Skip to main content

Ik heb een onbeperkt abonnement en kan iedere dag GRATIS 2 gb bij nemen.

nu zie ik dat ik wat extra kosten op de volgende rekening krijg.

Moet je dan voor sms betalen?

Nee dat kost niets. Het moet dus ergens anders voor zijn.


Waar kan ik zien waar de extra kosten voor zijn die ik op mijn volgende faktuur krijg?


Op pagina 2 van de factuur? 


Even afwachten tot de factuur daadwerkelijk is gemaakt en zichtbaar is in je mail/MijnKPN. Op dat moment staan alle extra kosten op pagina 2


Dus ik moet percee op de faktuur wachten?


Je hebt nu alleen een waarschuwing gekregen? Was dat in de MijnKPN app? 

Je sprak over “Moet je dan voor sms betalen?”. Waarom?
Heb je misschien gebruik gemaakt van een betaalde sms-dienst?

Of heb je gebeld met een 090x nummer?
Dat valt ook buiten de bundel en leidt tot extra kosten.


Ik heb onbeperkt data na 10.000 GB neemt de snelheid af en kun je gratis 2 GB per dag bij nemen om het snelle internet te houden. Je krijgt dan een sms hiervan. 


Ik heb wel de kpn klantenservice gebeld dan moet dat daar van zijn. Je verwacht toch niet als klant van kpn dat je zo’n hoge telefoonkosten moet betalen 


Ok, duidelijk. Maar die sms en het verzoek om de 2 GB  kosten niets extra.

Vandaar mijn overige vragen. Iets anders moet de extra kosten veroorzaakt hebben.

Hoe heb je KPN klantenservice gebeld? Het nummer 0800-0402 is gratis, dat kost geen cent...


Dag @Carla Vos, het lijkt mij dat de kosten ergens anders voor zijn.

Zoals hierboven ook al aangegeven, kost het aanvragen van de extra dagbundel bij een Unlimited abonnement niets.

Ook het bellen naar de KPN klantenservice via 0800 0402 ook niks.

De extra kosten kun je terugzien in MijnKPN en op de eerstvolgende factuur.


Ik moest 09067171708 bellen voor informatie 


Is klantenservice 


Oei, dat is een duur betaalnummer. Dat verklaart de kosten. Hoe kom je aan dat nummer?
Zoals eerder gezegd is het juiste nummer van KPN klantenservice 0800-0402 helemaal gratis.


Dat is dus niet de klantenservice van kpn maar een duur belbedrijf die je heeft doorverbonden met kpn.  Je hebt het nummer vast gevonden op Google.


Van google

 


Dit doorschakelen zou niet meer mogen volgens dit bericht op de website van de Autoriteit Consument & Markt (ACM)

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-gaat-met-aangescherpte-regels-strenger-optreden-tegen-doorschakeldiensten

Volgens de aangescherpte regels die vanaf 16 december 2022 ingaan, zijn doorschakeldiensten naar 0800-nummers (gratis informatienummers) straks verboden. Voor diensten met telefoonnummers die beginnen met 0900, 0906 en 0909 is doorschakelen tegen betaling in vrijwel alle andere vormen ook verboden.

Wie klachten heeft over doorschakeldiensten of abonnee-informatiediensten kan dit melden via ConsuWijzer  (meer details op genoemde website)


Van google

Nooit een telefoonnummer bij Google opzoeken...


Volgens de aangescherpte regels die vanaf 16 december 2022 ingaan, zijn doorschakeldiensten naar 0800-nummers (gratis informatienummers) straks verboden.

Maar KPN is volgens mij ook te bereiken via een betaalnummer. Dat is eigenlijk bedoeld voor mensen die in het buitenland zijn. Doorschakelen naar dat nummer mag wellicht wel?


Er staat nog meer in de quote.

Voor diensten met telefoonnummers die beginnen met 0900, 0906 en 0909 is doorschakelen tegen betaling in vrijwel alle andere vormen ook verboden.


Voor diensten met telefoonnummers die beginnen met 0900, 0906 en 0909 is doorschakelen tegen betaling in vrijwel alle andere vormen ook verboden.

Het nummer voor bellen vanuit het buitenland is +31 6 12001200. Dat is dus geen 0900, 0906 of 0909 nummer.


Maar een 0906 nummer mag niet doorschakelen naar dat +31 6 nummer. Dat staat er.

Maar laat de ACM er maar over oordelen.

Bij overtredingen kan de ACM een boete of een last onder dwangsom opleggen, of de toekenning van een telefoonnummer intrekken.


Maar een 0906 nummer mag niet doorschakelen naar dat +31 6 nummer. Dat staat er.

Hmmm... zo lees ik het niet. Ik lees dat er niet doorgeschakeld mag worden naar een 0906 nummer.

Op de manier zoals u het leest zou betekenen dat er geen enkele doorschakdienst meer zou kunnen bestaan. Dat ... geloof ik eigenlijk niet.