We, mijn vrouw en ik, zijn op vacantie in de duitse eifel. Ik heb internet en telefoon en mijn vrouw niet. We hebben dezelfde telefoon, zelfde provider KPN, instellingen naar onze mening goed. Hoe kan dit? Gr, Alex
Zo’n geval heb ik hier al eerder gezien meen ik.
De conclusie weet ik niet meer en terugzoeken ga ik nu niet doen, misschien weet iemand anders het nog.
Je kan op de werkende telefoon een hotspot aanzetten en met de andere daar op inloggen met wifi, als tijdelijke “oplossing”.
Tips voor goed bereik in het buitenland
Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:
- Start het toestel opnieuw op
- Controleer of roaming staat ingeschakeld
- Kies handmatig een mobiel netwerk
Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken",
iPhone: "Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies handmatig een andere provider) - Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
- Controleer of de APN staat ingesteld op portalmmm.nl of internet (APN instellingen voor 4G KPN)
- Werkt het helemaal niet? Neem dan contact met ons op.
Hoi
En laat ik dit niet vergeten, maar het aloude toestel even uit en aanzetten wil ook wel eens wonderen doen. Dus vergeet dat vooral niet.
Laat maar weten of het hiermee gelukt is!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.