Skip to main content

Ik heb op 10.09 mijn tel abonnement verlengd met telefoon. Deze telefoon is dezelfde dag verzonden en zou de volgende dag bezorgd worden. Dit is alleen niet gebeurd.

kpn gebeld, maar kreeg Lucas aan de telefoon die mij bleef vertellen dat ik dit zelf moet regelen met PostNL. Wat natuurlijk onzin in. 

het is inmiddels de 18e en weer niet wat ik verder kan doen om de telefoon eindelijk in handen te krijgen. 

Hoi @LindaJaxxJackie 

Daar kan alleen de verzender, in dit geval dus de KPN, over bellen, jij kunt dat niet eens doen.
Dus gauw weer bellen met de KPN en hopelijk krijg je nu een medewerker die wel weet wat hij/zij moet doen.  
0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Heb je wel een TrackandTrace gekregen?

Ja die heb ik gekregen. PostNL gesproken en die geven aan dat het pakket zoek is geraakt. En dat kpn ze moet contacten.

Inmiddels 3 x met kpn aan de telefoon gezeten en die blijven aangeven dat ik het met PostNL moet regelen 🤦🏼‍♀️

De telefonisch medewerkers weten echt niet waar ze het over hebben. 😟

Ja die heb ik gekregen. PostNL gesproken en die geven aan dat het pakket zoek is geraakt. En dat kpn ze moet contacten.

Inmiddels 3 x met kpn aan de telefoon gezeten en die blijven aangeven dat ik het met PostNL moet regelen 🤦🏼‍♀️

De telefonisch medewerkers weten echt niet waar ze het over hebben. 😟

Dat is heel raar want alleen de verzender , in dit geval KPN kan een onderzoek instellen. Ik zou blijven bellen tot je een medewerker aan de lijn hebt die wel weet wat die moet doen of om een supervisor vragen 

En anders annuleren. Misschien worden ze dan wakker.

Niks annuleren dan duurt het nog langer.
Ik heb al een KPN moderator ingeseind, die komt kijken naar dit topic @LindaJaxxJackie 

Ohh goed dat je het zegt. Ik stond op het punt te annuleren idd !

ik wacht het even af. Bedankt ! 

Oh vul nog even je profiel in @LindaJaxxJackie 
Vul je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in, in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor de KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Hoi @LindaJaxxJackie, wat rot dat het zo gelopen is met jouw verlenging en nieuwe toestel!

Ik heb je gegevens erbij gepakt, het onderzoek is intussen gestart. Zo gauw er meer bekend is, hoor je dit. Dat gebeurt gewoonlijk binnen uiterlijk 5 werkdagen, maar natuurlijk zo snel mogelijk. Ik hoop dat het euvel snel boven water is en je je nieuwe toestel gauw alsnog in huis hebt.

Hoe wordt zo'n telefoon verzonden vanuit KPN? Is er aan het pakket te zien dat het om een telefoon gaat?

Is bijvoorbeeld het formaat van het pakket en de naam KPN genoeg om te weten dat het om een telefoon gaat?

Hoe wordt zo'n telefoon verzonden vanuit KPN? Is er aan het pakket te zien dat het om een telefoon gaat?

Is bijvoorbeeld het formaat van het pakket en de naam KPN genoeg om te weten dat het om een telefoon gaat?

Ja, je kunt aan het doosje zien dat het een telefoon is.

In principe staat er niet op dat het een telefoon is, maar het doosje heeft wel een formaat waar een telefoon in past en er staat KPN op. Dus 1+1 is al gauw twee. Als je genoeg pakjes bezorgd weet je denk ik van een heleboel wat er eigenlijk in zit. 

In principe staat er niet op dat het een telefoon is, maar het doosje heeft wel een formaat waar een telefoon in past en er staat KPN op. Dus 1+1 is al gauw twee. Als je genoeg pakjes bezorgd weet je denk ik van een heleboel wat er eigenlijk in zit. 

Aangezien het fenomeen lege doos wordt bezorgd vooral bij KPN voorkom, (bij ziggo, odido of belsimpel lees je dit verhaal niet), is aannemelijk dat de telefoon is door een wisseltruck in de KPN distributiecentrum zoek geraakt. Een orderpikker weet immers, waar de telefoons in de magazijn liggen.

Aangezien het fenomeen lege doos wordt bezorgd vooral bij KPN voorkom...

Dat is nu denk ik wel over. Want de doos is nu veel steviger. De doos die KPN een paar jaar geleden gebruikte was gewoon een slap vod. Die kon je aan de zijkant met je vingers zo open drukken om te kijken welk toestel er in de doos zat 😱

Op de doos is inprincipe niet te zien dat er een telefoon in zit. Hij word niet verzonden door KPN zelf. Het doosje was ook stevig. En er moet voor getekend worden.

mijn pakket is inmiddels terecht. De bezorger had het pakketje niet gescand bij het wegbrengen naar het afhaalpunt. Waardoor de melding onderweg bleef hangen.
Daar heeft hij 8 dagen gelegen. 

Er moet voor zo'n pakket idd getekend, maar…

In de PostNL app heb je de optie om pakketten, die op het huisadres geadresseerd staan, automatisch door te laten sturen naar een zelf te kiezen PostNL punt, handig omdat je nog steeds niet bij elke webshop kunt kiezen voor een PostNL punt. 

Maar de keuze, handtekening voor ontvangst, die KPN kiest bij het versturen van dure spullen, verdwijnt als deze pakketten automatisch worden doorgestuurd naar een PostNL punt. Dan kan iedereen zo dat pakket ophalen als je maar een naam en huisnummer hebt. Handtekening en ID controle is dan niet meer van toepassing.

Wat vind KPN van deze werkwijze van PostNL?

an kan iedereen zo dat pakket ophalen als je maar een naam en huisnummer hebt. Handtekening en ID controle is dan niet meer van toepassing.

Dat is niet juist. Bij een pakket met vereiste handtekening moet je of de barcode (van PostNL App of email) laten scannen. Zonder barcode moet je wel ID laten zien en een handtekening zetten bij de pakketpunt.

an kan iedereen zo dat pakket ophalen als je maar een naam en huisnummer hebt. Handtekening en ID controle is dan niet meer van toepassing.

Dat is niet juist. Bij een pakket met vereiste handtekening moet je of de barcode (van PostNL App of email) laten scannen. Zonder barcode moet je wel ID laten zien en een handtekening zetten bij de pakketpunt.

Nee dus, heb het nu al met verschillende pakketten en PostNL punten gecontroleerd. Als ik pakketten rechtstreeks naar een PostNL punt stuur scant de medewerker de barcode op het pakket, het systeem zegt dan dat er een ID en handtekening vereist zijn.

Bij de, via de app doorgestuurde pakketten, scant de medewerker de barcode en dan zegt het systeem dat het pakket zo mee kan.

Naam en huisnummer zeggen is voldoende en ze pakken zo het pakket erbij.

Op de doos is inprincipe niet te zien dat er een telefoon in zit. Hij word niet verzonden door KPN zelf. Het doosje was ook stevig. En er moet voor getekend worden.

mijn pakket is inmiddels terecht. De bezorger had het pakketje niet gescand bij het wegbrengen naar het afhaalpunt. Waardoor de melding onderweg bleef hangen.
Daar heeft hij 8 dagen gelegen. 

Och, dat is ongelukkig. Ik ben blij dat ‘ie eindelijk boven water is en 't goed gekomen is! 

Dit klopt. Ze horen op een servicepunt de barcode in de app of mail te scannen. Vanuit deze community van KPN kan ik er weinig van zeggen of vinden als ze (soms?) op servicepunten van PostNL voor een andere werkwijze kiezen. 

Reageer