Skip to main content

Ik heb een Turkije bundel aangeschaft van 10 GB. Als ik deze wil gebruiken in de stad (dus zonder WiFi),

1. kan ik daarmee dan zonder hoge kosten whatsappen en navigatie gebruiken? 

  1. moet ik daarvoor roaming aanzetten?

Welkom op het forum van KPN @Pieters18 

En zo te zien ga je op heerlijk op vakantie (of om een andere reden) naar Turkije, aangezien je de speciale Turkije databundel van 10 GB hebt aangeschaft.

Om daar in Turkije gebruik van te kunnen maken, dient (data-)roaming op je smartphone aan te staan, aangezien je er anders geen gebruik van kunt maken.
Het maakt dan niet uit, via welke mobiele provider in Turkije je dan bent aangesloten.

Belangrijk: zet in het vliegtuig (als je daarmee gaat) je smartphone helemaal uit of op vliegtuigstand, aangezien je dan wel hoge kosten kunt krijgen, omdat het internet dan verloopt via een satelliet of maritiem netwerk aan boort.
De kosten kunnen dan heel snel oplopen tot 10,- euro per MB!

Dus je (data-)roaming pas aanzetten, als je in Turkije bent.

Je kunt met deze 10 GB bundel, gewoon internetten, Whatsappen, de navigatie gebruiken en de apps op je smartphone, net zoals in Nederland.

Hou wel in de gaten hoeveel je verbruikt hebt, al krijg je sowieso sms'jes vanuit KPN zodra je bijna door deze 10 GB bundel heen bent (bij 50%, 75% en 100%).

LET OP! bellen, gebeld worden en sms'en vallen buiten deze bundel.
Dan betaal je de volgende tarieven:

  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

 

Hopelijk heb ik je hierbij kunnen helpen.