Skip to main content

Ik krijg het niet geactiveerd op mijn watch5 pro op de een of andere manier.. ik krijg alleen deze melding 🥲

 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Balen zeg @Bdenouden 🙁

Bij welke stap van het activeren van de Multisim krijg je dit te zien?


Gelijk als ik in de wear app op mobile plans klik. 

 


Heb je 't al eens geprobeerd als zowel telefoon als Watch op Nederlands ingesteld staan? 


Zou je mij kunnen vertellen welke mobiele telefoon je exact hebt @Bdenouden


Het is ondertussen gelukt! 

Op mijn werktelefoon verbinden en activeren (is een samsung). Daarna resetten en weer instellen op mn nothing. 😁


Ah helemaal top dat het nu gelukt is, heel veel plezier gewenst nu met je Watch 5 pro 😃

 


Precies hetzelfde probleem met galaxy watch 6 en samsung note ultra 22. Bij kpn winkel geweest. Alles gewist, gereser etc maar nog steeds code 3010. Als ik op de link klik bij de foutmelding zie ik twee modelnummers en twee wearable versies. Blijkbaar onhoud hij een oude koppeling met de watch 5. Geen multi sim gehad en er zit ook niks vast in kpn systeem. Dus eigenlijk is de boodschap: helaas, zal een bug zijn bij Samsung in de wear ap. 

Dus ik verwacht eigenlijk van kpn dat ze dit toch gaan oppakken en uitzoeken, reden aanschaf watcht 6 lte was om multisim van kpn. Als dat niet kan, moet deze service wat mij betreft uit het aanbod gehaald tot het wel werkt! 


Ja ik heb hem na deze teleurstelling terug gestuurd. Volgens mij heeft KPN te weinig testen gedaan en te snel gedacht dat het wel zou werken. Eerst op alle Android systemen daarna alleen op Samsung maar zelfs dat werkt lang niet bij allemaal. Toch ligt dit aan KPN want onze vrienden van T-Mobile hebben het zonder problemen werken. 


Het is ondertussen gelukt! 

Op mijn werktelefoon verbinden en activeren (is een samsung). Daarna resetten en weer instellen op mn nothing. 😁

Maar wat bedoel je met activeren? Heb je op je werktelefoon multisim geactiveerd? Maar dat is dan toch een ander telefoonnummer? Kun je wat toelichting geven?


Ja ik heb hem na deze teleurstelling terug gestuurd. Volgens mij heeft KPN te weinig testen gedaan en te snel gedacht dat het wel zou werken. Eerst op alle Android systemen daarna alleen op Samsung maar zelfs dat werkt lang niet bij allemaal. Toch ligt dit aan KPN want onze vrienden van T-Mobile hebben het zonder problemen werken. 

Ik heb nu een afspraak gemaakt bij samsung. Wat een gezeik met die multisim, heb er een dagtaak aan!


Die oplossing heb ik ook geprobeerd. Met een collega die een Samsung telefoon heeft. Mijn Sim erin en dan activeren op de Watch dan resetten met behoud van netwerk en dan kan je hem weer koppelen aan je eigen telefoon. Helaas kreeg ik ook op die Samsung s20 dezelfde foutmelding. 3010. Dus het lijkt te werken voor een aantal Samsung bezitters maar niet voor iedereen en dan maakt het type Samsung telefoon niet uit. 


Die oplossing heb ik ook geprobeerd. Met een collega die een Samsung telefoon heeft. Mijn Sim erin en dan activeren op de Watch dan resetten met behoud van netwerk en dan kan je hem weer koppelen aan je eigen telefoon. Helaas kreeg ik ook op die Samsung s20 dezelfde foutmelding. 3010. Dus het lijkt te werken voor een aantal Samsung bezitters maar niet voor iedereen en dan maakt het type Samsung telefoon niet uit. 

KPN moet gewoon een QR code maken die je kunt scannen. Eigenlijk te zot voor woorden dit. Wat een geklungel allemaal. Een KPN winkel die er niet uit komt om een digitaal simkaartje te activeren! Te genant voor woorden. Fix your shit KPN. 


Ja daar heb ik het ook over gehad met KPN. Het mooie is dat ze dit voor hun zakelijke klanten dus wel gewoon doen.  Maar ja als de procedure is dat ze dit niet doen voor hun particuliere klanten houdt het op. Je kan in het verborgen menu deze automatische optie uitzetten en dan kan je gewoon een QR code scannen. 


Krijg ook fout 3010 bij het koppelen van de multisim op mijn horloge 6.
Na telefonisch contact was de eerste reactie van KPN-medewerker foutmelding 3010, weetu dat zeker daar heb ik nog nooit van gehoord. Hoorde hem toen veel op het toetsenbord tikken en kreeg te horen wat hij vond "Ga naar de KPN-winkel, zij kunnen je helpen"
Het exacte wordt wat eerder aan een andere gebruiker is meegedeeld.
Zoals verwacht konden ze me daar niet helpen. Heb je een kaartje in de winkel gestoken?

Waarom werd ik tijdens mijn gesprek met de helpdeskmedewerker niet doorverbonden met de 2e of 3e lijns monteur die meer kan zien of weten, als hij er niet uitkomt ipv een reactie van een forum voor te lezen.

En wanneer lost KPN dit probleem op, het is bij veel mensen aanwezig als ik de meldingen zo zie.


Ja dat was ook het advies wat ik kreeg. Moet wel eerlijk zeggen dat ik er al vanuit ging dat zij mijn probleem niet konden oplossen dus ik ben niet eens langs geweest. Wat ook in een later telefoontje met KPN support werd bevestigd. 
ja er zullen nu meer en meer mensen met dit probleem gaan komen. Ben zeer benieuwd hoe lang KPN blijft vasthouden aan die automatische download van de simkaart. Het scannen van een QR code kan echt iedereen en werkt ook voor de zakelijke gebruiker zo. De vraag is wel of die procedure deze foutcode kan omzeilen. 
succes in ieder geval ik blijf benieuwd naar de oplossing. 


Bij mij werkt de multisim eindelijk op de watch 6. Ging het nogmaals proberen en zonder problemen multisim geactiveer en op watch gezet.
Vraag me wel af wat heeft KPN aangepast op de achtergrond?
 


Dat is goed nieuws! Of het is toeval dat het een keer werkt of er is iets aangepast. Ik kan het niet meer proberen want heb hem al retour gestuurd. 
veel plezier ermee in ieder geval!


De kennisbank mag een stuk duidelijker/explicieter. Ook ik ben veel tijd kwijt geweest omdat het ene regeltje (wat alle verschil maakt) alles behalve prominent zichtbaar is. 

Hoe het er bij start, in alle eerlijkheid, zou moeten staan:

Om je Samsung watch te activeren met een particulier abonnement maken we gebruik van een zogeheten multisim die €5 per maand extra kost. Om de multisim op je horloge te activeren moet je Samsung watch 5 of 6 de LTE/4G versie zijn en heb je een recente Samsung Smartphone nodig om de boel werkend te krijgen. Heb je een zakelijk abonnement? Dan maken we het je makkelijk en heb je vrije telefoonkeuze, net zoals bij onze collega's van Odido en Vodafone.