Ik heb bij de KPN winkel een Google Pixel Pro besteld die ik iets meer dan een week geleden binnen kreeg. Daarnaast had ik interesse in de Galaxy Watch Ultra. In de winkel gaven ze aan dat deze, op 2 gezondheids mogelijkheden na, prima samenwerken.
Een week later ben ik weer naar de winkel gegaan om ook de Samsung Watch Ultra met Multisim te bestellen. Echter omdat mijn abonnement op die dag overging in een nieuw KPN abonnement ging dat niet. De volgende dag moest ik deze maar online bestellen. En dat ging prima.
Nu kreeg ik de Watch op 18 oktober al geleverd maar moest nog wachten op de Google Pixel 9 Pro 256. Want Samsung was vooraf duidelijk dat het horloge met mijn Iphone niet gaat werken.
De Google Pixel 9 Pro kreeg ik vorige week. Alles ingesteld en de Samsung Wear app op mijn Google Pixel Pro gezet.
Alles bleek te werken, behalve het activeren van de Multisim via de Samsung Wear app.
Ik kreeg de melding:
“KPN biedt geen mobiele abonnementen voor horloges aan”
“Neem contact op met de klantenservice van Samsung voor meer informatie”
Foutcode:-1
Samsung gebeld en die zeggen dat het een KPN probleem is. Dat bij ander providers dit probleem niet optreed en dat het gewoon zou moeten werken, dus KPN bellen.
KPN gebeld en die zeiden dat ik naar de winkel moest gaan. Gisteren naar dezelfde winkel geweest waar ik de telefoon had besteld en de Watch wilde bestellen, en die snapten er niets van. Ze zeiden dat ik KPN (1200) moest bellen.
Toen weer KPN gebeld en die zei dat ik de Watch app van Google moest gebruiken om de LTE op de Samsung Watch Ultra te activeren. Maar dat werkt niet.
Weer KPN gebeld en die zei dat KPN het niet ondersteund???? Maar dat het wel zou kunnen werken door alles opnieuw terug te zetten naar fabrieksinstellingen en alles overnieuw te doen. Weer geen succes.
Ik heb sterk het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Als het niet werkt dan snap ik niet dat ze in de winkel niet op de hoogte zijn en dat er bij bestellen en de installatie-instructies nergens staat wat je moet hebben om het wel te laten werken.
Gaat Multisim bij KPN niet werken en zal ik genoegen moeten nemen met deze beperking en het multi-sim abonnement laten ontbinden?
Of wie weet er een oplossing om het wel te laten werken?