Skip to main content
Beantwoord

Mobiele telefoon verbruikt onverklaarbaar regelmatig data

• July 1, 2025
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Terwijl ik mijn mobiel gewoon thuis laat

Elke keer bijna internetwinkel op 

Gisteren 100 mb van mijn zoon gekregen,en weer weg!😬

Vanmorgen weer 100 MB gehad,

En weer 50 procent verbruikt vanaf vanmorgen

Wat kan ik doen?

Ben zo teleurgesteld daardoor 

Gr,een KPN klant A Berntsen

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Anita Bern, welkom op de community. Het klinkt inderdaad alsof er data op de achtergrond wordt gebruikt door een of meer apps. Dat is een goeie om na te kijken, mogelijk kan je daarbij sommige apps minder laten verbruiken.

Als je jouw telefoon thuis laat liggen zou je 'm mogelijk ook met het Wifi netwerk thuis kunnen verbinden. Als jouw telefoon dan thuis ligt en data wil gebruiken gaat dat via de Wifi, dan wordt de mobiele data niet meer gebruikt.

4 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 1, 2025

Verander de wachtwoorden en vertel het niemand. Verwijder zoveel mogelijk apps.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 1, 2025

Beste ​@Anita Bern op app niveau kun je zien waar de data aan verstookt wordt en daar maatregelen op nemen  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Ik ga effe kijken

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Anita Bern, welkom op de community. Het klinkt inderdaad alsof er data op de achtergrond wordt gebruikt door een of meer apps. Dat is een goeie om na te kijken, mogelijk kan je daarbij sommige apps minder laten verbruiken.

Als je jouw telefoon thuis laat liggen zou je 'm mogelijk ook met het Wifi netwerk thuis kunnen verbinden. Als jouw telefoon dan thuis ligt en data wil gebruiken gaat dat via de Wifi, dan wordt de mobiele data niet meer gebruikt.