Skip to main content
Beantwoord

Mogelijkheid om melding te ontvangen bij afloop abonnement?

• April 26, 2025
  • 9 reacties
  • 125 keer bekeken

Goedemorgen,

Is er een mogelijkheid om een melding te ontvangen bij afloop van een (mobiel) abonnement? Deze wordt automatisch verlengt op dit moment. Berichtgeving per mail en/of SMS is hierin wenselijk.

Hoor het graag..!

Beste antwoord door Katana321

---

We zetten het voor nu dus weer gewoon in onze eigen agenda.

Dat doe ik ook en wel met al mijn abonnementen. Die zet ik in mijn digitale agenda, 2 a 3 maanden vóór afloop abo. Vanaf dat moment ga ik rondkijken wat de mogelijkheden zijn die voor mij het gunstigst zijn, zoals:

-gewoon laten doorlopen waarna ik elke maand kan opzeggen.

-overstappen waarmee ik een welkomstbonus binnenhaal. Dit doe ik regelmatig met energieleverancier.

-verlengen, waarmee ik toch vaak iets van een korting krijg.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 26, 2025

Wordt niet stilzwijgend verlengd en verlengen en/of opzeggen is je eigen verantwoordelijkheid. 

• Auteur
  • April 26, 2025

Dag ​@kevster, 

Heb het woordje stilzwijgend vervangen door ‘’automatisch’’. Wellicht komt de context nu minder troebel over. Vraag over de melding blijft openstaan, de verantwoordelijkheid daargelaten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 26, 2025

Beste ​@Bo_Brussen voor zover ik weet komt er tegen de tijd dat je verplichte contract afloopt een paar keer een medeling op je factuur te staan.

• April 26, 2025

Heb het woordje stilzwijgend vervangen door ‘’automatisch’’. 

Nee dat gebeurt ook niet automatisch. Het abonnement blijft gewoon contractvrij doorlopen. Je kunt dan op elk moment verlengen of opzeggen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Er word niets stilzwijgend of automatisch verlengd. 

Een melding krijgen wanneer dat kan zie ik het nut niet van in. Je kan dat makkelijk zelf in de gaten houden.

Er is ook helemaal geen reden om onmiddellijk weer te verlengen. In doe het meestal pas als m'n toestel aan vervanging toe is. En dat is vaak zat pas na 3 of 4 jaar ofzo.

• April 26, 2025

Beste ​@Bo_Brussen voor zover ik weet komt er tegen de tijd dat je verplichte contract afloopt een paar keer een medeling op je factuur te staan.

Ik heb nog nooit zoiets gezien. Terwijl ik toch altijd wel m'n facturen check. Maar ja ... vaak zat kijk ik dan alleen naar de prijs en ga niet zorgvuldig alles lezen 😬

• Auteur
  • April 26, 2025

Dag ​@JanD,

Dankjewel voor de genegen reactie, dat als eerst.

Heb de laatste facturen bekeken van ons abonnement, op zowel Mijn KPN evenals de mail, geen extra melding kunnen terugvinden. Misschien dat het ligt aan het soort abonnement wat KPN verstrekt, durf het niet te zeggen.

Het was voor ons thuis een fijne toevoeging geweest als hier los van nog een bericht kwam, uit oogpunt van gemak. Niet meer dan dat. We zetten het voor nu dus weer gewoon in onze eigen agenda. 

• Auteur
  • April 26, 2025

—Topic gesloten—

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 26, 2025

---

We zetten het voor nu dus weer gewoon in onze eigen agenda.

Dat doe ik ook en wel met al mijn abonnementen. Die zet ik in mijn digitale agenda, 2 a 3 maanden vóór afloop abo. Vanaf dat moment ga ik rondkijken wat de mogelijkheden zijn die voor mij het gunstigst zijn, zoals:

-gewoon laten doorlopen waarna ik elke maand kan opzeggen.

-overstappen waarmee ik een welkomstbonus binnenhaal. Dit doe ik regelmatig met energieleverancier.

-verlengen, waarmee ik toch vaak iets van een korting krijg.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Bo_Brussen. Welkom op de KPN Community! 

Begrijpelijk dat je graag een seintje krijgt wanneer de minimumduur van je contract in het zicht komt. Dan gaan de meeste mensen toch om zich heen kijken of er een leuke deal is. Je kunt dit het beste via de MijnKPN app in de gaten houden of zoals geopperd in je eigen agenda zetten. In de app kun je ook gelijk je verlengaanbod zien wanneer dat mogelijk is.

Verder informeren we je niet over het feit dat je contract verlengbaar is. Dat komt omdat je een contract voor onbepaalde tijd aangaat voor de minimumduur van 1 of 2 jaar. Het contract kan dus gewoon blijven doorlopen als beide partijen daarmee tevreden zijn. Als je toch wat anders wilt, dan is het aan jou om in de gaten te houden wanneer de minimumduur voorbij is. Je kunt dan ook altijd even met ons bellen om te zien of het pakket nog bij je past en wat de mogelijkheden zijn :) 

Neem contact met ons op