Skip to main content

Om in te loggen op de betalingsapp van de bank dien ik nu hun app te updaten. Dit updaten lukt niet omdat de opslag vol zit, zo geeft mijn toestel aan.

Ik heb al diverse fotoś filmpjes en apps verwijderd. Maar de opslag blijft op vol staan, niks werkt. Ik zou nu whatsapp moeten verwijderen, maar dat wil ik niet.

Heeft dit met mijn toestel of abonnement te maken? Moet ik een nieuw toestel kopen? Hoe kom ik hier uit?

 

Heeft niks met je abonnement te maken maar je hebt teveel op je telefoon staan.

 

(foto’s of filmpjes in WhatsApp misschien?


Hallo @Muis1900 je kunt ook naderhand toegevoegde apps verwijderen die je eigenlijk toch nooit meer gebruikt.

Je kunt ook een geheugenkaart plaatsen. Sommige apps in je toestel kun je daar naar verplaatsen, heb je ook weer meer ruimte.

 


Hoi Macabeus, duidelijk. Ja, whats app filmpjes en fotos zijn, behalve uit whats app, ook uit de galerij verwijderd. Kan het met e-mail te maken hebben? Iemand zei dat ik de prullenbak op mijn mobiel moest legen. Zou dat helpen? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Hallo @Muis1900 , alle beetjes helpen, ook de prullenbak kost ruimte.

 


Hi @Muis1900, ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen door @JanD en @Macabeus!

Nog even een tip van mij: Wat ik zelf doe als ik deze  melding krijg, is mijn toestel aan mijn laptop koppelen en dan daar bekijken welke bestanden er op staan. Dan zie je bijvoorbeeld ook alles dat je zélf hebt verzonden via Whats app. Daar kan aardig wat bij staan, en via je toestel zelf is dit niet zichtbaar en dus ook niet te verwijderen.

Op het moment dat ik daar achter kwam, stond daar voor 3 jaar aan filmpjes, foto's en gifjes die ik zelf naar anderen heb gestuurd :flushed: Mijn toestel was een stuk leger nadat ik dit allemaal verwijderd heb!


Via de site http://web.airmore.com en gratis app lukt het mij gemakkelijk om draadloos alle bestanden over te zetten op een computer. Naast deze heb je nog enkele andere.


@Muis1900

Als je naar instellingen gaat en dan naar opslag, dan kun je precies zien wat de boosdoeners zijn. 

 

Op mijn vroegere telefoon had ik dit probleem ook regelmatig. Wat vaak hielp was het verwijderen van foto's en video's uit de What's-app-berichten. Ook de foto's verwijderen uit de map Recent verwijderd. Want daar blijven ze anders nog een maand in staan. 

Ook de App Facebook kost heel veel ruimte. Die kun je anders best eventjes vanaf halen en na de update weer terugplaatsen. 

Verder kun je in jouw browser kiezen om jouw geschiedenis en websitedata te wissen. Dat staat bij mij onder instellingen. Op dit moment kost de geschiedenis en website data op mijn telefoon het meeste geheugen. (zag ik net...)   

 


@Muis1900 

Is het updaten van de betalingsapp al gelukt na het uitvoeren van de diverse tips? 


Hoi Noordzee. Ik heb inmiddels nieuwe mobiel gekocht.


Ah, dat is ook een oplossing natuurlijk!

In dat geval, veel plezier met je nieuwe toestel :relaxed: