Skip to main content
Beantwoord

Mobiele telefoon heeft geen verbinding met KPN mobiel netwerk

• August 15, 2025
  • 19 reacties
  • 174 keer bekeken

Hoii ik krijg geen kpn verbinding op mijn telefoon ik kan niet bellen of internetten alleen via wifi 

Beste antwoord door Maja van KPN

Jammer dat het telefonisch niet opgelost kon worden ​@Alissia 😔

Het klopt dat je jouw toestel op kunt sturen, zodat ze kunnen onderzoeken wat er met het toestel aan de hand is. Is er wellicht iemand in je omgeving die een oud toestel heeft liggen, die je kunt lenen? Het aanmelden kan gemakkelijk via https://reparatie.kpn.com/.

19 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Alissia 

Welkom op de community van KPN.

Om een duidelijker beeld te krijgen, waarom je niet kunt bellen en internetten, heb ik wat vragen aan je.

• Welk merk en model smartphone heb je?
  • Gebruik je een fysieke simkaart of een eSIM?
  • Is de fysieke simkaart of eSIM wel goed geactiveerd?
  • Stap je toevallig over met nummerbehoud vanaf een andere provider?

Zou je hierop even een duidelijk antwoord willen geven, zodat we je beter kunnen helpen hierbij.

• Auteur
  • Topper
  • August 15, 2025

Hoiii ik gebruik een iPhone 11 en er zit een normale simkaart in heb nooit problemen gehad tot vanmorgen hij maakt geen verbinding met de provider kpn ik kan alleen bellen via wifi bellen 

• August 15, 2025

Misschien overbodig maar toch, al een herstart gedaan ?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoiii ik gebruik een iPhone 11 en er zit een normale simkaart in heb nooit problemen gehad tot vanmorgen hij maakt geen verbinding met de provider kpn ik kan alleen bellen via wifi bellen 

Hoi ​@Alissia 

Bedankt voor je terugkoppeling terug.

In jouw situatie kun je het beste de netwerkinstellingen een keer resetten, hiermee haal je de meeste problemen weg bij de iPhone.

Ga als volgt te werk:

• Open de Instellingen-app.
  • Ga naar 'Algemeen'.
  • Scroll naar beneden en tik op 'Zet over of stel iPhone opnieuw in'.
  • Kies 'Stel opnieuw in'.
  • Selecteer 'Herstel netwerkinstellingen'.
  • Voer eventueel je toegangscode in en bevestig de actie.

In de meeste situaties verhelp je hiermee problemen met het mobiele netwerk.

Laat vervolgens even weten of het je is gelukt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 17, 2025

Hi ​@Alissia, wat raar dat je ineens geen verbinding meer kunt krijgen 😕

Ik zie dat anderen je hier al te hulp zijn geschoten, heel fijn! Is het hiermee ook gelukt om weer een goede verbinding te krijgen? Zo nee, dan wil ik je aanraden om even contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er ‘live’ met je meegekeken kan worden. Dit kan online via  FacebookenX, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt!  

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

Ik Heb de stappen hier boven geprobeerd maar helaas geen succes ik ben ook in de winkel geweest om mijn simkaart om te wisselen maar dat heeft helaas ook niet geholpen als ik buiten ben heb ik gewoon 0.0 verbinding met kpn er staan niet eens streepjes en binnen heb ik wel gewoon wifi en dat doet het dan wel ik heb voor morgen een bel afspraak ingepland hopelijk kunnen ze mij dan verder helpen 

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

Misschien overbodig maar toch, al een herstart gedaan ?

Heb ik ook al echt 100 x gedaan 🙈 niks helpt 

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

Hoi ​@Alissia 

Bedankt voor je terugkoppeling terug.

In jouw situatie kun je het beste de netwerkinstellingen een keer resetten, hiermee haal je de meeste problemen weg bij de iPhone.

Ga als volgt te werk:

• Open de Instellingen-app.
  • Ga naar 'Algemeen'.
  • Scroll naar beneden en tik op 'Zet over of stel iPhone opnieuw in'.
  • Kies 'Stel opnieuw in'.
  • Selecteer 'Herstel netwerkinstellingen'.
  • Voer eventueel je toegangscode in en bevestig de actie.

In de meeste situaties verhelp je hiermee problemen met het mobiele netwerk.

Laat vervolgens even weten of het je is gelukt.

Heel erg bedankt voor het mee denken helaas heeft nog niks gewerkt… het is ook heel raar want het is ook echt van de een op andere dag en ik heb thuis wel gewoon wifi dus dan kan ik wel internetten maar dus niet bellen en gebeld worden en buitens huis kan ik helemaal niks…..

Forum|alt.badge.img+7
  • August 17, 2025

@Alissia, De iPhone 11 heeft vorig jaar (of al wat langer geleden) ernstige problemen gehad met het 4/5G netwerk van KPN. Veel gebruikers zijn toen gecompenseerd door KPN met een iPhone 13. Maar dat je sinds kort problemen hebt is dan wel raar. Misschien kun je proberen om een Sim kaart van een andere provider van een vriend(in) in je iPhone te stoppen en kijken of het dan wel werkt.

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

@Alissia, De iPhone 11 heeft vorig jaar (of al wat langer geleden) ernstige problemen gehad met het 4/5G netwerk van KPN. Veel gebruikers zijn toen gecompenseerd door KPN met een iPhone 13. Maar dat je sinds kort problemen hebt is dan wel raar. Misschien kun je proberen om een Sim kaart van een andere provider van een vriend(in) in je iPhone te stoppen en kijken of het dan wel werkt.

Jaa we hebben de Sim in de iPhone van mijn vriend gestopt en dan werkt de sim wel dus het het ligt aan mijn iPhone alleen het blijft heel raar omdat de telefoon niet gevallen is of nat geworden is ik moet wel zeggen ik had al vaker geen 4g dan veranderende dag naar een E of soms stond er helemaal niks maar kon ik wel bellen of gebeld worden en dat kan nu dus ook niet meer 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 18, 2025

Wat jammer dat er echt iets niet goed lijkt te zijn met je toestel ​@Alissia 😕

Ik hoop dat er via die belafspraak van vandaag een oplossing gevonden wordt! Laat je weten hoe het is gegaan?

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2025

Wat jammer dat er echt iets niet goed lijkt te zijn met je toestel ​@Alissia 😕

Ik hoop dat er via die belafspraak van vandaag een oplossing gevonden wordt! Laat je weten hoe het is gegaan?

Helaas nog geen oplossing sinds vandaag heb ik weer af en toe bereik het is ook echt heel raar want de sim kaart van mijn vriend die Vodafone heeft doet het wel in mijn iPhone 11 en als ik dan mijn eigen kaart erin doe van kpn doet hij allemaal raar zoals je op de foto rechts boven ook kan ziet staat er alleen een E en dan weer 4g en dan weer helemaal niks 

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2025

Ik dacht ik doe er nog een foto bij om te laten zien wat er staat als ik 0,0 bereik heb zie foto rechts boven 

• Auteur
  • Topper
  • August 19, 2025

Ik heb net telefonisch een medewerker gesproken en die zei dat ik hier moest vragen hoe ik mijn iPhone 11 kon opsturen zodat ze hem na kijken of dat ik in aanmerking kom voor een compensatie 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 24, 2025

Het klopt dat je jouw toestel op kunt sturen, zodat ze kunnen onderzoeken wat er met het toestel aan de hand is. Is er wellicht iemand in je omgeving die een oud toestel heeft liggen, die je kunt lenen? Het aanmelden kan gemakkelijk via https://reparatie.kpn.com/.

• Auteur
  • Topper
  • August 24, 2025

Haha bedankt voor u reactie helaas heb ik een nieuwe telefoon (iPhone 13 )moeten aanschaffen want anders had ik tot nu toe zonder bereik gezeten en daar gaat natuurlijk niet dus jammer dat het zo heeft moeten gaan maar niks aan te doen 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 26, 2025

Ah, dat is ook een oplossing natuurlijk! Heb je de iPhone 11 nog wel ​@Alissia? Zo ja, dan kan je altijd overwegen om hem alsnog op te sturen, misschien hebben we er nog een oplossing voor!

• Auteur
  • Topper
  • August 27, 2025

Ah, dat is ook een oplossing natuurlijk! Heb je de iPhone 11 nog wel ​@Alissia? Zo ja, dan kan je altijd overwegen om hem alsnog op te sturen, misschien hebben we er nog een oplossing voor!

Jaa ik heb hem nog steeds ja ! Oo als dat zou kunnen zou dat heel fijn zijn moet ik dan gewoon dezelfde link gebruiken die je hierboven ook benoemde ? Of moet dat via een andere weg in ieder geval alvast heel erg bedankt dat je mee denkt ;)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 27, 2025

Ja dat kan hoor ​@Alissia! Zou je bij het opsturen aan willen geven dat je hem op moest sturen op verzoek van de klantenservice? En goed uitleggen dat je toestel helemaal geen bereik heeft met een KPN simkaart, maar wél met een simkaart van een andere provider en dat jouw simkaart ook prima werkt in een ander toestel. Dan weten ze waar ze precies naar moeten kijken!