Skip to main content

Dank voor de snelle reactie.

Bij netwerk staat er bij mij: niet beschikbaar. In mijn KPN account staat de esim wel gewoon aan en bij aanbieder staat ook “KPN NL 25.0”. Wel een imei nummer maar bij ICCID staat “geen simkaart”. Bij MEID staat ook “niet beschikbaar”.

 

Admin: voor het overzicht even afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

Ik heb mijn nieuwe apple watch ultra ook geïnstalleerd en door het esim proces gelopen. Alles ging goed en bevestiging gekregen dat het gelukt was. Toch kan ik niet bellen met mijn ultra als de telefoon niet binnen bereik is. Ik zie ook niet echt een optie om te controleren of de esim goed geïnstalleerd is en werkt.


Beste @DaanBrinks ,

Je het controleren in de instellingen menu van je Apple Watch Ultra zelf.

Ga naar instellingen op je Watch Ultra, en tik vervolgens op Algemeen.
Tik vervolgens op de bovenste optie “info” , dan krijg je een volledig overzicht op je scherm te zien, en ook alle informatie van de esim (multisim) van KPN.
Als je daar onderander het esim nummer ziet staan (begint met 8931…...) is de sim goed geïnstalleerd op je Watch Ultra.

 

Via deze link: Telefoneren op de Apple Watch

Kun je alles vinden, over het bellen en gebeld worden op je Apple Watch (Ultra).

 

Zelf heb ik de Apple Watch 8, en het bellen vanaf mijn Watch verloopt zonder problemen, ook als mijn iPhone niet in de buurt is.
Want bellen en gebeld worden via je Apple Watch, verloopt via de eigen esim in je Apple Watch (Ultra).


@DaanBrinks 

 

Beste Daan Brinks,

Het lijkt erop dat er helemaal geen esim (multisim) op je Apple Watch Ultra is geïnstalleerd, aangezien je dan sowieso een esim nummer ziet staan (begint met 8931….) en dat het mobiele netwerk beschikbaar is.

Je zou nogmaals via de Watch app op je iPhone de configuratie voor het installeren van de esim op je Apple Watch kunnen doorlopen, hiervoor dien je dan via de Watch app in te loggen met je KPN ID.

Hierbij het stappenplan van Apple: Een mobiele verbinding configureren op de Apple Watch

Wilt dit niet lukken, en hou je nog steeds het probleem, dan kun je het volgende doen:

Wat u moet doen voordat u uw Apple Watch verkoopt, weggeeft of inruilt of als u een Apple Watch van iemand anders koopt

Hiermee maak je jouw Apple Watch Ultra helemaal schoon, alsof je hem net uit de verpakking haalt.
Daarna kun je jouw Apple Watch Ultra weer helemaal opnieuw activeren met je Apple ID, en het stappenplan voor de configuratie opnieuw kunnen uitvoeren.

 

Hopelijk werkt je Apple Watch Ultra daarna weer als een trein!

Ik hoor het graag van je.


Hallo, dank het is gelukt.

Ik zal even uitleggen wat er niet goed was en hoe het opgelost is.

In het procesis wel de eSim geactiveerd op mijn KPN abonnement maar de koppeling met KPN is niet goed gegaan. Op de AppleWatch stond wel het netwerk van KPN maar de eSim bleek niet gekoppeld. De koppeling alsnog tot stand brengen werkte niet. Ik heb de eSim op moeten zeggen bij KPN en opnieuw moeten koppeling. Dat ging niet meteen, ik moest eerst een paar minuten wachten omdat je na het opzeggen van de eSim niet de eSim direct opnieuw kunt activeren. 5 minuten later lukte dat wel. Nu heb ik de AppleWatch alle tijd gegeven om de koppeling goed af te maken en nu lijkt het te werken.

Dank voor de snelle support.


@DaanBrinks Goedemorgen, welkom op het forum! Wat fijn dat het dan toch is opgelost 🙂 . Ik wens je veel plezier met je Apple Watch en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!


Toch te vroeg gejuicht. Hij doet het bij mij nog steeds niet..


@DaanBrinks Kun je dan even jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven wanneer dat gedaan is? Dan kijk ik even met je mee. 


Bij mij kan ik wel bellen en gebeld worden op mijn Apple watch 7 maar dat is dan ook alles. Als ik Spotify wil luisteren en/of wil appen dan geeft hij aan “geen netwerk verbinding”  te hebben. 

En ja je kan natuurlijk “standaard” wel weer alles ontkoppelen, opnieuw configureren en/of je abonnement stop en aanzetten etc. etc. …….. Al die standaard stappenplannen ken ik onderhand wel. Maar wellicht goed om dit probleem écht serieus aan te pakken bij KPN.

Het probleem ligt niet bij onze toestel instellingen hoor!

 


Dat is uiteraard niet de bedoeling en jammer dat de functionaliteit dan tekort schiet. Als je hulp nodig hebt kun je altijd even een apart topic aanmaken of bellen met 0800-0402.


Reageer