Skip to main content

Wellicht heeft het volgende probleem niets met het KPN abonnement te maken maar wil het voor alle zekerheid uitsluiten en misschien heeft toch iemand een goede tip.

 

Vandaag heb ik op mijn iPhone XR naast de fysieke bestaande SIM kaart voor telefonie een nieuw KPN abonnement Onbeperkt Internet d.m.v. een eSIM geïnstalleerd.

Dit functioneert uitstekend want ik kan mijn 2e iPhone, iPad en MacBook Pro met de Hotspot van de iPhone XR verbinden.

Het probleem is echter dat als ik via WiFi mijn Samsung Smart TV met de iPhone Hotspot wil verbinden deze op de TV niet wordt gevonden. Ik zie op de TV wel 10 of meer gevonden WiFi netwerken in de omgeving maar niet die van de iPhone Hotspot.

De verbinding is wel even heel kort op de TV zichtbaar geweest maar was ook zo weer verdwenen, daarna niet meer op de TV terug gezien.

Heeft iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken want wellicht heeft iemand dit probleem ook ondervonden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Dit heeft inderdaad niets met het abonnement te maken. Het abonnement registreert alleen dat er mobiele data wordt gebruikt door het toestel. En of die mobiele data dan door het toestel zelf ook wordt gebruikt, of dat het via een hotspot door een ander apparaat wordt gebruikt maakt niet uit. Ik vermoed dat dit te maken heeft met verschil in instellingen tussen de tv en de telefoon. Ik heb zelf geen iPhone, dus ik weet niet wat je wel en niet kunt aanpassen rondom de hotspot zelf, maar ik zou zeggen experimenteer daarmee. En check of de tv nog aanvullende instellingen heeft rondom wifi. 


Ik ben inderdaad ook achter gekomen dat het gebruik van een Appel iPhone persoonlijk Hotspot i.c.m. met andere apparatuur dan appel apparatuur geen goed huwelijk is.

Het blijkt dat de verbinding tussen Appel apparatuur perfect functioneert maar met andere apparatuur zoals b.v. Smart TV's levert problemen op zoals het makkelijk vinden van de Appel SSID en het vasthouden van de verbinding.

Om die reden ben ik nu van het gebruik op mijn iPhone i.c.m. een eSIM overgestapt naar een fysieke SIM kaart, deze ga ik echter niet meet in de iPhone gebruiken maar i.c.m. een 4G router.

 


Dat is ook een goede oplossing, srna. Geeft je ook meer vrijheid. Je kunt die 4G router dan neerzetten op de beste plek qua bereik, en je iPhone kun je dan normaal gebruiken zonder dat je rekening hoeft te houden met de hotspotfunctie.