Skip to main content

Hallo,

 

Een tijdje geleden heb ik een Apple Watch Series 8 Cellular aangeschaft. Ik wou graag gebruik maken van de Cellular functie en heb daarom mijn oude abonnement bij Tele2 afgekocht om z.s.m. naar KPN te gaan. Toen ik de Multisim wou activeren kreeg ik na twee stappen de foutmelding “Try Again Later”. Ik heb hierna een aantal keer contact opgenomen met de klantenservice.

 

Overzicht van de tijdlijn:

Vrijdag 19 mei: Een uur in gesprek geweest met een meneer die de term esim en multisim überhaupt niet kende. (Hij was overigens wel super aardig en behulpzaam, maar kon mij uiteraard niet helpen). Ik moest hem maandag middag terug bellen.

Maandag 22 mei: Contact gehad met de klantenservice, eerst een eeuw in de wachtrij en toen moest ik later weer terug. Er was wel een order binnen maar nog niet bevestigd. (Andere mensen op dit forum hebben dit probleem ook gehad, maar dit was na 5 dagen opgelost).

Dinsdag 30 mei: Naar de winkel toegegaan en die konden mij niet helpen en vervolgens weer doorverwezen naar de klantenservice. De klantenservice heeft mij toen weer het leeuwendeel van een dag in de wachtrij gezet met uiteindelijk de conclusie: je moet naar Apple toe.

Ik heb toen met Apple gebeld en die hebben een diagnostische test van mijn Watch en iPhone uitgevoerd, deze laten onderzoeken door een Apple Engineer en na 3 dagen was de conclusie: het probleem ligt niet aan mijn apparatuur maar aan het KPN netwerk. 

Dinsdag 6 juni: Wederom de klantenservice gebeld en wederom een eeuw in de wachtrij gestaan, klantenservice heeft contact opgenomen met de verkoop afdeling en die konden de bestellen alleen activeren als de Watch bij KPN zelf was aangeschaft. Ik zei het abonnement is ook los verkrijgbaar en  dus zou het activeren geen probleem moeten zijn. Hierop wist ze geen raad en moest ik maar gewoon weer wachten.

Maandag 12 juni: Weer naar de winkel geweest om een update te krijgen, maar werd weer verwezen om naar de klantenservice te bellen en dit betoog op het forum te plaatsen. 

Verdere informatie: 

iPhone 14 Pro Max op iOS 16.5 (in NL gekocht)

Apple Watch Series 8 Cellular op WatchOS 9.5.1 (in NL gekocht)

Private Relay Beta staat uit.

Alle netwerk instellingen zijn een keer reset, Watch en mobiel zijn meerdere keren reset, maar de foutmelding blijft. 

Verder staat het multisim abonnement niet op mijn factuur en is er geen bevestig gestuurd (er staat expliciet vermeld dat ik wel een bevestiging zou krijgen).

Kortom: Speciaal naar KPN overgestapt en ondertussen zijn we dus al zowat een maand verder en heb ik meerdere uren met de klantenservice contact gehad van KPN en zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Ik wordt steeds weggestuurd en niemand kan mij helpen. Bij budget provider Tele2 nog nooit een probleem gehad met de klantenservice (en ik heb daar geregeld contact mee gehad). Wel waren ze vooral in de winkel super vriendelijk en behulpzaam, maar ze konden me helaas niet verder helpen omdat ze geen toegang hebben tot dergelijke systemen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is of met wie ik contact moet opnemen? En gaat het zo altijd bij KPN?

 

Mvg,

 

Thomas

 

 

 

 

Hoi @Thomas_69, welkom op ons forum! Dit is natuurlijk niet de bedoeling!

Als hij hier op blijft hangen vermoed ik ook dat er aan onze kant iets niet helemaal goed loopt, ik kijk graag even mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
 

We hebben hier ook een handig artikel over:


Hoi @Thomas , bij deze heb ik mijn gegevens ingevuld :)


Ah top, ik zie multisim op dit moment niet aan staan op dit nummer, dus ook niet dat hij vastgelopen is in ons systeem.
Kun je hem nog eens proberen te activeren?
Als je dit doet, gebruik je dan wel het MijnKPN account waar het nummer ook aan gekoppeld is?

Activeer Multisim

Activeer Multisim abonnement met je Apple Watch

Heb je een geschikte Apple Watch én een mobiel abonnement bij KPN? Dan activeer je Multisim gemakkelijk zelf via de Watch-app op je iPhone:

  1. Open de Watch-app op je iPhone
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  3. Tik op 'Configureer mobiel netwerk'
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
  5. Log in met je KPN ID
  6. Tik op 'aanzetten' Multisim
  7. Tik op 'Ja, ik ga akkoord'
  8. Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

Meer informatie over E-sim op een Apple watch kun je vinden op:

 

Mocht het ondanks dit alles toch niet werken kun je ons het snelst bereiken op 0800-0402


Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en het is voor het grootste deel opgelost. Alleen berichten ontvangen en versturen werkt nog niet.


Sorry voor mijn late reactie! 
Is het inmiddels nog gelukt het berichten versturen en ontvangen ook werkend te krijgen?


Ik kan mijn Apple Watch niet configureren. Het is greyed out bij mij onder Mobiel netwerk.


Bij mij dus nu hetzelfde probleem wat te doen kpn? Ik zit nog in mijn 2 weken bedenktijd!


Dat gaat snel hij doet het na een reactie hier 😉


Ik had de US versie en dat werkt dus niet 🙈 Lang leve Marktplaats. Bye bye Apple Watch US versie. Hello NL versie  🥳


Waaraan zou het kunnen liggen dat ik geen multisim kan aanschaffen bij KPN. 

Net de apple watch 9 gekocht. Heb telefonie abonnement bij KPN.  

Ga in watch app naar “mijn watch”, dan naar mobiel netwerk, dan configureer mobiel netwerk, dan kom ik op beeld met mobiele configuratie en kan ik op button : Configureer mobiel netwerk klikken, 

Dan accepteer ik de cookies van KPN en kan ik inloggen op KPN.

Ik heb dus nergens de watch aan mijn abonnement kunnen toevoegen.

Vervolgens log ik in bij KPN maar zie nergens iets over multisim.

Iemand enig idee?


Waaraan zou het kunnen liggen dat ik geen multisim kan aanschaffen bij KPN. 

Net de apple watch 9 gekocht. Heb telefonie abonnement bij KPN.  

Ga in watch app naar “mijn watch”, dan naar mobiel netwerk, dan configureer mobiel netwerk, dan kom ik op beeld met mobiele configuratie en kan ik op button : Configureer mobiel netwerk klikken, 

Dan accepteer ik de cookies van KPN en kan ik inloggen op KPN.

Ik heb dus nergens de watch aan mijn abonnement kunnen toevoegen.

Vervolgens log ik in bij KPN maar zie nergens iets over multisim.

Iemand enig idee?

Ik ondervind exact hetzelfde.


Hi heb hetzelfde probleem. Mijn activatie hangt vast. Iemand een idee wat ik kan doen?

 


@Andreh66 @EnDee @Varshi Als jullie nog steeds problemen ondervinden, kunnen jullie dan het onderstaande proberen?

 

Kun je hem nog eens proberen te activeren?
Als je dit doet, gebruik je dan wel het MijnKPN account waar het nummer ook aan gekoppeld is?

Activeer Multisim

Activeer Multisim abonnement met je Apple Watch

Heb je een geschikte Apple Watch én een mobiel abonnement bij KPN? Dan activeer je Multisim gemakkelijk zelf via de Watch-app op je iPhone:

  1. Open de Watch-app op je iPhone
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  3. Tik op 'Configureer mobiel netwerk'
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
  5. Log in met je KPN ID
  6. Tik op 'aanzetten' Multisim
  7. Tik op 'Ja, ik ga akkoord'
  8. Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

Meer informatie over E-sim op een Apple watch kun je vinden op:

 

Mocht het ondanks dit alles toch niet werken kun je ons het snelst bereiken op 0800-0402

 


Net gebeld met KPN duurde even want ze moesten van alles controleren. Mij is verteld dat me aanvraag/ activatie nog in ‘suspended modus’ staat en dat dit tussen de 4 uur en 5 werkdagen kan duren en dat KPN daar zelf geen invloed op heeft - dus afwachten nu maar 😕


Net gebeld met KPN duurde even want ze moesten van alles controleren. Mij is verteld dat me aanvraag/ activatie nog in ‘suspended modus’ staat en dat dit tussen de 4 uur en 5 werkdagen kan duren en dat KPN daar zelf geen invloed op heeft - dus afwachten nu maar 😕

Bedoel je dat hij in suspended modus staat nadat je nieuwe iwatch hebt gekocht?

Want ik kan dus niet eens de multisim ergens zien qua aanvragen. Uiteraard heb ik alle stappen doorlopen die hierboven staan. Maar multisim is dus nergens aan te vinken. Ook uitgebreid gebeld met kpn via 0800-0402. Uiteindelijk wisten ze (2x gebeld) mij niet te helpen. het antwoord was: ga maar naar de winkel.  zucht. een dame dacht dat het aan een privacy setting zou kunnen liggen maar die setting is er op iphones alleen met icloud + en dat heb ik niet. Dus eigenlijk kan niemand me bij KPN helpen. Niemand weet waarom ik de mogelijkheid niet krijg om multisim aan te klikken of aan te zetten. Zeer teleurstellend. 


Hi Andreh66,

Mijn geval was ook een aparte - heb me oude iphone gegeven aan me moeder.  En dit gereset en alle content en gegevens verwijderd voor ik het aan haar gaf maar de multisim van me apple watch was blijkbaar nog steeds gekoppeld aan de oude iphone en watch app. Maar zij heeft daar allang haar iCloud backup opgezet en ook haar eigen watch.
Tijdens het bellen heeft KPN dit zelf gedeactiveerd op afstand. Zodat ik opnieuw een multisim aanvraag kan doen op mijn nieuwe iphone.

Ik heb daarna alle stappen kunnen doorlopen tot stap 8 maar mijn activatie liep al 2 uur vast - vandaar mijn berichtje. De vorige keer was dit in 10 min klaar. Maar heb deze keer 4-5 uur gewacht en toen was de multisim uiteindelijk geactiveerd. 

Btw, Heb je de KPN app van je telefoon gehaald en opnieuw geïnstalleerd? Dat werkte bij mij in ieder geval (heb het wel een aantal keer moeten doen) zodat het mijn oude settings vergat. 

En wat zie je als je gaat naar Mijn Watch > Mobiel netwerk > Configureer mobiel? 

 


Btw, Heb je de KPN app van je telefoon gehaald en opnieuw geïnstalleerd? Dat werkte bij mij in ieder geval (heb het wel een aantal keer moeten doen) zodat het mijn oude settings vergat. 
 

 

De held van de dag award gaat naar jou! Dit was het. De app gewist. Daarna de setup van de app doorlopen (wat is belangrijkste telefoonnummer/televisie abo etc) en daarna via de Apple Watch app naar mobiele netwerk etc. Toen kon ik wel de sim voor de Watch aanzetten. Dank! 🙏🏻 @Kpn , misschien kunnen jullie dit opnemen voor klantenservice zodat ook zij dit weten! Dank Varshi. 


@Andreh66 @EnDee @Varshi Als jullie nog steeds problemen ondervinden, kunnen jullie dan het onderstaande proberen?

 

Kun je hem nog eens proberen te activeren?
Als je dit doet, gebruik je dan wel het MijnKPN account waar het nummer ook aan gekoppeld is?

Activeer Multisim

Activeer Multisim abonnement met je Apple Watch

Heb je een geschikte Apple Watch én een mobiel abonnement bij KPN? Dan activeer je Multisim gemakkelijk zelf via de Watch-app op je iPhone:

  1. Open de Watch-app op je iPhone
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  3. Tik op 'Configureer mobiel netwerk'
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
  5. Log in met je KPN ID
  6. Tik op 'aanzetten' Multisim
  7. Tik op 'Ja, ik ga akkoord'
  8. Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

Meer informatie over E-sim op een Apple watch kun je vinden op:

 

Mocht het ondanks dit alles toch niet werken kun je ons het snelst bereiken op 0800-0402

 

Ik heb exact hetzelfde gedaan als een paar dagen geleden maar nu is het gelukkig wel gelukt. 
👍🏻


Ik heb sinds 2 dagen ook een Apple Watch met multisim. Ik krijg helaas de melding: even geduld we zijn er mee bezig. 
 

met KPN gebeld, in het abonnement is multisim al wel aanwezig. 
 

Wat nu te doen? gewoon geduld hebben? 


Hier ook, na eerst gezeur dat het op een andere Watch staat, is dat opgelost na een dag kon te hebben gebeld, nu kan ik het helemaal niet meer gebruiken, steeds een fout.

wat een gedoe zeg, waardeloos gewoon. Klantenservice weet het ook niet.

 


Ik kreeg na ongeveer 4 a 5 dagen sms/mail dat het was geactiveerd. Staat nu op de Apple Watch en heeft verbinding. 
 

 


Ik heb het opgegeven, klantenservice weet het niet, het zou vorige week moeten werken, maar helaas.

Heb alles een keer gereset, app een paar keer verwijderd, maar zonder de app krijg ik dezelfde melding. Jammer, maar ik ga overstappen. Als men niet eens iemand en vele met mij kan helpen om dit te activeren dan houd het gewoon op.

Had wel een betere service verwacht van KPN!


Waardeloos dat activeren, krijg al dagen de melding “mislukt” klantenservice zegt alleen maar dat je over een paar dagen nog een keer moet proberen 🤷‍♂️


Succes. 😂😂😂 ik ben eind van de maand weg bij kpn


Succes. 😂😂😂 ik ben eind van de maand weg bij kpn

Tnx, dat zou idd geen slechte optie zijn 


Reageer