Skip to main content

Vandaag merkte ik toen ik zonder telefoon ging hardlopen dat ik geen internet meer heb op mijn Apple Watch terwijl ik wel multisim hiervoor heb en het eerder prima heeft gewerkt. 
Ik heb zelf de Watch al herstart, mobiele data en mobiel netwerk uit en aangezet, vliegtuigmodus aan en uit maar niks helpt: ik krijg te zien dat ik wel een abonnement heb met KPN NL met een groen vinkje maar vervolgens bij status staat de hele tijd geen verbinding. 
Mijn data is niet op, abonnement is betaald (gisteren), op mijn telefoon gaat het allemaal prima maar niet op de Watch. 
Hoe lang dit al zo is weet ik niet omdat ik mijn telefoon meestal bij me heb maar maximaal een week. 
 

Heeft iemand een idee? (Ik heb nog niet met de helpdesk ofzo contact gezocht.) Meer info nodig? Ik hoor het graag. Alvast bedankt! 

Het is gelukkig opgelost! Mocht iemand dit ook ervaren, dit werkte bij mij:

KPN gebeld en die gaven na enige tijd (bijna een half uur) aan dat ze dachten dat het niet aan hun kant lag maar aan de Apple Watch. Het leek er echter totaal niet op dat men zeker was van hun zaak en advies was om naar een KPN-winkel te gaan. (Hoewel de Watch daar niet vandaan komt maar goed). 
Vervolgens Apple support gecontacteerd via de chat en dit schijnt vaker voor te komen. Oplossing is om de Watch te ontkoppelen van je iPhone en te resetten en daarna weer opnieuw te koppelen en in te stellen.
Eerste keer reset gedaan zonder backup terugzetten gedaan: dat werkte. Toen nogmaals een reset gedaan en daarbij mijn oorspronkelijke backup wel teruggezet: ook toen bleef het werken.  Hopelijk blijft dat voorlopig zo. 
 

Mijn vraag kan gesloten worden tenzij er nog vragen zijn natuurlijk. 


Ha @BartLauwers, fijn dat het toch opgelost is! Dank dat je de oplossing deelt met ons!