Skip to main content

Ik ga misschien in de toekomst verhuizen naar Amerika. Echter, mijn huidige telefoonnummer is nog van mijn opa geweest (die is overleden) dus er zit emotionele waarde aan mijn nummer. Is er een mogelijkheid dit nummer te behouden als ik naar een land buiten de EU verhuis? 

Is het een vast nummer of een mobiele 06 nummer? 

Hallo ​@Esther van Haastregt ,

Ik ga er dan vanuit dat je dit nummer dan wil aanhouden als een prepaid nummer. 

Op zich is dat mogelijk. 

Eens in de zes maanden dat nummer gebruiken is voldoende om dat nummer dan te behouden.

De exacte regels:

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

bron: 

(Je hebt dan na die zes maanden nog 90 dagen de tijd om jouw nummer te redden middels een opwaardering.)

Hallo ​@Esther van Haastregt, in deze situatie kan mij goed voorstellen dat je het mobiele nummer wil behouden bij een verhuizing naar het buitenland. De informatie die hierboven door ​@Noordzee is gegeven is exact de manier waarop je het nummer kunt behouden. 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! 

Reageer