een lokale simkaart?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@MonicaTĀ 

Welkom op de community van KPN.

Het antwoord hierop is JA!
Zodra je in Australiƫ of Nieuw Zeeland bent, kun je bij ƩƩn van de beschikbare providers van het land een prepaid simkaart kopen, waarmee je dan kunt bellen, gebeld kunt worden en internetten.

Dit is ook veel goedkoper, dan om de KPN simkaart te gaan gebruiken.

In Australiƫ kun je terecht bij:

• Singtel
  • Telstra
  • Vodafone

In Nieuw Zeeland kun je terecht bij:

• One
  • Two Degrees Network
  • Spark

Per provider kan het aanbod van prepaid verschillen, dus je zult zelf daar ter plekke een keuze in moeten maken.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MonicaTĀ 

Welkom op de community van KPN.

Het antwoord hierop is JA!
Zodra je in Australiƫ of Nieuw Zeeland bent, kun je bij ƩƩn van de beschikbare providers van het land een prepaid simkaart kopen, waarmee je dan kunt bellen, gebeld kunt worden en internetten.

Dit is ook veel goedkoper, dan om de KPN simkaart te gaan gebruiken.

In Australiƫ kun je terecht bij:

• Singtel
  • Telstra
  • Vodafone

In Nieuw Zeeland kun je terecht bij:

• One
  • Two Degrees Network
  • Spark

Per provider kan het aanbod van prepaid verschillen, dus je zult zelf daar ter plekke een keuze in moeten maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Dank je wel!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MonicaTĀ 

Ik heb je graag geholpen!
En alvast veel plezier in Australiƫ en Nieuw Zeeland, maak er een leuke tijd van.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@MonicaT. Welkom terug op de KPN Community! Er staat je een leuke reis te wachten als ik het zo lees. Leuk hoor!

Michel heeft je al wat uitleg gegeven over het gebruik van een lokale simkaart, maar als je bereikbaar wilt blijven op je eigen 06-nummer kun je ook kiezen voor een e-sim bundel. Je kunt dan bijvoorbeeld via aanbieders zoals Airalo, Nomad of Holafly een losse e-sim databundel aanschaffen en op die manier wat goedkoper internetten. Bellen en sms’en gaat dan nog wel tegen het tarief wat wij jou rekenen (zie kpn.com/buitenland).Ā 

Goede reis gewenst en veel plezier alvast!