Skip to main content
Beantwoord

Moet je een abonnement opzeggen als het contract afgelopen is of gaat dat vanzelf?

• 5 maart 2025
  • 4 reacties
  • 101 keer bekeken

Als je contract afloopt stopt het dan automatisch of wordt het opnieuw verlengd? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Younes2022 .

Het abonnement stopt niet vanzelf. Je moet het echt zelf opzeggen. Zeg je niet op (en verleng je niet zelf), dan loopt het abonnement ongewijzigd door tegen dezelfde prijs en voorwaarden. Wel vervallen uiteraard de eventuele toestelkosten als de telefoon is afbetaald. Hou wel opzeggen wel rekening met een opzegtermijn van één maand. 

Wil je opzeggen, dan kun je dat het beste doen in een rechtstreeks contact met de klantenservice.  Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38849 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

Hallo ​@Younes2022 .

Het abonnement stopt niet vanzelf. Je moet het echt zelf opzeggen. Zeg je niet op (en verleng je niet zelf), dan loopt het abonnement ongewijzigd door tegen dezelfde prijs en voorwaarden. Wel vervallen uiteraard de eventuele toestelkosten als de telefoon is afbetaald. Hou wel opzeggen wel rekening met een opzegtermijn van één maand. 

Wil je opzeggen, dan kun je dat het beste doen in een rechtstreeks contact met de klantenservice.  Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 maart 2025

Super bedankt voor je reactie, als ik een voip service ga gebruiken met nummer behoud moet ik dan alsnog bij kpn opzeggen of gaat dat dan vanzelf 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38849 reacties
  • 5 maart 2025
Younes2022 schreef:

Super bedankt voor je reactie, als ik een voip service ga gebruiken met nummer behoud moet ik dan alsnog bij kpn opzeggen of gaat dat dan vanzelf 

Dan zou de nieuwe provider dat voor jou moeten regelen. Check dat nog wel even bij jouw nieuwe provider.

Meer weten over overstappen?

Wil je meer informatie over het overstappen van aanbieders? Op coin.nl/overstappen lees je er alles over.

Bron (gaat wel om overstappen naar KPN!)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hallo ​@Younes2022, de nieuwe VOIP service regelt dan de overname van het telefoonnummer. Naast een aanvraag bij de nieuwe aanbieder hoef jij dan verder niets te doen.