Skip to main content

We, mijn vrouw en ik, zijn op vacantie in de duitse eifel. Ik heb internet en telefoon en mijn vrouw niet. We hebben dezelfde telefoon, zelfde provider KPN, instellingen naar onze mening goed. Hoe kan dit? Gr, Alex

Zo’n geval heb ik hier al eerder gezien meen ik.
De conclusie weet ik niet meer en terugzoeken ga ik nu niet doen, misschien weet iemand anders  het nog.

Je kan op de werkende telefoon een hotspot aanzetten en met de andere daar op inloggen met wifi, als tijdelijke “oplossing”.

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

Hoi ​@A.I. Welkom op de KPN Community en lekker dat je even weg bent bij de buren. Wel raar dat je vrouw geen bereik heeft op haar toestel. 

@Paul.K heeft al heel veel nuttige tips gedeeld. Voor het handmatig zoeken naar een ander netwerk is zeer aan te raden. En ook de APN instellingen kunnen het probleem zijn, vooral bij Samsung telefoons. Pak dan de toestelhulp op onze website om te zien waar je moet zijn voor de APN instellingen en wees er zeker van dat ‘internet’ als APN is ingesteld. 

En laat ik dit niet vergeten, maar het aloude toestel even uit en aanzetten wil ook wel eens wonderen doen. Dus vergeet dat vooral niet. 

Laat maar weten of het hiermee gelukt is! 

Reageer