Skip to main content
Beantwoord

Mobiele telefoon verbindt niet meer met mobiele datanetwerk in Spanje

• March 24, 2025
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Zit in Spanje maar heb hier geen enkele mogelijkheid om op intenet in te loggen met telefoon. Heb een onbeperkt data/gesprek/internet abonnement maar verbinding krijg ik NIET. Is een tijdje goed gegeaan maar voorbij ALMERIA was het einde oefening. Zeer lastig want kan nu ook geen IOS updaten want IPHONE will ook niet meer (ook vanaf ALMERIA) inloggen via WIFI portal

Beste antwoord door Franklin66

Goedemiddag Arjan,

Even een update, ben op allerlei manieren bezig geweest de afgelopen weken en niets verder gekomen. Vandaag gebeld met Iphone en die hadden het antwoord. Ik had keen app van McAfee virus op de telefoon gedownload, deze conflicteert met de IPHONE software die het dan als onbetrouwbaar na inloggen direct blokkeert. Het verwijderen van de McAfee app had direct tot gevolg dat alles weer perfect functioneert.

Ik begrijp dat ook een VPN app (die zou bestaan???) hetzelfde effect op Iphone zou hebben.

met dank voor je bemoeienis, met vriendelijke groet

Franklin

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Franklin66. Welkom op de KPN Community! 

In het buitenland wil je wel verbonden blijven, dus ik kan mij voorstellen dat dit een vervelende situatie is. Allereerst kun je eens proberen om handmatig een andere operator te selecteren en daarmee te verbinden. Dat wil vaak helpen. Als dat niet helpt, probeer dan om de netwerkinstellingen opnieuw op te halen. Hopelijk helpt dat. 

Kun je nog wel bellen? Dan kun je vanuit het buitenland ook altijd contact met ons opnemen via 1200 of +31612001200. Dan helpen we je verder via telefonisch contact. Of je kunt een terugbelafspraak maken voor een moment dat jou dat het beste uitkomt. 

Laat maar weten of je weer een verbinding hebt kunnen krijgen. Ook hebben we nog op onze kennisbank een artikel staan over roaming in het buitenland. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 4, 2025

Hallo Arjan, met dank voor je reactie maar NIETS werkt en ik zit nu zonder internet in Portugal wordt er doodziek van. Kan ik op de Iphone een e-sim lokaal nemen zodat ik in ieder geval internet heb want dit is waardeloos

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Vreemd dat je geen verbinding kunt krijgen. Heb je ook al eens je toestel uit en aan gezet? Maar je kunt zeker een e-sim abonnement kopen om op die manier toch internet te hebben. Wij bieden zelf ook zulke travelsims aan voor binnen Europa en dan heb je de keuze uit meerdere bundels en periodes. 

En wij kijken graag met je mee wat er nou precies misgaat qua verbinding of abonnement. Misschien kun je toch contact opnemen via de telefoon van iemand anders, zodat er een ticket voor de technische dienst aangemaakt kan worden. Een andere mogelijkheid is ons via Facebook of X aanspreken hiervoor. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • April 8, 2025

Goedemiddag Arjan,

Even een update, ben op allerlei manieren bezig geweest de afgelopen weken en niets verder gekomen. Vandaag gebeld met Iphone en die hadden het antwoord. Ik had keen app van McAfee virus op de telefoon gedownload, deze conflicteert met de IPHONE software die het dan als onbetrouwbaar na inloggen direct blokkeert. Het verwijderen van de McAfee app had direct tot gevolg dat alles weer perfect functioneert.

Ik begrijp dat ook een VPN app (die zou bestaan???) hetzelfde effect op Iphone zou hebben.

met dank voor je bemoeienis, met vriendelijke groet

Franklin

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is wel fijn om te lezen dat je het euvel hebt gevonden en op hebt kunnen lossen! Dank je dat je het ook deelt, want zo heeft iemand anders in de toekomst er misschien ook nog iets aan. 

Ik weet niet of je nog steeds in het buitenland bent, maar zo ja, dan wens ik je nog een fijn verblijf daar. En anders weer welkom terug in Nederland. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2025

👍